Українське судно незаконно затримали в ''Чорноморську'', - експерт

Державна екологічна служба незаконно затримала торгове судно в морському порту "Чорноморськ". Збитки несе як судновласник, так і державний бюджет

Українське судно незаконно затримали в &…

Про це OBOZREVATEL розповів президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

За його словами, судно затримали інспектори Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу нібито за забруднення навколишнього середовища. Водночас де-факто в екологів немає повноважень зупиняти й затримувати кораблі.

"У представників екоінспекції немає ніяких законних підстав, щоб здійснювати перевірки кораблів, вони працюють поза правовим полем. Роблять це на свій розсуд, що суперечить не тільки українськими законами, а й міжнародній практиці судноплавства. Зловживання були завжди, але в останні роки це перетворилося в масове постійне явище. Про це знають усі найбільші морські оператори. Якщо в Україну заходить судно, то екоінспектори будуть робити все, щоб саботувати вихід судна, аж до вимоги хабарів, а це десятки тисяч доларів", — пояснив Каленков.

Незаконну діяльність екологічної інспекції відчули на собі й багато іноземних компаній. Саме тому скарги на роботу інспекції надходили як в український уряд, так і в Європейську бізнес-асоціацію та Американську торговельну палату.

"Щоб припинити це свавілля потрібно виводити ситуацію в законне поле, приймаючи необхідні підзаконні акти й не даючи чиновникам від екоінспеції займатися самоправністю. Зараз розглядається низка підзаконних актів, які визначають права екологічних інспекторів, відбору ними проб, нарахування штрафів. Цей процес блокується як екоінспекцією, так і міністерством екології та природних ресурсів", — пояснює Каленков.

За словами Олександра Каленкова, півроку тому був прийнятий, який наблизив українське законодавство до міжнародних конвенцій і порядків, коли екологічні інспектори можуть з'явитися в порту тільки у випадку виникнення відповідної надзвичайної ситуації. В умовах корупціогенності цієї ситуації в Україні, це єдиний шлях наведення порядку.

"Бізнес разом із Державною регуляторною службою і Адміністрацією морського транспорту розробив відповідні підзаконні акти, щоб закон нарешті запрацював. Зараз потрібна тільки політична воля, щоб прийняти ці акти на засіданні Кабінету Міністрів України, і припинити свавілля чиновників екоінспекції та ганьбу України на міжнародному ринку вантажних перевезень", — резюмував Каленков.

Нагадаємо, у морському порту "Чорноморськ" вже три доби простоює судно, затримане інспекторами Держекоінспекції Кримсько-Чорноморського округу нібито за забруднення навколишнього середовища.

Проте на сьогодні ні капітан судна, ні морський агент не отримали від екоінспекції протокол, оплата штрафу, за яким (а це лише приблизно 800 грн) дозволила б випустити судно.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme