Покатушки, житло і смартфони: Як створили стартап на мільярд

Портал CBInsights оприлюднив рейтинг найдорожчих підприємств, створених не раніше 2009 року

Depo.Життя
23 жовтня 2017 18:30
ФОТО: depo.ua

Перші позиції традиційно дісталися сфері послуг і IT-стартапам.

Depo.ua аналізував, які інновації допомогли компаніям потрапити у ТОП-5 найдорожчих.

Отже, перша позиція дісталася компанії Uber, яку наразі оцінюють у $68 млрд.

За популярною байкою, ідея створити сервіс таксі спала на думку підприємцям Гаррету Кемпу і Тревісу Каланіку, коли вони самі за годину таксі так і не дочекалися. Більш прозаїчна версія говорить, що концепт народився на конференції LeWeb, яку відвідали майбутні співзасновники. Хоча обидва зразу повірили у проект, перші інвестиції довелося шукати довго - після року роботи залучили $1,25 млн.

Наразі онлайн-сервіс перевезень працює у 115 країнах світу, а інвестори, серед яких Google Ventures, активно "підгодовують" бізнес.

Втім, останні місяці менеджерам компанії живеться несолодко - у деяких країнах проти Uber збирають підписи, а в Лондоні компанії взагалі не подовжили ліцензію. Мовляв, не дуже дбають про безпеку пасажирів та й інформацію про водіїв (зокрема, відсутність у них судимостей) не надають.

Скандали відображаються і на попиті. Зокрема, на початку року головний конкурент компанії Lyft випередив Uber за кількістю скачувань.

Didi Chuxing вартістю нібито у $50 мдрд, - аналог Uber у Китаї, яка почала свою історію лише з 2012-го. Більше того, минулого року підприємство придбало місцевий Uber.

Компанія наразі обслуговує 400 міст всередині країни, а за інвесторів має всесвітньо знані компанії Alibaba, Tencent, та Baidu, а сумарний обсяг інвестицій складає близько $10 млрд.

Користувачам пропонується не лише викликати автівку чи автобус на зараз, але й забронювати її на наступний день.

Вартість Xiaomi, за даними ресурсу, $46 млрд. Хода до успіху китайської компанії почалася зі створення прошивки для смартфону MIUI - систему створили на основі системи Android, але з відкритим кодом і дещо вдосконаленою. Додали деякі функції iOS та власні розробки. Випустили кілька моделей смартфонів, а потім - 3D-телевізор на ОС Android.

Завоювали популярність завдяки гарній якості продукції за порівняно невелику ціну. Характеристика "Це китайський смартфон" перестала звучати як лайка.

Ще один стартап-гігант - China Internet Plus Holding з названою цінністю у $30 млрд увірвався у першу п'ятірку буквально на днях. При тому, що поза Китаєм про неї можуть не згадати навіть експерти ринку онлайн-послуг.

Компанія утворена у 2015-му після злиття Meituan.com і Dianping.com. Наразі являє собою суміш сервісу знижок, бронювання столиків і доставки найрізноманітніших послуг.

За Airbnb (AirBed&Breakfast - надувний матрас та сніданок) начебто готові віддати $29,3 млрд. Сервіс почав свою роботу у 2008 році, ставши посередником між мандрівниками і людьми, які хочуть здати їм своє житло.

Причому старт у компанії вельми романтичний. Так, майбутні співзасновники Брайан Ческі и Джо Геббіа просто вирішили здати три матрасомісця у своїй гостинці. При цьому не просто туристам, а відвідувачам конференції з дизайну, яким просто не вистачало місць у найближчих готелях. Це вдалося з легкістю і, об'єднавшись з Нейтаном Блечарзиком, хлопці продовжували в тому ж дусі. Шукали заходи і запрошували їхнії гостей до себе. А оскільки самі форуми і конференції часто висвітлювали у пресі, сам проект швидко потрапив на шпальти ЗМІ.

Проект почав розкручуватися, отримавши гроші у бізнес-інкубаторі. Але доволі скоро сума інвестицій досягла приголомшливої позначки у $3,4 млрд.

Зараз компанія охоплює 65 тис. міст і 191 країну.

Аналітики погоджуються, що рейтинг важко назвати несподіванкою. Втім, є кілька цікавих моментів, які майбутні стартапери і трейдери мають взяти до уваги. Так, походження "єдинорогів" (так називають компанії, вартість яких перевищує 1 млрд) змінюється. Якщо раніше безперечним лідером були США, зараз ринок підкорюють стартапи з Китаю. Вочевидь, інвестори країни активно вкладаються в інновації. Причому наразі вже є приклади, коли американські піонери поглинаються місцевим бізнесом.

Все більше ціняться час і можливість зекономити зусилля. Тому у п'ятірку вибиваються "ми-зробимо-це-за-вас-і-швидко" проекти. На думку експертів, цей напрямок розвиватиметься і далі, головне - знаходити додаткові послуги, які люди могли б передоручити іншим.

Крім того, співвідношення "ціна-якість" вочевидь починає переважувати статусність і брендовість.

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя