ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Супрун розповіла "гірку" правду про "суперфуди"

Ідея, що деякі харчові продукти можуть мати величезну користь виглядає дуже привабливою, це часто змушує витрачати великі кошти на певні популярні продукти, користь від яких не завжди є настільки унікальною, як стверджують її популяризатори

Depo.Життя
16 вересня 2018 16:24
ФОТО: depo.ua

Про це написала виконувач обов'язків міністра охорони здоров'я Уляна Супрун на своїй сторінці у Facebook, передає Depo.ua.

Вона наголосила, що до таких продуктів належать і так звані "суперфуди".

"Суперфуди - це продукти, які містять високу концентрацію поживних речовин та збагачені великою кількістю мікроелементів, вітамінів та мінералів. Зазвичай це екзотичні фрукти, овочі, ягоди, насіння чи зерна, які начебто здатні принести величезну користь для здоров‘я", - написала Супрун.

Вона пояснила, що науковці стверджують, що цінність цих продуктів значно перевищена, а їх виробники використовують маркетингові хитрощі задля збільшення прибутків.

Так, Європейське агентство з безпеки харчових продуктів (EFSA) переглянуло дослідження щодо поживності таких продуктів та не знайшло настільки реальних доказів їх користі для здоров‘я, як стверджують її виробники.

Cancer Research UK також зазначає, що поки існує мало наукових доказів, що саме ці продукти здатні зменшувати ризики появи онкологічних захворювань. Втім, виробники "суперфудів" часто вказують, що це навпаки.

Натомість попит на такі корисні продукти зростає глобально у великих темпах.

За даними одного з досліджень, у світі з 2011 по 2015 роки попит на супер-їжу зріс на 202%.

У багатьох країнах світу люди купують такі продукти лише через напис на них "суперфуд".

У Великій Британії - це 61% опитаних, в США ця тенденція також досить поширена: з 2015 року їх продаж зріс на 36%. Популярними вони є і в Німеччині, Австралії, Канаді та Франції.

Такі результати - зайве підтвердження того, що модні тенденції та реклама суттєво впливають на вибір споживачів, і за "здорові" продукти вони готові платити більше.

Супрун зазначає, що в Україні "суперфуди" лише нещодавно почали набувати популярності.

На полицях в магазинах можна побачити продукти з екзотичними назвами, наприклад, ягоди годжі, чіа, кіноа, спіруліна чи фізаліс. Деякі з них справді мають високу поживність, вміст вітамінів та мінералів та є потенційно корисними. Втім, не можна стверджувати, що вони мають беззаперечну користь для всіх.

"Тому якщо ви вирішили додати до свого раціону щось нове та екзотичне - будьте уважні. Варто зважати на те, що продукти, які називаються суперфудом, не завжди мають очікувану поживну цінність, а для когось можуть бути навіть протипоказані", - застерігає Супрун.

Очільниця МОЗ радить також консультуватися зі своїм лікарем, щоб уникнути будь-яких ризиків для здоров'я.

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя