Технічний факап: Як "Укрзалізниця" зриває новорічні свята українців

Сервіс "Укрзалізниці" дав збій, а пасажири, які намагалися придбати квитки на потяг, залишилися без грошей

Журналіст відділу "Життя"
Технічний факап: Як "Укрзалізниця" зрива…

Традиційний початок продажу залізничних квитків на новорічний період - середина листопада, але цьогоріч "Укрзалізниця" змінила правила гри.

Спершу "інновації" видавалися незначними. У 20-х числах листопада прес-служба анонсувала, що квитки надійдуть у продаж вже за кілька днів.

Мовляв, треба було підправити розклад з огляду на початок роботи експресу до Борисполя, ремонт інфраструктури і новий розклад поїздів на наступний рік, а це займає певний час.

"Продаж квитків на всі поїзди, що курсують після 9 грудня 2018 р., буде відкрито до 26 листопада", - анонсували у компанії.

А 5 грудня мав стартувати продаж квитків на додаткові потяги.

Втім, робота над графіком затягнулася. Вдаватися у пояснення в "Укрзалізниці" не поспішали.

"Закрито було продаж, тому що технологічно було складати графік руху поїздів", - вкотре повторили Depo.ua у прес-службі компанії.

"Ми коригуємо графік і поки що не продаємо. Тут не треба боятимся, що десь хтось спекулює чи приховує. Зараз поїзди ще не введені", - пояснював директор департаменту з організації внутрішніх та міжнародних пасажирських перевезень "Укрзалізниці" Олександр Красноштан tsn.ua наприкінці листопада.

Тож коли вчора, 4 грудня, квитки нарешті надійшли у продаж, система зазбоїла: замість скористатися електронним квитком, людям запропонували роздрукувати бланк і відстояти чергу в касі.

Чимало пасажирів перерахували кошти, але квитки не отримали. Причому не лише ті, хто запланував мандрівку на Новий рік чи Різдво, але і ті, яким потрібно було їхати вже прямо зараз. Додзвонитися на гарячу лінію і отримати бодай якусь консультацію виявилося нереальним.

Пізніше гроші почали повертатися на рахунки, але наразі дійшли не до всіх.

В "Укрзалізниці" вдалися до простого поясення: сервер не витримав величезного навантаження.

"Як повідомлялось раніше, на даний час навантаження на онлайн-систему продажу квитків booking.uz.gov.ua зросло у 6 разів. Спостерігалися випадки, коли після здійснення оплати клієнти не одержували підтвердження трансакції та надходження квитка на електронну пошту. Для гарантування здійснення операцій клієнтських платежів до стабілізації роботи системи фахівцями Укрзалізниці було накладено певні обмеження", - йдеться на офіційному сайті підприємства.

Вибачення у контори натягнуті, адже натякають на форсмажор. Питання, чому до прогнозованої клієнтської активності не підготувалися, залишилося загадкою.

"Просимо вибачення у пасажирів за тимчасові незручності, що виникли через значне навантаження на систему. Приміром, лише у період з 19 до 20 години через сервіс booking.uz.gov.ua успішно було придбано 18 тисяч квитків. Тоді як у середньому за годину через онлайн-систему продається 2 тисячі квитків", - пише компанія.

Цікаво, що на анонсовані 30 додаткових поїздів, обіцяних на новорічно-різдвяний період, продаж ще не стартував.

А ще серед цьогорічних нововведень - заборона повертати квитки через Інтернет у період з 15 грудня до 15 січня. Таким чином, мовляв, намагаються запобігти спекуляціям.

В "Укрзалізниці" до ситуації просять "ставитися з розумінням", хоча невідомо, що саме мають зрозуміти українці. Наразі питань чимало: чому "коригування графіку" затягнулося на цілий місяць, чому цю роботу не можна було зробити раніше і, власне, чому не підготувалися до збільшеного навантаження на сервери.

Роботу підприємства останнім часом далека від клієнтоорієнтованості. Зокрема, 21 листопада на п'ять днів все через те ж коригування графіку загалом призупинили продаж квитків.

А експрес "Київ-Бориспіль" вчора, 4 листопада, зламався вже вдруге. Щоправда, якщо вперше затримка склала аж півтори години, цього разу впоралися за 30 хвилин. Але і це для пасажирів "Борисполя" може виявитися критичним.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme