Мажор переїхав дитину в Києві: Останній шанс для влади змусити водіїв боятися

Черговий мажор переїхав дитину в Києві. Він не боїться. Водії взагалі не бояться влади. Ситуація практично вийшла з-під контролю

Я - водій. І я не боюся поліції. Мені не страшно порушувати правила, бо присутність копів на дорогах не відчувається. Я впевнений, що мені нічого не буде. Щодня, сідаючи за кермо, у різних ситуаціях я відчуваю спокусу об'їхати затор по зустрічній смузі через вседозволеність попри відомі розміри штрафів. У когось самодисципліни нема.

У Києві черговий мажор, колишній боксер Кирило Островський, на Hummer переїхав дитину на переході, намагався втекти з місця ДТП. Зловили. Він протягнув дівчинку 50 метрів. Вона померла в швидкій. А він кричав, що платить всім за те, що ніхто нічого не бачив. Деякі нардепи вже намагаються відмазати його.

У той же час в Харкові завершується судовий процес над Зайцевою, яка вбила і покалічила більше 10 людей, та Дроновим. Дуже скоро стане відомо, чи повторить "мажорка" долю Толстошеєва. Можливо, вона сяде - та на скільки і що це дасть? Процес не можна назвати бездоганним, існують навіть проблеми з визначенням швидкості, з якою вона та Дронов їхали перед фатальним для людей зіткненням. В соцмережах вже більше обговорюють її нафарбовані брови, візити в лікарню без наручників та брата, якого зупинили нетверезим за кермом після її "подвигу".

ДТП у Харкові дало привід ввести більш жорсткі покарання за порушення ПДР, а також пролобіювати введення тимчасових водійських посвідчень (вперше видаються на 2 роки). Але резонансні аварії досі є нормою. Бо системи жорсткого контролю не існує.

Понад 20 загиблих людей в ДТП у "чорну п'ятницю" 20-го липня, серед яких 10 у маршрутці Київ-Рівне під Житомиром, також дали привід чиновникам у високих кабінетах зайнятися показовим популізмом. Силовики проводять тотальний контроль маршруток, перевіряють транспортні засоби і погрожують позбавляти ліцензій перевізників-порушників. Для статистики малюються шокуючі цифри - 3 тисячі несправних автобусів, які возять людей, водії з правами неналежної категорії переобладнані буси з вантажних у пасажирські. Все це набридло, оскільки переобладнані буси були завжди і про їх небезпеку говорять десятиліттями. Наприклад, після кривавого 2007-го року, коли у ДТП загинуло 9574 людини, також активно кричали про тотальний контроль. Були перевірки, погрози, але результат відомий.

Паралельно з цим соцмережі наповнені закликами ще жорсткіше карати за порушення, а поліція рапортує про зменшення кількості загиблих на дорогах за останні кілька років.

І вже котрий рік поспіль анонсує повернення "радарів" (Труками, мобільні пристрої) для вимірювання швидкості. От-от ними будуть обладнані патрульні авто, а також машини без розпізнавальних знаків - "фантоми", що будуть ловити порушників. Не виключено, що буде повернута і система "Гарпун" - камери, які обладнані у спеціальних антивандальних ящиках, налаштовані переважно на ліву смугу руху.

Наш народ ніяк не може зрозуміти, що збільшення штрафів - це не панацея. Доведено щоденними нетверезими за кермом. Панацеєю буде лише страх і наявність покарань. Коли у голові кожного водія, який сідає за кермо, на перший план виходитиме установка про неминуче покарання і відповідальність. Наприклад, я не боюся розвернутися через подвійну смугу, бо знаю, що у 90% мені вдасться уникнути покарання - поруч не буде поліції, ніхто не побачить та банально не здасть мене копам. Від цього порушення утримує виключно самодисципліна. Так само не бояться покарання чиновники і дорожники, які не спроектували на трасі достатню кількість тих самих карманів для фур, або не нанесли відповідну розмітку. Країна тотального пофігізму.

Ще взимку, коли максимально допустима швидкість у населених пунктах була знижена з 60 до 50 км/год, і суттєво зросли штрафи за порушення, Depo.ua питав у директора департаменту комунікацій МВС Артема Шевченка про те, яким же чином копи слідкуватимуть і ловитимуть порушників, якщо їм нема чим вимірювати швидкість. Шевченко зазначав, що пристрої проходять сертифікацію. На сьогоднішній день вся бюрократична процедура нібито на фінішній прямій. Система відеофіксації теж у планах, але на неї очевидно немає грошей, бо вперше про це говорили ще в 2015-му.

Потрібно визнати просту істину. Нікому не страшно - особливо мажорам, яких після вбивства дитини приїздить захищати армія юристів. І ці юристи так само розповідатимуть про проблеми зі здоров'ям у водія, намагатимуться відмазувати, а люди вимагатимуть покарання.

Самодисципліна притаманна меншості. Більшість можна виховати виключно контролем, який повинна забезпечити влада. Та влада, котра в останні роки не може цього зробити. На жаль, реформа поліції, у багатьох випадках вдала, позбавила нас, водіїв, відповідальності. У нас зникло те неприємне відчуття, що десь в кущах може сидіти "ДАЇшник" із радаром, який зловить і вимагатиме хабар.

Українців люблять порівнювати з німцями. Мовляв, у Німеччині тотальна дисципліна, всі дотримуються правил, бо Європа ж. Але це брехня. Ось офіційна статистика за 2017-й рік по Німеччині.

- Всього зареєстровано 2,64 млн ДТП проти 162 тис. в Україні.

- Серед цих ДТП з потерпілими: 302 тис. проти 27,2 тис. в Україні.

- ДТП з постраждалими через алкоголь: 12,87 тис. проти 1137 в Україні.

- ДТП з постраждалими через перевищення швидкості: 45 тис. проти 4730 в Україні.

- Загиблих в ДТП менше: 3180 проти 3432 в Україні.

При цьому в Німеччині 572 автомобілі на тисячу населення, а в Україні за даними 2016-го - всього 202.

У німців є автобани, працює система відеофіксації, порушники платять чималі штрафи (система балів, від 10 до 35 євро за мале перевищення швидкості). Там поліція має радари, надходження від одного з яких у бюджет на рік може становити кілька мільйонів євро. Німців активно позбавляють прав за перевищення швидкості, і тимчасово позбавляють права на кермування (у 2015-му році ця міря застосовувалася 380 тис. разів). Різниця в тому, що там влада активно ловить цих людей і вони на власній кишені відчувають силу карального органу, ведуть боротьбу з ним в судах.

Для української влади є досить приємна статистика. Дослідники World life expactancy на основі даних Світової організації охорони здоров'я склали рейтинг за смертністю в ДТП (кількість аварій на 100 тисяч населення)

Показник України становить 9,11 смертей на 100 тисяч населення. Він гірший за країни ЄС, кращий за Росію і взагалі нашу країну віднесли до числа з низькою кількістю смертей у ДТП.

Але в цілому ситуація дуже небезпечна. У багатьох напрямках у нас повний провал. Коли їдеш з тієї ж Польщі, перетинаєш кордон з Україною, то одразу помічаєш окрім якості доріг відсутність сучасної розмітки, знаків, відбивачів світла і так далі. Необхідний комплексний підхід МВС, Мінтрансу, дорожників і єдина стратегія, яка буде виконуватися чітко. Бо неможливо вирішити ситуацію одними лише штрафами без відсутності контролю і сильного карального органу. Так само неможливо покращити ситуацію без якісної розмітки і знаків, які максимально допомагатимуть водіям, без чималої кількості карманів, де водії фур, які їздять за тахографами, можуть робити зупинку, а не стояти на узбіччі в першій смузі.

Сьогодні українці жартують про повернення "ДАЇшників" в кущах, коли говорять про копів із "радарами". Але ці копи зараз дуже потрібні, бо тільки покарання зможуть хоч якось покращити ситуацію. Для покарання мажорів потрібен суспільний тиск на владу.

А поки що - мені не страшно. Як і мільйонам інших.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна

Мітки: #ДТП