Зелений, смачний і з рогами: Як туристичному бізнесу вберегтися від краху

Придбав акційні квитки, забронював готель, начитався про нову країну, і можеш сміливо вирушати у подоріж... Турагенції в цьому ланцюгу видаються зайвою ланкою

Розвиток технологій робить організацію подорожі доступною для всіх, і все більше туристів надають перевагу самостійним мандрівкам.

Сервіси бронювання житла на кшталт Booking та Airbnb, пошуку квитків на кшталт Skyscanner дозволяють вирішувати питання швидко і без проблем, а за відсутність проблем на місці часто бере відповідальність сам сервіс.

Звичайних гідів все частіше заміняють мобільні додатки, кількість яких постійно збільшується. Дізнатися ж більше про пам'ятку можна нехитрим способом - завдяки QR-коду.

Згідно з даними Google, наразі понад 70% туристів із США погоджуються із твердженням, що вони постійно використовують гаджети у мандрівках, тоді як у 2015-му показник не перевищував 41%.

"Внесок" туризму у світовий ВВП постійно зростає.

Джерело: Statista

Але експерти кілька років поспіль б'ють на сполох: з такими темпами туристичним агенціям просто не залишиться місця на ринку.

Правда, є і інша думка. Мовляв, звертаючись до агентства, ми виконуємо одну з бізнес-заповідей сучасності, а саме, - делегуємо відповідальність. Ніхто не сперечається з тим, що час - найцінніше, тож чому б не витратити його на те, у чому ти профі, а решту доручити іншим.

"Агент - вже не найкращий термін. Вони називають себе радниками, консультантами, навіть дизайнерами. Продають вам час, який йде на планування складних подорожей, моніторинг правил, що постійно змінюються, і гарантію того, що будь-яку проблему швидко вирішать", - пише Даг Голан для Forbes.

За даними видання, у США ціни на такі послуги можуть бути захмарними - досягати $100 за годину роботи плюс $1000 за сплановану подоріж.

Втім, у даному разі скоріше йдеться про преміум-клієнтів та агентів з розкрученим персональним брендом. Якщо ж присутнє бажання зекономити, на послугах агенства це зробити доволі просто.

У ПРІОРИТЕТІ ПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ

Бізнес-консультанти радять перш за все змінювати підходи.

Пріоритетним принципом для турагентств має стати персоналізація - себто, успішний менеджер має пропонувати вже не просто номер у центрі Стокгольма, а номер на першому поверсі (бо клієнт ненавидить ліфти), з видом на фонтан (він їх обожнює) з неодмінним веганським сніданком і не надто раннім переїздом у наступне місто (клієнт - сова, і нічого гірше за ранні підйоми для нього немає).

Другий принцип полягає в тому, що пропонувати лише пам'ятки зі стандартною оповідкою гіда більше неактуально. У пріоритеті - ексклюзивні враження, емоції та новий досвід.

Gaston Gazzette виділяє кілька ключових трендів у туризмі. На думку Елейн та Меліа Лаєрлі, користуватися попитом продовжать тематичні тури - екологічні та психологічні ретрити, гастро- і пригодницькі тури.

Один з можливих різновидів - фототури з локаціями, які будуть ефектно виглядати у Instagram, та запрошеним фотографом, який робитиме видовищні знімки гостям країни.

Ще однією опцією може стати віртуальна реальність, коли, наприклад, під час автобусному переїзду гість додатково відкриває для себе навколишні ландшафти, які з вікна не побачиш. Або ж у офісі агенства може "побувати" у номерах різних готелів та обрати варіант для душі.

ПЛАТИ ГОТІВКОЮ, СИДИ БЕЗ ІНТЕРНЕТУ

Знаково, що світові тренди можуть стати справжнім проривом для українського туризму.

Поки що напрямок розвивається не надто активно: зокрема, за даними Мінекономрозвитку, у січні-червні нинішнього року до України навідалося на 1,7% менше іноземних гостей, ніж за аналогічний період минулого року.

Втім, свій потенціал наша країна використовує лише частково. Адже Україні вдалося зберегти традиції навіть у кухні та оздобленні житлових приміщень - тож можливостей організовувати тематичні тури у нас чимало.

Всередині країни зростає популярність гастрономічних турів, турів з завезенням на оленячі та равликові ферми, у місцеві СПА, поїздок на лицарські турніри та фестивалі парапланеризму у Карпати.

Іноземці у захваті від традиційних гулянь та витворів українських майстрів, які пов'язують одразу кілька століть... Адже можна не лише дивитися, але і вчитися вишивці та лозоплетінню. А це і є ті враження, які експерти виділяють у ключові фактори успіху. Та ключиком до Ельдорадо агротуризм для України поки що не став.

Хоча в інших європейських країнах є цілі програми з розвитку зеленого туризму, більшість власників сільських господарств в Україні приймати гостей не готові. Зокрема, за статистикою, близько 70% будинків у селах старші 48 років і менше третини забезпечені хоча б стандартними вигодами.

Навіть у відносно облагороджених селах можна стикнутися, наприклад, з відсутністю Інтернету та банкоматів.

Але ж очевидно: аби спіймати тренд та вивести туризм у головні нарпрямки економічного розкитку, варто, щоб мандрівка Україною не лише наповнювала враженнями, але й була комфортною.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна