Тест-драйв ŠKODA Octavia: Вона інша

ŠKODA Octavia – автомобіль з усталеним реноме і положенням на ринку. Репутацію заробити складно, але іноді вона може і перешкодити: не судіть нову Octavia по усталених стереотипах – вона вас знову здивує

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
Тест-драйв ŠKODA Octavia: Вона інша…

 

Як здивувала мене. Відразу після появи на нашому ринку нового покоління ŠKODA Octavia я для себе відзначив її вдалий дизайн, відмінне рішення з головною оптикою (після, скажімо чесно, не найяскравішого поновлення 2017 р.), практично повна відсутність "полки" багажника - тепер зрозуміло, чому в стандартній класифікації ліфтбек все-таки відноситься до двохоб'ємний типу кузова, а не до трьох. Але це тільки перше, можна сказати, поверхневе сприйняття, і якщо ви раптом вирішите, що це і є головні зміни, - знайдіть можливість її протестувати. Це просто інший автомобіль.

ŠKODA Octavia - вид зліва

Як познайомитися

Але обов'язково почніть з вивчення (хоча б побіжного) інструкції. Тому що інакше може вийти, як у мене. Про те, що в автомобілі є підключення до глобальної Мережі через електронну сім-карту, що мультимедійною системою можна управляти жестами, а включати світло на задньому ряду помахом руки, ви дізнаєтеся зовсім випадково на енний день знайомства або не впізнаєте зовсім. Хоча - тепер точно будете знати, а все інше дійсно можна вивчати в процесі самостійного пошуку. У новій ŠKODA Octavia шикарний 10-дюймовий дисплей з вражаючою графікою, і знайомство з усіма функціями та налаштуваннями відніме у вас якийсь час. Але це ж цікаво!

ŠKODA Octavia - салон

Наприклад, коли ви доберетеся до вибору теми оформлення - зима, літо, океан, гонка і так далі, або спробуєте зрозуміти, як працює Smart клімат-контроль на відміну від його класичних налаштувань. Мало того, що функції клімату розділені на передню і задню частину салону, але тут вже є такі тонкощі, як обігрів і охолодження ніг (не плутати з вентиляцією, це набагато складніший процес), обігрів рук і свіже повітря.

ŠKODA Octavia - зв"язок зі смартфоном

А ще можна законектити автомобіль зі смартфоном і провітрювати його заздалегідь через свій смарт, а можна налаштувати так, що ŠKODA Octavia сама буде визначати необхідність підігріти кермо або посилити прогрів і так далі. Занадто розумно? А як вам напис "Відпустіть педаль акселератора", що періодично виникає на панелі приладів, хоча начебто нічого не віщувало біди? Виявляється, все просто: навіть якщо у вас не активована навігація, але попереду населений пункт або просто знак обмеження швидкості, небезпечне перехрестя, - автомобіль просто підкаже вам, що треба б трохи скинутися.

Є контакт

Відрегулювати можна не тільки тон підсвічування, але і повністю поміняти вигляд панелі приладів - тепер вона повністю електронна, так що на вибір - п'ять основних варіантів, але в кожному з них є тонкі налаштування - що саме ви хочете постійно бачити перед собою.

ŠKODA Octavia - приборна панель

Підключення смартфону для активації Android Auto пройшло абсолютно без проблем, але довелося купити додатково шнур з подвійним роз'ємом Type C. У стандартному наборі ŠKODA Octavia два порти USB Type C, в нашій версії була бездротова зарядка смартфона і цілих п'ять портів, але все - Type C , міні-USB Skoda відправила в минуле. Добре хоч в багажнику залишився стандартний "прикурювач", а то підзарядити велику техніку стало б проблемою. Два порти знаходяться в ніші для зарядки смартфону, два - у задніх пасажирів, і один - на дзеркалі заднього виду, це якщо ви хочете підключити реєстратор і не тягнути дроти під обшивкою. Зручно!

Вище і не треба

А яке зручне кермо! Для деяких двуспіцевість - це так, чистий шик, але мені особисто дуже зручно іноді тримати руку внизу обода - наприклад, на трасі. І тут така можливість є.

ŠKODA Octavia - кермо

Звичайно, кермо мультифункціональне, але яке виконання! Красиві верньєри не просто обертаються, а й натискаються, ви можете не просто крутити пальцем звук, але і натисканням взагалі відключити музику або, вибираючи настройки панелі приладів, фіксувати вибір. Важіль перемикання передач в тому ж стилі, та й користуватися ним виявилося так само зручно. Взагалі ось ці елементи - важіль АКП, кермо, дверні ручки, основні клавіші управління - навіть дверні карти! - це і є нова Octavia, саме вони справляють не менше враження, ніж динаміка, безпека, економічність і щось там ще.

ŠKODA Octavia - матеріал

ŠKODA завжди перебувала в тіні багатих родичів, VW і Audi, а тут я раптом сідаю в Octavia і не бачу причин шукати щось ще або заглядати вище. Ось воно, все тут. Алькантара в обробці і на обшивці сидінь, приємний м'який пластик, в міру шкіри і алюмінію, відмінна збірка і витриманий стиль - та ще й, на відміну від тих же багатих родичів, абсолютно не нудний.

ŠKODA Octavia - заднє сидіння

Загалом, за салон просто "відмінно" - і це тільки за дизайн і виконання, а якщо врахувати величезний простір ззаду (база ŠKODA Octavia залишилася колишньою, але простір в колінах у задніх пасажирів збільшився. Знову?!) і 600-літровий багажник, то аргументи стануть більш ніж переконливими.

ŠKODA Octavia - багажник

Збери сам

Якщо ви прийдете в салон, і раптом виявиться, що нічого з мною перерахованого в Skoda Octavia немає, - не треба відразу мене звинувачувати в обмані. Просто подивіться іншу версію, в цьому-то і фішка - зараз цю модель можна складати як лего-конструктор з тільки вам потрібних деталей. П'ять двигунів, три коробки, передній і повний привід, три рівня оснащення, причому в кожному ще є додатковий пакет або два, ось і маємо розкид цін від 566 745 до 975 212 грн. Так що відразу обмовлюся, що зараз мова йде про автомобілі практично в "максималці" - тільки без повного приводу, він доступний з дизельними моторами, а у нас був новий турбований 1.4 TSI потужністю 150 л. с. Якби переді мною стояв конкретний вибір ŠKODA Octavia для себе, - напевно, я б все-таки вибрав дизель, причому не 200-сильний, цілком вистачило б і 150 л. с. Але ось дилема - дизеля йдуть в парі з уже класичною для VAG 7-ступінчастою DSG. Я проти неї нічого не маю, відмінний робот... Але вперше в цьому поколінні з'явилася і звичайна 8-ступінчаста автоматична коробка, яка йде якраз в парі тільки з 1.4 TSI. І тут би я вже задумався - аж надто коробка хороша, можливо, вона десь поступається DSG в швидкості перемикання, безпосередньо порівняти не можна, версії з 1.4 TSI і DSG немає, але Skoda Octavia з таким мотором і автоматом розганяється до "сотні" за 9 секунд, а з механікою - за 8, тобто, швидше за все, з DSG теж було б швидше. Але що мені з того? Якщо цей автомат я взагалі не чую і не відчуваю, що він є, що його немає, - ми просто їдемо, плавно, рівно, досить швидко при необхідності. Загалом, то що потрібно. А потрібно трохи швидше - знову ж все регулюється, і на автоматі є спортивний режим, і через систему можна вибрати еко-режим, звичайний або спортивний. З автоматом більше витрата? Теж може бути. Але у мене в спокійному темпі вийшло 6,5 л на 100 км, в агресивному стилі - десь 7,5. Якщо це погано - то ви просто розбещені.

ŠKODA Octavia - вид з правого боку ззаду

Трохи про головне

Що стосується поведінки автомобіля на дорозі - тут знову нові враження. Не знаю, може бути, я давно не їздив на Octavia, але мені підвіска здалася м'якше, ніж я пам'ятаю за попередніми версіями, і це особисто для мене - знову плюс. Так, дороги у нас поступово стають краще, але мені довелося на цьому автомобілі поїздити по глибинці Хмельницької області, а туди велике будівництво ще не добралося і добереться, напевно, ще не скоро, - відпрацьовує Octavia всі нерівності дуже гідно, м'яко і без пробоїв. При цьому на керованості це не сильно позначилося - кермо не спортивне, але з приємним зусиллям і в міру гостре.

ŠKODA Octavia - вид зпереду

Можете не вірити

Загалом, як ви зрозуміли, ŠKODA Octavia вдалося мене вразити - в четвертому поколінні вона постала в новому амплуа, автомобіля не тільки перевіреного, можна сказати, авторитетного, але і свіжого в дизайні і дуже технологічного. Звичайно, ви можете мені не повірити, тест без хейта відразу викликає підозри. Але я не знаю, до чого причепитися - можливо, для цього мені треба взяти на тест базову версію, і я і сам у чомусь розчаруюся. З іншого боку, навіть в базі вона ж залишиться в тому ж купеподібному кузові, а він реально хороший і виглядає яскраво і помітно. Але... Хочеться матричні фари, діодні "бігаючі" поворотники, всі ці мультимедійні штуки і великий екран. А це вже буде мінімум 25 тисяч доларів і вище, вище. Ось вам і мінус. Хоча - воно того варто.

ŠKODA Octavia - кермо з приборною панеллю

P.S. Якби я читав інструкцію, я б зробив фотографію, яка підтверджує, що в нішах дверей тепер є не тільки парасолька, а й щітка для снігу. Але я не читав.

Технічні характеристики ŠKODA Octavia 1.4 TSi 8F

Двигун

Робочий об'єм, см3

1395

Максимальна потужність, к.с. при об/хв

150/5000

Максимальний крутний момент, Нм при об/хв

250/1500-4000

Тип палива

Бензин

Трансмісія

Тип

АКП, 8-ступ.

Привід

Передній

Підвіска

Передня

McPherson

Задня

залежна, з торсійним стабілізатором

 
Довжина / ширина / висота / колісна база, мм

4689/1994/1470/2686

Об'єм багажного відділення, л

600-1555

Кліренс, мм

158

 

Споряджена маса, кг

1341-1506

 
Максимальна швидкість, км/год

223

Розгін до 100 км/год, з

9,0

Витрата палива, л, змішаний цикл

5,4

Ємність паливного бака

45

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme