Старт легалізації: Як може змінитися акциз на "євробляхи"

Верховна Рада підтримала в першому читанні законопроекти, які були покликані зменшити вартість імпортних авто і поставити крапку в нелегальному ввезенні їх в Україну

Старт легалізації: Як може змінитися акц…

Ще в червні до Верховної Ради були внесені законопроекти №8487 (зміни до Податкового кодексу щодо оподаткування акцизом легкових авто) та №8488 (вносить зміни до Митного кодексу та деяких законодавчих актів щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України), які розроблялися за участі активістів-євробляхерів, автомобільних монополістів та експертів на Комітеті з питань податкової та митної політики.

Законопроект №8487 містив у собі формулу для розрахунку акцизів, а №8488 - штрафи для порушників.

За даними митниці, на 1 травня 2018 року в Україні перебувало понад 315 тис авто, зареєстрованих в інших державах і ввезених в Україну в режимі транзиту (на 10 днів) або тимчасового ввезення (на рік, іноземцем без права передачі українцію - але ця норма порушувалася). Майже половина з них - 125 тис - були з порушенням терміну перебування.

Організація "Авто Євро Сила", яка об'єднувала "євробляхерів", із середи влаштувала мітинги під Верховною Радою, вимагаючи від нардепів та уряду нарешті вирішити це запитання.

Рада сьогодні зробила перший крок і ухвалила в першому читанні відповідні законопроекти.

Як зміниться акциз

До другого читання законопроекти ще будуть доопрацьовуватися. Втім, якщо подивитися на прописані в них правила зараз, то акцизний податок для "євроблях" буде суттєво змінений.

Базові ставки для авто з бензиновим двигуном дорівнюватимуть 50 євро, для авто на дизелі - 75 євро. До базових ставок ще будуть застосовуватися коефіцієнти. Сам акциз дорівнюватиме базовій ставці помноженій на два коефіцієнти. Серед останніх маємо "Коефіцієнт двигуна" (відношення його обсягу до 1000) та "Коефіцієнт віку" (кількість повних років машини).

Відповідно, розрахувати акциз буде дуже просто за наступною формулою.

Коефіцієнт двигуна x Коефіцієнт віку x базову ставку = Акциз.

Розрахунок для бензинових авто

Наприклад, беремо авто з об'ємом двигуна 2000 см3 2012-го року випуску (5 років) і розраховуємо акциз.

50 євро x 2 (2000 см3/1000) x 5 років = 500 євро.

Або для меншого об'єму і старшого віку.

50 євро x 1,6 (1600 см3/1000) x 15 років = 1200 євро.

Як бачимо, акциз для старших авто планується вищий, що має стимулювати людей купувати та розмитнювати за зниженим акцизом новіші машини, дбаючи про екологію.

Діючий акциз набагато вищий.

Для бензинового авто, до 5 років, об'ємом двигуна 2000 см3 він виллється у 3 286 євро. А на ті, що старші 5 років - 4 882 євро.

Відповідно ставки падають в рази. Якщо зараз за нове авто з двигуном 2000 см3 потрібно буде сплатити 534 євро акцизу, то за новими правилами сума впаде до 100 євро.

Дизельні авто за новими правилами

Беремо авто з об'ємом 1600 см3 2004 року випуску (13 повних років).

75 євро x 1,6 (1600/1000) x 13 = 1560 євро.

Крім акцизу на ціну авто впливають інші обов'язкові платежі на кордоні. До них відносять мито - 10% від митної вартості (для автомобілів з ЄС - від 5%) і ПДВ - 20% від усієї суми, включаючи акциз і мито. Але найстрашніша цифра у вартості завжди належала акцизу.

Обмеження Євро-5 знімаються

Важливо, що нові законодавчі ініціативи знімають обмеження на розмитнення в Україні автомобілів стандарту Євро-5 (не старші 2010 року). Українцям збираються дозволити ввозити машини стандарту навіть Євро-4 чи Євро-3. Просто, як вже говорилося, доведеться трошки переплатити за вік.

Нові джипи у виграші

Цікавий момент. Якщо запрацюють нововведення, то позашляховик якому два повних роки, з об'ємом двигуна 4000 см3, сплачуватиме 400 євро акцизу. А 15-ти річна малолітражка з двигуном 1,5 - 1125 євро.

Покарання порушників

Законопроект №8488 регулює покарання для тих, хто порушує митні правила та обмеження кількості ввезення авто.

Нерезидент може ввести без грошового забезпечення в режимі тимчасового ввезення лише одне авто. Друге і наступні автомобілі нерезиденти можуть ввозити на територію України тільки під гарантію сплати всіх митних платежів, якщо авто не буде вивезено.

Людина, яка ввезла авто в режимі транзиту чи тимчасового ввезення не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам, або розкомплектовувати його. Так само забороняється використання такого авто у підприємницькій діяльності чи отримання доходу (чимало таксують). Штраф за порушення чималий - 34 тис. гривень.

Особа, яка всупереч правилам отримає авто у користування чи для підприємницької діяльності - коротше кажучи, порушить вищезазначені заборони - також буде оштрафована. Якщо Нацполіція зловить вперше, то передбачене стягнення з порушника 8,5 тис грн, повторна фіксація - вже 17 тис грн, позбавлення права керування на рік та оплатне вилучення авто за кошт порушника.

За недотримання строків режимів транзиту та тимчасового ввезення передбачені штрафи, які будуть залежати від кількості днів перевищення встановлених строків. За один день прострочення вивезення транзитного авто з порушника стягнуть 170 грн, за три дні відтермінування вивезення машини - 850 грн.

Зайвий місяць перебування автомобіля на митній території України обійдеться у 170 тис. грн або ж виллється у конфіскацію транспортного засобу за рішенням суду.

За перевищення терміну транзиту більш ніж на 10 діб передбачений штраф у 8500 грн (як і сьогодні). Але, якщо на сьогоднішній день після сплати 8500 тисяч жодних подальших санкцій не передбачається, то за новими правилами буде градація: 10-20 діб прострочення - 85 тис. грн, більше місяця - 170 тис. грн, як і за втрату чи розукомплектування авто. Так само передбачена конфіскація за рішенням суду.

За перевищення термінів в режимі тимчасового ввезення автомобілів за 10-20 діб прострочення штраф буде 17 тис. гривень, як і на сьогодні.

У законопроекті є чіткі правила взаємодії всіх профільних служб і відомств. Нацполіція, підрозділи органу доходів і зборів, Держприкордонслужба автоматично обмінюватимуться інформацією. Тому дані про авто, зафіксовані митником під час відкриття режиму транзиту або режиму тимчасового ввезення, одразу передаватимуться всім органам. Відповідно, і порушників буде зловити простіше.

Розмитнення

Як зазначала Ніна Южаніна, планується, що за новими правилами після перетину кордону і заповнення декларації водій вже опинятиметься під митним контролем. Але митницю для проведення оформлення ввезеного транспортного засобу він зможе обрати самостійно.

На сьогодні розмитнення авто проводиться лише на митницях, визначених у затвердженому Міністерством фінансів переліку.

Що хочуть Євробляхери

В "Авто Євро Силі", крім прийняття в першому читанні законопроектів №8487 та №8488, вимагали скасування постанови Кабміну №475. Згідно з цією постановою поліція отримувала доступ до митної бази "Інспектор-2006", в якій фіксуються всі авто, які перетинають кордон. Тому існувала підозра, що це дасть змогу полісменам проводити "каральні" та репресивні процедури щодо "євробляхерів", які завезли авто в режимах транзит та тимчасового ввезення. Втім, прем'єр-міністр України Володимир Гройсман запевнив, що нічого подібного не станеться. До розгляду законопроектів у другому читанні "євробляхери" можуть бути спокійні. А до осені, коли знову збереться Рада, вони також боротимуться про зменшення акцизів для старих автомобілів, оскільки зараз вони значно вищі за цифри для нових машин.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme