ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Популізм чи героїзм: Що отримає Україна від припинення залізничного сполучення з Росією

Міністерство інфраструктури України запропонувало припинити залізничне сполучення з Росією. Слідом за ним може зникнути і автобусне. Суспільство наразі в захваті

Depo.Життя
7 серпня 2018 14:30
ФОТО: depo.ua

Міністерство інфраструктури України підготувало низку пропозицій щодо протидії Росії в рамках її діяльності в Азовському басейні та на окупованих територіях, зокрема припинення пасажирського сполучення. Про це сьогодні повідомило агентство "Інтерфакс-Україна" з посиланням на очільника відомства Володимира Омеляна, передає Depo.ua.

"Ми підготували низку контрзаходів щодо того, що відбувається з боку Російської Федерації на наших окупованих територіях і в Азовському морі. До цього комплексу заходів входить і припинення залізничного сполучення з Росією. Питання обговорювалося на міжвідомчих робочих зустрічах у Міністерстві інфраструктури. Ми хочемо, щоб це було винесено в площину уряду або Ради національної безпеки та оборони України, щоб відповідне рішення було ухвалено вже на державному рівні", - заявив він.

Як наголосив Омелян, наразі йдеться виключно про припинення пасажирського залізничного сполучення.

"На цьому етапі ми говоримо про регулярне залізничне пасажирське сполучення. Щодо вантажного сполучення є проблема не тільки в тому, що "Укрзалізниця" втратить істотні надходження до її бюджету, а й із міжнародним законодавством, зокрема з тими зобов'язаннями, які Україна взяла на себе в рамках Світової організації торгівлі. А тому наразі ми цю тему вивчаємо, але не просуваємо", - зазначив він.

Вищезазначені пропозиції вже подано на розгляд до Кабінету Міністрів.

Фейсбук після цієї заяви прямо таки верещить від захоплення (хоча, треба сказати, далеко не увесь). Мовляв, на Росію ходили найкращі потяги, а тепер їх переставлять на внутрішні українські напрямки і всім вистачатиме вагонів, щоб доїхати на курорт. Та й "не…уй шастать" до країни-агресора і в зворотному напрямку, коли в нас війна.

Так то воно так… Але, вантажі-то пропонується і далі переправляти, тож про припинення співробітництва з державою-агресором не йдеться.

Крім цього, по-перше, залізничне сполучення з Росією приносило "Укрзалізниці" заробіток, і якщо його припинити, це збільшить діру бюджеті підприємства. Яка і без того вже близько 10 мільярдів. Виконувач обов'язків голови правління "Укрзалізниці" Євген Кравцов в інтерв'ю неодноразово заявляв, що "Укрзалізниця" зазнає збитків: у 2016 році - на 8,8 млрд грн, а у 2017-му – на 10 млрд грн.

При цьому, наприклад, потяг Київ-Москва в 2017 році приносив Укрзалізниці найбільший прибуток- про це йдеться у відповіді "Укрзалізниці" на запит кореспондента LB.ua.

І по-друге, є усе ж таки інтереси пересічних українців. Давайте не забувати, що хтось їздить на Росію, бо просто вимушений – там близькі і родичі, не всі можуть приїхати на "нейтральну територію". А чимало заробітчан там працюють - майже 3 млн таких. Перекривши цим людям можливість законним шляхом виїхати на Росію, Україна не зменшить кількість диверсій з російського боку, проте штовхне своїх громадян на правопорушення, бо ті, хто вимушено їздив, так і будуть це робити. Хтось - через Білорусь, а хтось почне користуватися послугами нелегальних перевізників. Україна ж просто втратить велику статтю заробітку.

Чи покращить це скасування ситуацію з пасажирськими перевезеннями всередині країни шляхом збільшення рухомого складу? Можливо, на якийсь час. Але треба розуміти, що при нестачі вагонів треба купувати нові вагони, а не переміщувати ті, що є.

Причини робити такі висновки – ситуація з потягами в тимчасово окупований Крим. Після припинення залізничного сполучення потік тих, хто постійно курсує між материком і тимчасово окупованою територією трохи зменшився. Разом із тим, з'явилася купа полулегальних перевізників в буферній зоні, які працюють з порушенням закону, переправляючи людей і вантажі в окупований Крим і в зворотному напрямку. При цьому не застраховані ані люди, ані вантажі, держава не отримує від цієї діяльності податків, а в разі ДТП наші громадяни не зможуть претендувати на якісь компенсації.

Виникає крамольне питання, що від цього держава Україна виграла? Замість пускати до Криму синьо-жовті потяги з написами "Крим-це Україна", маємо збитки, мучимо своїх же людей, які вимушені таскатися до окупантів, бо знову ж таки – там залишилися їхні родичі, майно, недороблені справи. Адже не всі такі безпринципні, що їдуть до Криму плескатися у Чорному морі.

Але замість захищати права українців, які і так постраждали внаслідок окупації і російської агресії, активніше фільтрувати підозрілих осіб на виїзд і в'їзд, охороняти кордон, перевіряти вантажі, боротися з корупцією в пунктах перетину кордону і митного контролю, державний апарат час від час тільки сильніше ускладнює українцям життя, приймаючи популістські рішення.

Слідом за повідомленням про потяги, з'явилося ще й про автобуси – Ізет Гданов, перший заступник постпреда президента України в Автономній Республіці Крим пропонує розглянути це питання якомога скоріше.

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя