Крути педалі: Як започаткувати смачний бізнес, маючи дуже мало грошей

Український студент Олексій Філіппенков запустив стартап, завдяки якому можна започаткувати власний бізнес, маючи півтори тисячі доларів

Depo.Життя
5 липня 2017 14:00
ФОТО: depo.ua

Журналістам Depo.ua він розповів, чому велокав'ярні є перспективним бізнесом і чим вони краще за автокав'ярні та кіоски.

Продаж кави в Україні наразі є чи не найпопулярнішим видом малого бізнесу - точки з кавою to go: ларьки, міні-кав'ярні і автокав'ярні виростають на будь-якому вільному місці, немов гриби після дощу. І біля кожної другої в години пік – черга.

Багато в кого зараз бізнес, як ранок, починається з кави. Але студент Олексій Філіппенков був впевнений, що чогось в цьому бізнесі ще не вистачає....

Олексій Філіппенков. Джерело: Олексій Філіппенков/Facebook

Взагалі, він зовсім не пив кави, та й за освітою мав стати біологом, але з дитинства прагнув займатися бізнесом, вигадував стартапи і не цурався роботи. Олексій хотів стати успішним підприємцем. Тому, коли йому запропонували розробити кілька моделей вело-кав'ярень, хлопець, який дещо розумівся на велосипедах, але геть нічого не знав про каву, варіант ввічливо відмовитися навіть не розглядав.

Занурився спочатку в "Вікіпедію", потім студіював книжки, потім вивчав, що в цій галузі було зроблено раніше. Перед ним відкрилася інформація про величезний світ кави і перші кав'ярні на велосипедах, які шпацерували Віднем ще в 1931 році.

Кав'ярня на шпацері. Джерело: gk-press.if.ua

Він дізнався, що в сучасному світі кав'ярні на велосипедах успішно працюють в сотнях міст десятків країн, і в той же час в Україні цей бізнес представлено слабенько. Широко відомі були хіба що львівські кав'ярні на шпацері, але їхній власник, судячи з усього, не виношував ідеї "захопити світ". І масовим виробництвом велокав'ярень в Україні ніхто не займався.

Coffee Brew Bike стали першими. 19-річний Олексій записав в свої основні конкуренти шведську компанію Wheelys – найбільшого виробника кав'ярень на колесах. За чотири роки вони їх продали більше 500 і з пристрастю неофіта взявся до справи. Маючи купу теоретичних знань і досвід роботи на меблевій фабриці (в 13 років влітку) молодий підприємець заходився вигадувати велосипед.

Кав'ярня Wheelys. Джерело: facetoplace.ru

Кав'ярню з педалями. Це металоконструкція, зашита фурнітурою і встановлена на триколісний велосипед. Внизу - система з двох підшипників і валу, завдяки чому кав'ярня може розвертатися на 360 градусів. Олексій наголошує, що ідею не просто "злизав" в попередників. Він вивчив доступні широкому загалу креслення попередніх моделей, щось викинув, щось додав, розробив дизайн і внутрішнє наповнення. Наразі на потік поставлено дві однакові моделі, що відрізняються тільки за розміром. В більшу встановлено трансмісію (24 передачі), щоб навіть не спортивний бариста міг без особливих зусиль заїхати на велокав'ярні на гору.

Кав'ярні Coffee Brew Bike. Джерело Coffee Brew Bike/Facebook

Всередині встановлено електричну турку для кави по-східному і напівпрофесійну кавоварку ( бо вона набагато легше і дешевше професійної). Працює все це від електрики, і от з підключенням до джерела енергії не все так просто. Враховуючи, що велокав'ярня – бізнес соціальний, недорогий ($1,5-1,7 тис), тому в комплекті, заради низької ціни, замість акумулятора іде… подовжувач. Олексій, який на такій кав'ярні сам чимало кілометрів вже відкатав, запевняє - попроситися приєднатися до чиєїсь розетки майже ніколи не є проблемою. А з часом можна підзаробити і купити акумулятор, і стати автономним.

Друге питання - це сезонність бізнесу. У великі холоди навіть автокав'ярні працюють зрідка. Наш співрозмовник каже, що це також не є проблемою - можна орендувати місце в ТРЦ, де гарний потік і продавати каву там, торгувати на ярмарках, фестивалях, концертах і виставках, купити собі термочохол і працювати на вулиці. Або просто добре попрацювати доки тепло і відпочивати, доки холодно.

В листопаді минулого року на виставці в Києві Олексій презентував свій каво-байк і отримав перші замовлення від підприємців. Всього за півроку він продав десять велокав'ярень – наразі їх можна зустріти в Запоріжжі та в Одесі. Тривають перемовини з київськими підприємцями.

Працюють вело-бариста на законних підставах - оформлюють приватне підприємство, в податковій отримують КВЕД (дозвіл на мобільне харчування), відкривають санітарну книжку і ще треба мати сертифікати на продукцію - їх видають компанії, які цю продукцію продають.

Олексій наголошує – наразі він продає не кав'ярню на колесах, а бізнес в форматі стріт-фуда.

"Ідея не в тому, щоб ганяти на триколісному велику і продавати якусь там каву, - каже він. - Кавовий бізнес розвивається дуже швидко. Зараз в цю нішу є чотири входи. Перший - відкрити неймовірно модну кав'ярню, на це треба мати 200 тисяч доларів як мінімум. Друге – поставити кіоск, але міська влада не дуже останнім часом любить МАФи, тож питання, наскільки вигідно наразі в них інвестувати. Третій – автокав'ярня, але цей варіант частково поза законом, тому що автомобілі не можна припарковувати на пішохідних доріжках, а зазвичай саме там ці кавярні і стоять, їм же потрібні найбільш прохідні місця. Велокав'ярня на цьому фоні вигідно відрізняється ціною і мобільністю. В нас є місія – дати можливість кожному почати свій зрозумілий бізнес, якому легко навчитися".

Свій варіант бізнесу наш амбітний співрозмовник називає гібридною франшизою, бо з одного боку, продає не тільки кав'ярню на колесах, а й обладнання, прилади для старту, починаючи від фартухів і закінчуючи баками для води, вже трохи розкручений бренд, вимагаючи при цьому не перефарбовувати і не перейменовувати кавовий байк, не продавати алкоголь і тютюн і купувати каву тільки від одного українського бренду, з яким він співпрацює, а з іншого - не бере щомісячне роялті і не диктує ціни і меню. Наприклад, підприємець з Одеси, який придбав одразу кілька велокав'ярнень, встановив на них міні-пічки, щоб продавати свіже печиво до кави.

До речі, каву Олексій тепер п'є, при чому, що називається, увірвався – по десять чашок на день.

"Насправді, люди, які працюють в кавовому бізнесі мають імунітет до кофеїну. Я дуже сильно підсів на каву. Може, я завдяки цьому і такий активний", - сміється.

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя

Читайте також
224969 Справа в страві: Як хлопці з Маріуполя підсадили українців і поляків на стакан

Українці запатентували унікальний вид фастфуду – суп-пюре в їстівному посуді, відкрили кафе в Києві і наразі завойовують Європу

Як Україна вдягнула Європу у власні шкарпетки Як Україна вдягнула Європу у власні шкарпетки

Співзасновник українського бренду кольорових шкарпеток Sammy Icon Пилип Литвинов розповів depo.ua, як кумедна ідея перетворилася на бізнес, а український бренд завойовує Європу

248759 Викрадачі українців: Про те, як подорожувати, коли все набридло і хочеться сюрприз

Платите гроші і вас на два дні викрадають з побуту. Ви не знаєте, куди поїдете, як поїдете, що там побачите і де житимете – все організують і вирішать за вас. Залишиться тільки відпочивати, гуляти і … дивуватися

251230 Як екс-чиновник задовольнив кухарів-самоучок та любителів борщу

Розчарувавшись у справі, на яку вчився, Андрій Онушко, побувши чиновником тільки пару місяців, зробив унікальну платформу, що поєднує кухарів-самоучок і справжніх поцінувачів смачної їжі