Black Friday в Україні: Вчимося правильно користуватися розпродажем

Маркетолог Олександр Бакка - про ментальність "розводів" в українських продавців та про те, як перезавантажити розум, що відмовляє перед обіцянками шалених знижок

Black Friday в Україні: Вчимося правильн…

Пропонуємо найбільш цінні поради від маркетолога у нашому відео напередодні Black Friday. 

Шалені знижки теоретично можливі. Але де?

Давайте звернемося до того, чого прагнуть продавці. Вони прагнуть більшою мірою перевести нас зі сфери раціонального та логічного, до сфери емоційної. Чим краще в них це виходить, тим кращий результат вони отримують.

Якого ж результату вони прагнуть? Все дуже просто. Якщо ми візьмемо роздріб, сферу обслуговування, додаткові сервіси, всі хочуть аби люди купували в них більше і клієнти залишалися з ними довше. Здебільшого всі прийоми спрямовані на досягнення саме цих цілей. Коли ми говоримо про шалені знижки, теоретично вони можливі. Я працював в компанії, яка виробляла і продавала продукти у сфері споживчої електроніки і можу стверджувати, що для неї це абсолютно нормально. Коли гаджет виходить з моди, приходять нові технології, те, що стоїть на полках у роздрібних магазинах, дуже швидко морально застаріває. І є достатньо людей, які полюють за якимись новомодними моделями, вони знають, що дуже скоро з`являться моделі з новими характеристиками. І аби позбавитися від старого, магазини будуть продавати за сильно низькими цінами. Але тут я таких знижок не бачу, а от у Америці чи у Європы таке цілком можливе.

"Чорна п`ятниця" в Америці і в Україні - дві великі різниці

Оскільки я бізнес-консультант, я спілкуюся з людьми з різних індустрій та черпаю звідти інформацію. До речі до нас "чорна п`ятниця" прийшла десь у 2014 році, зовсім небагато маємо досвіду, потихеньку у нас люди звикають до цього. Вже проводилися дослідження, яки доводять, що 88% у нас знають що таке "чорна п`ятниця", а 38% навіть конкретно знають, що хочуть купувати в ці дні. Але що стосується методів і реальності тих знижок, в Україні середня знижка у "чорну п`ятницю" складає 66%.   Наші ж споживачі вважають нормальною знижку у 62%.

Загалом через те, що роздріб дуже сильно "розкочегарює" ситуацію навколо "Чорної п`ятниці", маємо зворотній ефект - за кілька місяців і тижнів люди припиняють купувати певні речі взагалі.  Не купують парфуми, одяг, електроніку і виходить, що роздрібна торгівля втрачає продажі.

Готуватися до Black Friday треба за 2 місяці 

Я би порадив уважно промоніторити ціни за кілька місяців до розпродажу. Особливо якщо це стосується серйозної покупки, дороговартісної. Бажано порівняти ціни в офлайн-магазинах і в інтернеті, подивитися, що з цією ціною відбувається. Дуже часто буває таке, що за певний час до розпродажу ціни навмисне завишають.

Прибрати "Ах!"

Якщо ми хочемо бути впевненими, що купуємо за правильними цінами, перш за все треба у самого себе убирати "Ах!". У першу чергу з цим поборотися, "увімкнути" голову, подивитися в різні боки. Якщо є можливість - відтермінувати покупку у часі.

Про аромамаркетинг

Аромамаркетинг в нас дуже сильно недооцінений і застосовується в Україні все більше і більше. Навіть з`явилися цілі компанії, які цим займаються. Дійсно запахи сильно впливають на нашу свідомість та поведінкові реакції. І маркетологи вивчають запахи і спеціально поширюють ті, які провокують бажання купувати, або залишають відчуття задоволення від процесу купівлі, викликають певні позитивні асоціації".

Про стратегічні "штучки" 

В деяких супермаркетах, де є відділи з більш дорогими продуктами, перед ними на підлозі навіть викладають плитку іншого розміру. Для чого це робиться? Коли ми їдемо маленьким плитками, наш возик торохтить, у цьому місці він торохтить менше, ми автоматично пригальмовуємо, їдемо трохи повільніше і починаємо уважніше роздивлятися по боках, більше бачимо, що відбувається. Кольори теж відіграють велику роль. Є така ще штука як мерчендайзинг і там дуже-дуже багато прийомів, що спрямовані на те, аби зафіксувати увагу людини.

Повернися, я все прощу!

Якщо ми втрачаємо покупця, привертання нового коштує в 5 разів дорожче, ніж повернення того, який вже був. 

Коли покупців починають бомбардувати рекламою, вони психують, уходять,  і що найстрашніше – вони розповідають про це знайомим.

Є ще одне дослідження про те що, якщо ми вважаємо, що нас обслужили добре, якщо нам сподобалося, то ми розповімо про це 8 своїм знайомим. Але якщо ми вважаємо, що нас принизили, обдурили, то про це від нас дізнаються 22 людини. І це без соцмереж". 

Менше 15% не пропонувати! 

Психологічно людина сприймає, що йому дали знижку, коли вона більше 15%.

 

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme