Проблеми Tesla: Чи виживе компанія без головного інженера і з гігантськими збитками

Компанія Tesla переживає нелегкі часи - співзасновник і головний інженер Джефф Штробель залишив свою посаду, а збитки за квартал зросли до $400 млн  

Проблеми Tesla: Чи виживе компанія без г…

Обидві новини повідомив журналістам очільник компанії Ілон Маск, пише The Verge. При цьому підприємець зауважив, що Штробель погодився залишитися старшим радником. І уточнив, що хоча причини рішення колеги йому не відомі, у його вчинку не варто вбачати зневіру у компанії. 

Саме Штробель стояв у витоків нової ери у житті Tesla, яка розпочалася з середини 2000-х. Тоді на стартап Мартіна Еберхарда і Марка Тарпеннінга звернув увагу Ілон Маск. А вклавши в неї капітал, почав розвивати стрімкими темпами і у новому руслі. Тоді Джефф Штробель був головним партнером Маска. 

Обов'язки Штробеля виконуватиме віцепрезидент з технологій Дрю Багліно. Чи віддадуть йому посаду остаточно, поки що невідомо. 

Джефф - не єдина кадрова втрата компанії. Так, на початку року звільнився фіндиректор Tesla Діпак Ахуджа. Згодом його замінив 34-річний Зак Кіркхорн, якому приписують доволі дружні стосунки із Маском. Мовляв, як для керівника Кіркхорн доволі молодий, але йому "дозволено говорити правду". 

І хоча ротація топ-менеджемнту для компанії не рідкість, недоброзичливці подейкують, що цього разу для таких рішень є тривожні причини. Тим паче, що при скороченні 7% працівників на початку року важко вдавати, що справи йдуть якнайкраще.  

Шанувальників Tesla засмутив звіт компанії за другий квартал поточного року. Адже цифра у $408,3 млн видається вельми солідною. Особливо, якщо йдеться про збитки за три місяці. Після оприлюднення показників акції компанії миттєво впали у ціні на 10%. 

Жахає цифра хіба що сама по собі. У порівнянні з іншими говорить скоріше про позитивні зрушення. Адже за аналогічний період минулого року збитки склали $717,5 млн. 

До того ж, Ілон Маск сподівається на певний прорив вже цього літа. Мовляв, зовсім скоро показники збитковості взагалі зникнуть зі звітів. Хоча статистика все ще видається тривожною: попри постійне зростання виробництва вибратися з мінусів поки не вдається. А попередні обіцянки стати прибутковими припадають ще на перший, а потім на другий квартал минулого року. 

Однією з помилок керівництво компанії називає завеликий фокус на дорогих авто Model S та Model X, які вважаються вже дещо застарілими. 

Оновлення даних моделей, яке провела компанія, є недостатнім, аби задовольнити попит авогурманів, що бажають сидіти за кермом абсолютно нових і трендових електрокарів. Більш радикальний апгрейд своїх флагманів у компанії не планують. Натомість хочуть зосередитися на бюджетніших засобах на кшталт Model 3, яка стала лідерів з продажів серед електрокарів за минулий рік. 

Великі надії керівництво має на відкриття Gigafactory - заводу у Шанхаї. Китай все ще залишається найбільшим світовим ринком електрокарів, а перенесення виробництва дозволить зекономити значно зекономити на імпорті.  Також виробництво Model Y планують запустити на заводі у Фрімонті. 

Сподіватися на прорив дозволяє і встановлений рекорд: за квартал компанія поставила майже 100 тис. автомобілей, обійшовши більшість конкурентів. 

Що ж до збитків і несправджених обіцянок Маска, це вже здається такою собі стратегією підприємства. Адже ще у 2017-му журналісти Bloomberg підраховували, що Tesla втрачає $0,5 млн щогодини, а інші ЗМІ пророкували гіганту банкрутство. Це не завадило компанії чимало разів вражати ринок показниками наступні два роки. 

Наразі, в тому числі, планують "тюнінгувати" виробництво електрокарів - зокрема, замість штампування окремих деталей, відливати зразу ж велику частину корпусу на велетенському верстаті. 

Що ж до захмарного оптимізму, можливо, у Tesla вірять, що райдужні перспективи заряджають оптимізмом не лише співробітників, але й інвесторів. Принаймні поки що це вдається. 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme