Як заощадити гроші: Лайфхаки про економію і сімейний бюджет

Жодних нотацій, лекцій та теорій, лише практичні поради, перевірені на своєму досвіді, лайфхаки, які покращать життя та примножать добробут

Тіма Печерська
Журналіст відділу «Життя» і відділу «Новини»
Як заощадити гроші: Лайфхаки про економі…

У цій статті я, журналіст сайту Depo.ua, поділюся корисними порадами, своїм досвідом щодо ведення бюджету та економії. Раніше я розповідала, як швидко і надійно обстежитися і перевірити, чи все гаразд із жіночим здоров'ям.

Трохи про себе: я звичайна мама, яка працює. Наша родина має середні статки й останнім часом питання, куди йдуть гроші, стало дуже гостро. Тому я та мій чоловік вирішили прослідкувати, куди ж і на що йдуть наші кошти. П'ятирічний син Нікіта ще поки далекий від таких складних слів як бюджет, дохід та заощадження, проте охоче допомагає нам витрачати гроші. У своєму блозі я планую поділитися власним досвідом ведення родинного бюджету, розповісти, як можна відпочивати у Європі усією родиною за невелику суму, як планувати витрати родини, як заощаджувати на найдорожчих статтях витрат. Дізнаємося, які бонуси у сортуванні сміття і як це може позначитися на бюджеті родини, поговоримо про переваги та недоліки приватної та державної медицини та ще про безліч цікавих тем.

Привіт, це я :)

дівчина п'є каву

Чому я вирішила слідкувати за своїм бюджетом і як звичайний блокнот може врятувати вас від краху

Люди завжди скаржаться на нестачу коштів і вбачають у цій проблемі ледь не всесвітню змову, мотивуючи свою бідність фінансовою кризою, недолугістю влади і т.д.

На мою думку, завжди потрібно починати з себе. До народження дитини мені та моєму чоловікові всього вистачало. Є гроші на комуналку, є гроші їжу, на відпочинок раз на рік та на розваги. Інколи могли собі й одяг купити та необхідну техніку. Після народження дитини грошове питання випливло з глибин як бистрохідна субмарина, яка набирала швидкість та таранила на своєму шляху наше спокійне налагоджене сімейне життя. Це при тому, що я пішла у декрет за два тижні до пологів та вийшла на роботу, коли дитині було майже п’ять місяців. Чоловік також працював.

Саме під час декрету я почала замислюватися над тим, куди йдуть гроші. Завдяки деякому аналізу я зрозуміла, на що варто витрачати гроші, а на що не потрібно. Саме у цей період життя в мене виникло яскраве розуміння економічної стратегії мого майбутнього, щоправда, так лише здавалося, адже саме тоді, коли ви починаєте вести бюджет, ви можете думати про те, що у вас є план і ви капітан судна під назвою "життя".

Лише через чотири роки, коли фінансова ситуація стала критичною, я дійшла до того, що ведення бюджету може врятувати мою родину від краху.

Тепер переходимо від лірики до математики. Перше, що вам потрібно зробити, це домовитися зі всіма членами родини про ведення бюджету, яке не буде легким, але цікавим – точно. Друге – придбати блокнот, зошит, якщо у вас нема смартфона. Якщо гаджет є, то просто встановити спеціальну безкоштовну програмку. Їх безліч, але майже всі вони легкі у експлуатації та схожі між собою.

Починати краще з 1 числа місяця, тоді вам буде легко підбивати статистику витрат та доходів.

У нашій родині гроші отримуємо і витрачаємо ми: я та мій чоловік. Програми можна синхронізувати й окремо вносити витрати. Якщо так не зручно, можна просити чоловіка приносити чеки чи просто записувати витрати. Раптом з пам'яттю біда – допоможе кредитна картка, а точніше історія витрат у банкінгу. Забігаючи наперед скажу, що всі останні роки ми живемо без готівки, лише з грошима на картці. Це трохи зекономило наш бюджет, до речі.

Раптом ви обрали варіант з блокнотом – заведіть собі гаманець, у якому будете збирати й накопичувати усі чеки за день чи тиждень. Проте зважайте на те, що такий метод потребує більше часу.

Щодо мене, то я закачала у смартфон першу програму, яка потрапила на очі, і залишилася задоволеною. За декілька тижнів я навчилася оплачувати покупки і блискавично вносити суми у смартфон. Це дуже легко, адже гаджет завжди під рукою.

Скажу одразу, результати першого місяця мене шокували. Ми з чоловіком не могли повірити у те, що бачила! Одна із статей витрат, яка перетягала на себе більшу частину усіх доходів, нас ошелешила.

Перший місяць став показовим та вказав на недоліки у бюджеті, а точніше у його плануванні та спостеріганні за ним.

На що йшли наші гроші і які хитрості є у нотуванні бюджету, розкажу на наступному тижні.

Непотрібна кава, "золота їжа" та битва за алкоголь

Отже, місяць ми з чоловіком ретельно записували наші витрати в програмку, при цьому не намагаючись заощадити. Ми розуміли, що від фіксування витрат, грошей більше не стане. Проте раніше я переглядала витрати у банкінгу, і мені здавалося, що все під контролем, проте цей спосіб виявився не показовим і навіть марним.

Інша справа –  ця чарівна програмка, яка безжалісно демонструвала суми, які пішли на їжу, одяг, комуналку і т.д.

Як працює програма

Ви вносите дохід, прописуючи, якщо потрібно, джерело доходу – Зарплатня, Підробіток тощо. Потім постійно фіксуєте витрати. На початку наступного місяця ви можете підбити підсумки минулого і побачити, яким був дохід, якими були трати. Скільки грошей залишилося і на що ви найбільше витрачалися. Такі нехитрі дані допоможуть вам проаналізувати трати та гармонізувати свій бюджет.

Головний лайфхак

Зазвичай у програмах, які підраховують ваш бюджет, є вже встановлені графи – продукти, комунальні послуги, одяг. Проте їх не багато і краще за все одразу запровадити свої статті витрат.

Для нас важливим виявилося відокремити Їжу від Алкоголю, тому ми ввели окремий розділ. Також важливо було виокремити Каву, адже ми кавомани і час від часу не тільки купуємо зерна, а й п’ємо її в кав’ярнях. Також важливо розуміти, що замовлення доставки та візити до ресторанів є окремою статтею витрат від Їжі.

Зрозумівши свої помилки, наступного місця ми вже більш детально записували витрати.

Перший місяць приніс нам багато несподіванок, – виявилося, що більшу частину доходу ми витрачаємо на … їжу. При тому, що ми не їмо ікру, м’ясо споживаємо економно і малими порціями.

Витрати на каву також шокували. Проте вже у другому місяці ми заощадили тисячі гривень завдяки оптимізації походів по кафе. Тепер каву ми п’ємо вдома, і вона така ж смачна, як в улюбленій кав’ярні, адже зерно купуємо у них. Якщо хочеться свята – на вихідних ми виходимо усією родиною в кафе і насолоджуємося часом, проведеним разом.

Також важливою перемогою стала зменшена кількість вживання алкоголю. Не подумайте, що ми п’яниці, проте ми у захваті від італійського та французького вина, а чоловік ще й любитель якісного закордонного пива. Проте ми зуміли знайти компроміс і безболісно скоротили вживання алкоголю за другий місяць моніторингу бюджету.

Головне – не відкладайте установку програми моніторингу бюджету чи простого занотовування. Обіцяю, вже через місяць ретельних підрахунків у вашому житті стануться зміни.

Ще один лайфхак: у нашій родині нема готівки. Так гроші краще заощаджуються. Коли потрібна готівка, а це дуже поодинокі випадки, наприклад, овочевий ярмарок, чи покупка на базарі, тоді вже йдемо до банкомата. Не раніше!

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme