Міста з майбутнього: Чи наздожене Київ Париж на летючому "Богдані"

Влада прогресивних міст тюнингує їх за останнім словом техніки, перетворюючи на мегаполіси з фантастичних романів

Міста з майбутнього: Чи наздожене Київ П…

Світова преса останнімим днями гуде про новий проект Uber, який будує у Парижі центр з розробки летючих таксі.

Над ідеєю компанія працюватиме п'ять років, а заявлений капітал становить $23.4 млн. Розроблятиме не лише летючі "автівки", але і систему контролю за трафіком, алгоритми з надання послуги.

"Створення майбутнього наших міст потребуватиме співпрацю найяскравіших інтелектів", - стверджую СЕО компанії Дара Хосровшахі.

Додає, що Францію для проекту обрали тому, що країна славиться інженерами світового рівня і є одним з лідерів авіагалузі. Новину сприйняли здебільшого позитивно: по-перше, проект дає надію забути про затори на дорогах, а по-друге, його реалізація стане свого роду тріумфом прогресу.

Готовність Парижу сприяти реалізації ініціативи попри напружені стосунки з Uber (масові протести таксистів проти перевізника, - ред.) не дивує. Адже гонка інновацій для влади мегаполісів у наші дні не менш актуальна, ніж гонка озброєнь для країн.

І справа не лише в комфорті та можливості наростити виробничі і бізнес-оберти, але і в міжнародному іміджі.

При цьому інновації не завжди атрибут виключно мегаполісів. Зокрема, дослідницький центр JLL провів дослідження, поділивши міста на вісім різних груп.

Аналітики виділили міста "великої сімки" - Лондон, Нью-Йорк, Париж, Гонконг, Токіо, Сингапур, Сеул.

В окрему категорію потрапили не настільки великі міста-інноватори, які складають конкуренцію найбільшим центрам.

Наприклад, впорядники рейтингу відзначили бізнес-діяльність Берліна, адже міська влада веде кілька-бізнес стартапів - від магазину одягу до служби доставки піци, пише WeForum. Причин скаржитися на нестачу бюджету у влади міста, вочевидь, немає.

У категорії є і Стокгольм, відомий як європейська "фабрика єдинорогів" (єдинорогами називають стартапи, які оцінюють у понад $1млрд). За кількістю проектів на одну людину шведську столицю випереджає лише Силіконова долина.

Інноваційність міста відчувають і люди, жодним чином з IT не пов'язані. Наприклад, минулого року у північній частині міста запустили безпілотні автобуси. Їздити у них можна безкоштовно. Без водія вчаться обходитися і у китайському Ченьджені, де теж запустили чотири безпілотних автобуси.

Торонто у вищеназваному рейтингу віднесли до іншої категорії, а от за версією Innovation Cities Index він виходить до десятки міст-новаторів.

У міста є чому повчитися. Вже кілька років у місті діє екологічна система кондиціонування. Для охололдження приміщень використовують воду з озера Онтаріо, таким чином заощаджуючи 90% електроенергії.

До того ж компанія Alphabet облаштовує тут інноваційний район Sidewalk Toronto. Щоправда, хизуються здебільшого екологічністю будівництва і обіцянками звільнити ділянку від приватних авто.

Схожий досвід є у японського міста Фудзісава. У місті всього три тисячі мешканців, які живуть у тисячі будинків. Енергія для діяльності полісу - виключно з відновлюваних джерел. На кожному даху встановлена сонячна батарея, також працюють вітрогенератори і видобувається геотермальна енергія. А у кожному дворі - камери спостереження і підзарядки для електромобілів.

Силіконова Долина залишається технологічним ідеалом. Наприклад, їжу тут вже доставляють роботи.

ФОТО: Starship Technologies

Хоча наразі проект експериментальний, до кінця 2018-го компанія Starship Technologies обіцяє виготовити 1000 машин на продаж.

Над роботизацією наполегливо працюють у Токіо, де у 2020-му пройдуть Олімпійські ігри. Зокрема, біля японської столиці збираються обладнати "поселення роботів", яке розташується недалеко від олімпійського містечка. Проект передбачає, що кожен турист зможе скористатися допомогою машинного розуму - зокрема, найняти роботизоване таксі, або ж замовити перекладач. В режимі реального часу програма перекладатиме з 20-ти мов на японську і назад, аби гості могли поспілкуватися з місцевим населенням.

Вивести місто на високий технологічний рівень прагнуть і в Києві. З 2016-го тут запрацював проект Kyiv IT cluster. Фокусується організація здебільшого на освітніх заходах, а також обіцяє вікдрити технохаб - центр розвитку підприємництва та IT.

Ті, хто приєдналися до організації, може оформити спеціальну IT-card, яка надає користуватися знижками на послуги ряду компаній.

А у квітні в українській столиці запрацював інноваційний парк Unit.City. За словами засновників, один з найбільших у Європі центр надає можливості займатися високотехнологічним бізнесом. Інфраструктура включає зокрема школу програмування, акселератори та бізнес-кампус.

А ще, київська влада планує запустити два нових для столиці види транспорту - трамвай-потяг і метробус. За словами чиновників, вже за три-чотири роки кияни зможуть користуватися швидшою альтернативою сучасних маршруток і тролейбусів. Втім, вірити в обіцянки, звісно, зарано.

Ще у 2014-му луцька компанія "Санрайз" представила електрокар на базі маршрутки "Богдан".

Щоправда, перевозити пасажирів маршрутка вирушила у польський Люблін.

Минулого року у рейтингу інноваційних країн Україна посіла 50-те місце - до лідерів дуже далеко, але прогрес є, адже раніше ми були на 56-му.

Судячи зі столичних проектів, динаміка і справді є. І за правильної державної стратегії, враховуючи IT-потенціал, років через 10 ми б теж могли відкрити феліал виробництва летючух "Богданів".

ФОТО: Hromadske

Головне фото: Uber

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme