"Пишайся, що в тебе місячні": Як настрої у суспільстві диктують моду на кольори

Міжнародний дослідницький інститут Pantone представив новий відтінок кольору під назвою "Менструція".  Представники організації стверджують, що прагнуть "надихнути людей, які менструюють, пишатися тим, ким вони є"

Журналіст відділу "Життя"
"Пишайся, що в тебе місячні": Як настрої…
Фото: Pexels.com/ Dih Andréa

Відтінок інститут представив на своїй офіційній сторінці в Instagram. Градієнт – продукт колаборації з компанією, яка займається виробництвом менструальних чаш.  У дописі додається, що головна мета проєкту – припинити стигматизувати менструацію і промотувати позитивне ставлення до процесу. 

Відтінок має заохотити "мати місячні із впевненістю у собі, пристрасно святкувати захопливу і потужну життєдайну силу, з якою вони народилися, заохотити усіх, незалежно від гендеру, вільно і спонтанно говорити про чисту і природну функцію тіла". 

В цілому, задум зрозумілий – комерційна компанія прагне не лише нагадати про себе споживачу, а й начебто взяти участь у вирішенні реальної проблеми. Тим паче, що нещодавній скандал з Джоан Роулінг зробив термін "люди, які менструюють" міжнародним мемом і популярним запитом у пошуковиках. Нагадаємо, письменниця ретвітнула публікацію під назвою "Думка: після COVID-19 потрібно зробити більш справедливий світ для людей, які менструюють" і доповнила його власним коментарем. 

"Люди, які менструюють. Я впевнена, що для позначення цих людей вже є якесь слово. Хто-небудь, допоможіть мені. Жонки? Женки? Жунки?" – написала Роулінг. 

Після цього на неї обрушився ледь не весь активістський світ. Мовляв, кількома ударами по клавіатурі Роулінг завдала невиліковних ран сотням тисяч транссексуалів, трансгендерів та людям з небінарним гендером. Скандал затягнувся на кілька місяців. Тому з комерційної точки зору настав вельми слушний момент для реклами засобів, що полегшує життя цим самим людям.  Тим паче, з такою благородною метою "надихнути пишатися тим, що маєш місячні".

Втім - колір менструації – не єдина соціальна колаборація Pantone. 

У серпні компанія представила ультрачорний відтінок у парнерстві з репером Nas, під його сингл Ultra Black. Проєкт презентували на піку антирасистських протестів у США. "Свідчення часу і свідчення беззаперечної про-чорної, а значить, про-людської позиції. Часто чорний використовують у контексті темряві, а Nas вбачає у ньому багатство, складність і глибоку красу", – йдеться у релізі. 

Під колаборацію Nas розробив окремий мерч – з ультрачорним одягом, аксесуарами та гаджетами. Частину грошей від продажів пообіцяв віддати на благодійність. 

 

колаборація Pantone

Боротьба за права людей вкотре стала рушієм бізнесу – хоча наразі йдеться про мікроприклад. 

Додамо, що в Інституту кольору є й не настільки серйозні проєкти. Зокрема, минулої весни Pantone потрапили на шпальти ЗМІ з партнерством іншого жанру, представивши колір, як у Губки Боба, на честь 20-ліття мультяшного персонажу.

Колір Губки Боба

Втім, крім комерційного інтересу до трендових понять, рухів та персонажів, є й інший аспект. Власне, колаборації Інституту показують, як саме створюється мода.  Адже підбір кольорів грунтується саме на суспільних тенденціях – співробітники Pantone аналізують настрої, соціально-політичні процеси і навіть відтінки на світлинах у соцмережах. 

Тому якщо менструація потрапила до трендів року, заголовки з нею писали, репостили, засипали гнівними і сердешними смайлами, варто готуватися до того, що на піку моди опиниться сукня кольору місячних. І про те, що йдеться саме про цей актуальний відтінок, а не банальний червоний, радо розповідатимуть самі власники і власниці модного одягу. 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme