Чим британський автобус гірший за українську маршрутку

Вже з 14 липня проїзд у столичному транспорті становитиме рекордні для країни 8 гривень. Але в українців є привід сумніватися, що збільшення доходів суттєво підвищить якість проїзду

Чим британський автобус гірший за україн…

Різниця у рівні послуг між Україною і навіть Польщею вражає. У нас - вщент забиті людьми маршрутки, яких чекаєш інколи хвилин по 40, у них - просторі автобуси, які прибувають чітко за графіком.

Чиновники обіцяють виправити ситуацію, але обіцянки скидаються на утопію. Після прийняття у лютому цього року ініціативи Мінінфраструктури щодо лібералізації ринку регулярних автобусних перевезень, істотних змін не відчули. От, хіба що, ціни підвищують.

Втім, над проблемою громадського транспорту б'ються не лише в Україні.

Depo.ua розбирався, на які проблеми з пересуванням скаржаться в інших країнах, і як вдається розрулити ситуацію.

Британія: криза автобусів

У здавалося б, комфортній Британії, теж б'ють на сполох. Якщо у Лондоні проблем практично немає, у найближчому передмісті можна відчути: все далеко не так бездоганно, пише The Guardian.

Автобус може прийти невчасно, а половину маршрутів скасували. Все тому, що впродовж останніх восьми років місцева влада скоротила фінансування транспортної галузі на 45%. При цьому оглядач видання Оует Джонс нарікає, що вартість проїзду зростає втричі швидше, ніж зарплати. Мешканцям бідних районів буває нелегко виділити 12 фунтів (13,5 євро) на денний квиток. При цьому автобус - основний вид транспорту для 2/3 британців.

Тому ж, що проблемі приділяється мінімум уваги у британських ЗМІ, на думку Джонса, дивуватися не варто.

"Понад половини британських журналістів отримали приватну освіту, походять з сімей, які належать до управлінської або професійної еліти. Представникам превілейованої сфери важко зрозуміти проблеми, які не резонують з їхнім життєвим досвідом", - йдеться у публікації.

Франція: Борги і страйки

Французькі залізничники страйкують вже кілька місяців, що ускладнює пересування країною, зазначає The Independent.

Таким чином протестують проти планів пезидента країни Еммануел Макрона реформувати галузь. Залізниця заборгувала країні 47 млрд євро, тож влада замислилася над тим, як зменшити видатки.

Тож, по-перше, залізницю хочуть перетворити на акціонерне товариство, а це, на думку деяких експертів, перший крок до приватизації компанії. По-друге, пільги для працівників планують зменшити. Адже наразі у них 28 днів відпустки, автоматичне підвищення зарплати і пенсія з 50 років.

Навіть обіцянки уряду списати заборгованість протести не вгамували.

Китай: драконівські норми проти водіїв

У Пекіні 21,7 млн мешканців, але затори там - відносна рідкість. За економію часу доводиться розплачуватися обмеженнями в комфорті.

Зокрема, аби придбати власне авто і обзавестися номерними знаками, доведеться взяти участь у державній лотереї, в якій перемагає лише 1/4 охочих. За неправильне паркування - обов'язковий штраф і 2 "карних" бали. У тих, хто протягом року набирає 12 таких балів, права відбирають.

Найулюбленіший вид транспорту - тролейбус. Там, де немає електропроводів, тролейбуси перемикаються на автономний режим.

Навіть при цьому без ексцесів не обійтися. Три роки тому світ вразила зйомка потужного затору на трасі Пекін-Сянган-Макао, який встановився на трасі аж у 50 смуг.

Фури міняють на поїзди. Зокрема, у червні на один з вокзалів Пекіна вже прибув потяг з 3,2 тис. гравію, який раніше перевозили вантажівки, пише Xinhuanet. Швидкісна залізниця, загалом, - один з приводів для гордості країни, адже вона простягається 250 тис. кілометрів, що становить 66,3% від довжини залізничних шляхів в усьому світі.

При цьому китайці і далі продовжують мізкувати, як розвантажити дороги. Позаминулого року анонсували інноваційний транспортний засіб - розчепірений автобус, під яким могли легко проїжджати автомобілі.

Втім, проект залишився на стадії прототипу, а 32 людей заарештували за незаконний збір коштів.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme