Крути педалі: Як започаткувати смачний бізнес, маючи дуже мало грошей
Український студент Олексій Філіппенков запустив стартап, завдяки якому можна започаткувати власний бізнес, маючи півтори тисячі доларів
- Головна
-
5 липня 2017 14:00
Журналістам Depo.ua він розповів, чому велокав'ярні є перспективним бізнесом і чим вони краще за автокав'ярні та кіоски.
Продаж кави в Україні наразі є чи не найпопулярнішим видом малого бізнесу - точки з кавою to go: ларьки, міні-кав'ярні і автокав'ярні виростають на будь-якому вільному місці, немов гриби після дощу. І біля кожної другої в години пік – черга.
Багато в кого зараз бізнес, як ранок, починається з кави. Але студент Олексій Філіппенков був впевнений, що чогось в цьому бізнесі ще не вистачає....
Олексій Філіппенков. Джерело: Олексій Філіппенков/Facebook
Взагалі, він зовсім не пив кави, та й за освітою мав стати біологом, але з дитинства прагнув займатися бізнесом, вигадував стартапи і не цурався роботи. Олексій хотів стати успішним підприємцем. Тому, коли йому запропонували розробити кілька моделей вело-кав'ярень, хлопець, який дещо розумівся на велосипедах, але геть нічого не знав про каву, варіант ввічливо відмовитися навіть не розглядав.
Занурився спочатку в "Вікіпедію", потім студіював книжки, потім вивчав, що в цій галузі було зроблено раніше. Перед ним відкрилася інформація про величезний світ кави і перші кав'ярні на велосипедах, які шпацерували Віднем ще в 1931 році.
Кав'ярня на шпацері. Джерело: gk-press.if.ua
Він дізнався, що в сучасному світі кав'ярні на велосипедах успішно працюють в сотнях міст десятків країн, і в той же час в Україні цей бізнес представлено слабенько. Широко відомі були хіба що львівські кав'ярні на шпацері, але їхній власник, судячи з усього, не виношував ідеї "захопити світ". І масовим виробництвом велокав'ярень в Україні ніхто не займався.
Coffee Brew Bike стали першими. 19-річний Олексій записав в свої основні конкуренти шведську компанію Wheelys – найбільшого виробника кав'ярень на колесах. За чотири роки вони їх продали більше 500 і з пристрастю неофіта взявся до справи. Маючи купу теоретичних знань і досвід роботи на меблевій фабриці (в 13 років влітку) молодий підприємець заходився вигадувати велосипед.
Кав'ярня Wheelys. Джерело: facetoplace.ru
Кав'ярню з педалями. Це металоконструкція, зашита фурнітурою і встановлена на триколісний велосипед. Внизу - система з двох підшипників і валу, завдяки чому кав'ярня може розвертатися на 360 градусів. Олексій наголошує, що ідею не просто "злизав" в попередників. Він вивчив доступні широкому загалу креслення попередніх моделей, щось викинув, щось додав, розробив дизайн і внутрішнє наповнення. Наразі на потік поставлено дві однакові моделі, що відрізняються тільки за розміром. В більшу встановлено трансмісію (24 передачі), щоб навіть не спортивний бариста міг без особливих зусиль заїхати на велокав'ярні на гору.
Кав'ярні Coffee Brew Bike. Джерело Coffee Brew Bike/Facebook
Всередині встановлено електричну турку для кави по-східному і напівпрофесійну кавоварку ( бо вона набагато легше і дешевше професійної). Працює все це від електрики, і от з підключенням до джерела енергії не все так просто. Враховуючи, що велокав'ярня – бізнес соціальний, недорогий ($1,5-1,7 тис), тому в комплекті, заради низької ціни, замість акумулятора іде… подовжувач. Олексій, який на такій кав'ярні сам чимало кілометрів вже відкатав, запевняє - попроситися приєднатися до чиєїсь розетки майже ніколи не є проблемою. А з часом можна підзаробити і купити акумулятор, і стати автономним.
Друге питання - це сезонність бізнесу. У великі холоди навіть автокав'ярні працюють зрідка. Наш співрозмовник каже, що це також не є проблемою - можна орендувати місце в ТРЦ, де гарний потік і продавати каву там, торгувати на ярмарках, фестивалях, концертах і виставках, купити собі термочохол і працювати на вулиці. Або просто добре попрацювати доки тепло і відпочивати, доки холодно.
В листопаді минулого року на виставці в Києві Олексій презентував свій каво-байк і отримав перші замовлення від підприємців. Всього за півроку він продав десять велокав'ярень – наразі їх можна зустріти в Запоріжжі та в Одесі. Тривають перемовини з київськими підприємцями.
Працюють вело-бариста на законних підставах - оформлюють приватне підприємство, в податковій отримують КВЕД (дозвіл на мобільне харчування), відкривають санітарну книжку і ще треба мати сертифікати на продукцію - їх видають компанії, які цю продукцію продають.
Олексій наголошує – наразі він продає не кав'ярню на колесах, а бізнес в форматі стріт-фуда.
"Ідея не в тому, щоб ганяти на триколісному велику і продавати якусь там каву, - каже він. - Кавовий бізнес розвивається дуже швидко. Зараз в цю нішу є чотири входи. Перший - відкрити неймовірно модну кав'ярню, на це треба мати 200 тисяч доларів як мінімум. Друге – поставити кіоск, але міська влада не дуже останнім часом любить МАФи, тож питання, наскільки вигідно наразі в них інвестувати. Третій – автокав'ярня, але цей варіант частково поза законом, тому що автомобілі не можна припарковувати на пішохідних доріжках, а зазвичай саме там ці кавярні і стоять, їм же потрібні найбільш прохідні місця. Велокав'ярня на цьому фоні вигідно відрізняється ціною і мобільністю. В нас є місія – дати можливість кожному почати свій зрозумілий бізнес, якому легко навчитися".
Свій варіант бізнесу наш амбітний співрозмовник називає гібридною франшизою, бо з одного боку, продає не тільки кав'ярню на колесах, а й обладнання, прилади для старту, починаючи від фартухів і закінчуючи баками для води, вже трохи розкручений бренд, вимагаючи при цьому не перефарбовувати і не перейменовувати кавовий байк, не продавати алкоголь і тютюн і купувати каву тільки від одного українського бренду, з яким він співпрацює, а з іншого - не бере щомісячне роялті і не диктує ціни і меню. Наприклад, підприємець з Одеси, який придбав одразу кілька велокав'ярнень, встановив на них міні-пічки, щоб продавати свіже печиво до кави.
До речі, каву Олексій тепер п'є, при чому, що називається, увірвався – по десять чашок на день.
"Насправді, люди, які працюють в кавовому бізнесі мають імунітет до кофеїну. Я дуже сильно підсів на каву. Може, я завдяки цьому і такий активний", - сміється.
Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 21:42В поліції назвали кількість зниклих безвісти за час масштабної війни
- 20:05У Києві чоловік побив і задушив собаку колишньої дівчини: його затримали
- 19:53 Росіяни завдали авіаудар по Сумщині
- 18:03Віталій Кличко нагородив мера Парижа Анн Ідальго відзнакою "За сприяння обороні Києва"
- 17:51Ватажку бойовиків "ДНР" повідомили про нову підозру за організацію "виборів" президента рф
- 16:19Інвестиції попри війну: Метінвест Ахметова вклав майже 300 млн грн в оновлення обладнання Запоріжкоксу
- 15:34"Українська команда" передала батальйону "Свобода" великі дрони-літаки з побажаннями окупантам від українців Відео
- 15:31Харківський суд російській шпигунці, яка працювала в закладі освіти, дав 8 років тюрми ФОТО
- 15:18Український волейбольний клуб, який в останніх турах польської Плюс Ліги трощить всіх суперників, зіграє черговий матч: Де дивитися трансляцію Відео
- 14:53Харківщину знову атакували росіяни: загинула жінка
- 13:54В Офісі генпрокурора оновили цифри щодо загиблих в Україні дітей
- 13:43Безкомпромісний флагман: 5 причин купити Galaxy S24 Ultra PROMO
- 13:33У Маріупольському районі фіксують переміщення ворожих мінометів
- 12:47Перед судом постануть посадовець ТЦК та правоохоронець, які на Одещині торгували "білими квитками"
- 12:28 Посадовець КОВА намагався влаштуватися капеланом у штаб ДШВ ЗСУ, щоб шпигувати для ГРУ ФОТО
- 11:57Київські посадовці організували схему вирубки 100-річних дубів у Чорнобильському заповіднику
- 11:14Говоритимуть не тільки про блокаду кордону: Шмигаль і Туск зустрінуться у Варшаві
- 11:01У Міненерго розповіли, чи готують підвищення тарифів на електрику
- 10:58У Хмельницькому призупинили опалювальний сезон