ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Спалений "Land Rover" Ярошевича: Чи планують "євробляхери" похід на вибори

Лідер "Авто Євро Сили" Олег Ярошевич спалив свій "Ленд Ровер" на знак протесту проти ухвалених законопроектів про дешевше розмитнення авто

Depo.Життя
9 листопада 2018 09:00
ФОТО: depo.ua

Власники авто на єврономерах знову всім незадоволені. Після ухвалення Радою законопроектів №8487 та №8488, які відкрили шлях до дешевшого і взагалі розмитнення "євроблях" як такого, у "бляхерів" пообіцяли всеукраїнську акцію протесту з метою змусити Порошенка не підписувати закони. А лідер головних борців за "бляхи" організаціїї "Авто Євро Сила" Олег Ярошевич виїхав у якесь поле, де спалив свій "Land Rover" на єврономерах. Трансляція цього шоу велася спільнотою "Авто Євро Сила" у Фейсбуці. Під час підпалу Ярошевич розповідав про ненародних депутатів і злочинну владу. Результат - тисячі переглядів і заклики до Ярошевича піти в президенти.

Спалити джип він обіцяв ще заздалегідь, до голосування у четвер. Але зробити це Ярошевич мав безпосередньо під стінами ВР. Та не склалося. За його словами, у поле він поїхав, бо побратими не дозволили палити автівку під Радою. Анекдот ситуації в тому, що Ярошевич палив машину, яка була записана на нього по довіреності. Але як в історії з кожною "бляхою" по факту належала вона не йому. Чиє ж авто спалив тоді Ярошевич?

Але річ не в тім. "Єєвробляхери", які зібрали мітинг під стінами Верховної Ради 7-го листопада заявляли, що на Комітеті з питань податкової та митної політики їх "народні" правки не ухвалили. Натомість, зробили все, щоб підіграти "автоолігархам" Святашу та Васадзе. Про це зокрема говорив в інтерв'ю ЗМІ інший ватажок "євробляхерів" Чернявський.

Але що ж не сподобалося борцям за легалізацію авто на єврономерах? Обмеження по стандарту Євро-5 з новими законопроектами знімається, що дає можливість розмитнювати старі євроавто. Акциз стає дешевшим, присутня формула його розрахунку. "Бляхерам", які вже загнали авто в Україну навіть не доведеться виїзджати в ЄС і повертатися, щоб почати процес розмитнення. Реальні "власники" авто можуть переслати їм необхідні документи поштою. Навіть скидка у 50% на акциз протягом 90 днів діятиме. Все це, звісно, якщо законопроекти підпише президент. Весь розрахунок вартості "євробляхи" Depo.ua наводив у своєму матеріалі.

Читайте також: "Євробляхи" в законі: Скільки українцям коштуватиме розмитнення авто

Як виявилося, під "народними" правками Ярошевич і компанія вбачали можливість заганяти фури і буси протягом року без сплати мита, що Комітет зарубив і цілком логічно. А також скасування як такого коефіцієнту віку авто - розмитнення старого має бути на рівні з новим, а згідно із законопроектами старе обійдеться дорожче. Та в підсумку "бляхери" взагалі вирішили, що акциз як такий - не потрібен.

Що ж, апетити "Авто Євро Сили" ростуть не по днях, а по годинах. Ще влітку перед голосуванням законопроектів у першому читанні мова йшла виключно про легалізацію і здешевлення машин. І коли це стало реальністю, "євробляхери" починають вимагати повної шари. А якщо ні - "шини" та спалений джип. Можна припустити, що Ярошевич обурився, що базова ставка при розрахунку акцизу на його багатолітражку буде не 50, а 100 євро у випадку бензинового двигуна, чи 150 замість 75, якщо він на дизелі. І вирішив показати, що з такими "драконівськими" акцизами українцю буде дешевше спалити свою машину. Та швидше за все, ми бачимо народження своєрідного народного героя і борця.

Українці взагалі люблять такі історії. Більшість українців звикли до шари - дешевої комуналки, долара по 5 і так далі. І не люблять її відпускати. А тут з'явилася організація, яка бореться за цю шару ще й в питаннях авто - елементу розкоші для українця. Більше того, сама "Авто Євро Сила" складається з простих українців, які їздять, ганяють і заробляють на старих іномарках з Європи. І має своїх героїв, один з яких, Ярошевич - справжній мужик, котрий відповідає за свої слова. Сказав що спалить джип - взяв і спалив. І бореться ж він не за себе, а за людей. От люблять українці героїв, вірять, що у світі, де панує беззаконня, корупціонери та олігархи, проросте наш хлопець, який піде проти системи і всіх переможе.

Якщо серйозно, то "Авто Євро Сила" має розгалужену мережу в усіх регіонах України, окрім окупованих територій. Вони присутні навіть в маленьких містечках. Ресурс досить серйозний, мобілізаційний потенціал, як показали акції в регіонах та у Києві - також. У політичних акціях "бляхери" теж помічені. Під Радою вони виступали проти підвищення цін на паливо, а також закликали до припинення знищення доріг через бездіяльність голови "Укртрансбезпеки" Михайла Ноняка. А раніше під Кабміном зустрічалися з Омеляном і тримали плакати проти головного на той час фіскала Продана, коли тривав скандал між ДФС та ГПУ.

Простіше кажучи, створені всі передумови до того, що "Авто Євро Сила" перетвориться в політичну партію. Подібні заклики вже лунали під ВР вчора. Під час акції один з організаторів запропонував створити політичний рух на базі організації "Авто Євро Сила", щоб відстоювати інтереси "бляхерів" в парламенті та інших органах влади. Та більшість керівників осередків організації в регіонах відмовилася від цієї ініціативи, вимагаючи активних дій вже сьогодні. А саме - перекриття важливих доріг калібру Київ-Москва.

Але останні дії Олега Ярошевича свідчать про те, що похід "бляхерів" у політику - це виключно питання часу. Влітку 2017-го року його авто обстріляли. Резонанс серед "бляхерів" був шалений, якраз перед важливими акціями. Та от хто стріляв і навіщо так ми і не дізналися. Тепер от спалений джип і анонс нової боротьби за ідеї, на які влада навмисно не піде. Так чи інакше, лідери "бляхерів" не могли радісно сприйняти законопроекти, проголосовані ВР. Бо тоді зміст їхнього існування був би повністю втрачений. Тому, навіть в теорії скасування владою акцизу як такого, вони б почали боротьбу за відміну ПДВ чи ще чогось. Бо мета тут зовсім інша - хитати та піаритись. Чомусь здається, що восени 2019-го ми зможемо голосувати за "бляхерів", котрі йтимуть у парламент. Головне - хто вкладе гроші в цю силу. І чи не зашквариться вона до того часу.

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя