Як криптовалюти змінять Facebook

Компанії одна за одною заявляють про впровадження технології блокчейн. Аби не поступитися лідерською позицією, у Facebook теж змушені реагувати на челендж

Журналіст відділу "Життя"
Як криптовалюти змінять Facebook…

Поки що Марк Цукерберг лише натякнув на те, що в роботі компанії очікуються зміни. У публікації на Facebook пообіцяв у новому році сфокусуватися на супречливих питаннях сьогодення.

"Одне з найцікавіших питань - сприяє технологія централізації чи децентралізації. Місією Facebook завжди були "дати людям силу". У 1990-х і 2000-х більшість вірили, що технології відведуть людство далі від централізації. Але сьогодні ця віра втрачена, адже сила акумулюється в руках невеликої кількості компаній, а влада використовує прогрес, аби стежити за людьми. Тож деякі думають, що технології навпаки, централізують суспільство", - написав Цукерберг.

А от можливістю протидіяти цьому засновник соцмережі назвав криптовалюти, які забирають силу у централізованих систем і знову віддають її людям.

"Мені цікаво заглибитися у все це, вивчити позитивні і негативні аспекти технологій і визначити, як найкраще використовувати їх у наших сервісах", - акцентував Цукерберг.

Отже, в новому році можна сподіватися, що Facebook бодай проекспериментує з криптотехнологіями. А от як це відбуватиметься - питання відкрите.

Деякі віщують, що у соцмережі може з'явитися власна криптовалюта і тоді Facebook перетвориться на монополіста криптопростору. Адже 2 мільярди користувачів соцмережі здатні змінити правила гри, зазначає Insvestopedia.

Втім, найоптимальнішим варіантом прориву у криптопростір експерти вважають кооперацію з його чинними гравцями.

"Аби зробити все правильно, Facebook має співпрацювати з партнером із криптосфери, який розуміє, як усе побудувати в децентралізований спосіб", - стверджує Йонатан Бен Шімон, засновник криптокомпанії Matchpool.

Себто, вірогідно, що Цукерберг діятиме через кооперацію або поглинання невеликих компаній. Так, як, наприклад, взявся за штучний інетлект, придбавши стартап Ozlo.

FACEBOOK ЯК БАНКІР

У сфері блокчейну одним з можливих рішень експерти вважають придбання Bloom, пише Hackernoon.

Сервіс створили інженери Стенфорда, презентувавши власну криптовалюту минулого грудня.

Головна ідея - надати користувачам можливість сформувати персональну кредитну історію. Користувач залишатиме свої дані, а система формуватиме профіль BloomID, до якого відкриватиме доступ потенційний кредиторам.

Допомагати у формуванні кредитного рейтингу можуть партнери, але вже за криптогроші.

Творці стартапу обіцяють вирішити одразу кілька проблем. По-перше, дані фіксуватимуться по системі блокчейн, а отже, будуть надійно захищені. По-друге, кредитним рейтингом зможуть користуватися в різних куточках світу, і по-третє, держава не зможе вносити жодних "політичних" коректив.

Що ж до Facebook, експерти вважають, що профіль у соцмережі стане ідеальною основою для початку формування історії. Адже акаунт у соцмережі став своєрідним цифровим ID користувача. До того ж, Цукерберга може зацікавити ідея Bloomщодо випуску власних кредитних карток.

Інший проект, який поєднує блокчейн із фінансовими послугами, - ETHLend - почав функціонувати у грудні, але вже забезпечив укладення понад 400 кредитів. Або ж Lendoit, який спеціалізується на мікропозиках. Втім, оскільки Bloom робить особливий акцент на особистості і її історії, у концепт Facebook він вписується значно краще.

ПЛАТИТИ ЗА FACEBOOK-ПОСТИ

Гроші за блогерський контент - ідея не нова. Втім, останнім часом її намагаються запровадити за новими принципами. Створено вже кілька платформ на основі блокчейну.

Зокрема, у проекті Steem користувачам пропонують вести власні блоги на платформі Steemit, а читачам - заохочувати авторів власними криптогрошима.

Тож є варіант, що Facebook захоче інтегруватися з такою платформою або ж перейняти досвід. Наприклад, запровадити у стрічці опцію "суперлайк", коли за вдалі пости користувачі перераховують гроші один одному.

ЧЕСНА РЕКЛАМА НА БЛОКЧЕЙНІ

Ще одна приваблива технологія для Facebook дозволяє зробити ринок реклами прозорішим для користувачів. Для соцмережі - можливість заманлива, адже компанія постійно втрапляє в пов'язані з рекламою скандали.

Один з останніх пов'язаний саме з криптовалютами. У січні користувачі поскаржилися, що компанія намагається нажитися на недоброчесній рекламі. Зокрема, шахраї використовували Ads Manager соцмережі, аби прорекламувати можливість "швидко розбагатіти" на цифрових грошах, пише Trusted Reviews.

Можливий захист від подібних ситуацій - співпраця з проектом MetaX, який пропонує рекламодавцям та медійникам використовувати блокчейн для прозорої взаємодії. Рекламодавці можуть чітко відслідковувати покази і аудиторію розміщеної реклами.

Тож Facebook може перейняти технологію для відновлення довіри, контролю над ботами і розповсбюдженні фейкових новин.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme