Примара Врадіївки: Чому потрібно ввести "воєнний стан" на дорогах

Резонансні ДТП з "мажорами", чиновниками та силовиками відбуваються по всій Україні. Але дуже часто, за дивним збігом обставин, винуватці виходять сухими з води

Примара Врадіївки: Чому потрібно ввести…

Смертельні ДТП в Україні - не рідкість. За статистикою поліції, за 10 місяців у 2018 році на території України було зафіксовано 122 354 дорожньо-транспортні пригоди, з них 19 915 – ДТП з потерпілими. На дорогах загинуло 2651 людей. Лише за перші 10 днів 2019-го вже маємо 29 жертв ДТП.

Існують у цьому переліку аварії, які стають резонансними не тільки через кількість жертв, але й особи потенційних винуватців та судові справи, які затягуються чи розвалюються в українських судах. Це мажори, посадовці і навіть олігарх Димінський, який втік з країни. Такі випадки нагнітають атмосферу в суспільстві. Проблема не тільки в суддях. В цілому українське законодавство побудоване таким чином, що винуватець завжди може розраховувати на пом'якшуючі обставини, які дозволять отримати умовний термін замість 12 років за гратами. Експертизи підробляються, правоохоронці купуються, а прокурори за професійними навичками часто поступаються адвокатам і не можуть логічно вибудувати обвинувачення.

Люди вимагають справедливості, виходять на мітинги, клянуть систему правосуддя в Україні. Або ж, як після кривавого ДТП у квітні 2018-го в Кривому Розі, винуватять МВС в безкарності, яка породжує свавілля на дорогах. Бо звичайний українець вже не може почуватися у безпеці в своєму місті. Система противаг і стримань не працює через відсутність небезпеки покарання за злочин. Будь-який водій розуміє, що може перевищити швидкість, порушити ПДР, і йому все зійде з рук. В тому числі - вбивство людини. Завжди ж можна домовитися.

Рано чи пізно пазли з несправедливих історій можуть вилитися у другу "Врадіївку" в Україні. Тим більше, що передумов більш ніж достатньо. Ситуація, яка існує в суспільстві сьогодні, стане викликом для наступного президента України, якого оберемо вже весною. А також Уряду та Верховної Ради. Та вже сьогодні зрозуміло, що на українських дорогах варто вводити своєрідний "воєнний стан", коли порушники жорстко каратимуться, в тому числі, безкомпромісним позбавленням прав. Та чи є інструментарій для цього, чи вистачає технічних засобів і сил поліції?

Depo.ua обурюється ситуацією на українських дорогах і вважає, що правоохоронці її не контролюють. В суспільстві необхідно розпочати експертне обговорення за участі правоохоронців, експертів та звичайних українців. Бо тільки так можна зрозуміти, що робити далі. Ми нагадуємо найбільш резонансні ДТП, які викликали народний гнів, але з покаранням для винуватців наразі виникли проблеми.

Полтава

На Різдво у Полтаві помер 14-річний Артем Левченко. Два місяці до того, 6 листопада 2018, хлопця, який їхав на велосипеді, збила місцева бізнесвумен, 34-річна Наталія Саєнко. Він отримав важкі травми (зокрема перелом основи черепа), був введений в медикаментозний сон, транспортований в Київ, але згодом перевезений назад до Полтави.


Саєнко є власницею закладів WOKA та TAU, її матір володіє перукарнею "Долорес" і піцерією "Телепіцца". На місце події оперативно приїхав чоловік жінки, який вилучив з машини відеореєстратор та повернув його правоохоронцям з пустим носієм. Камери спостереження на даній ділянці виявилися не введеними в експлуатацію. Також на місці події був помічений один з місцевих прокурорів – його можна побачити на кадрах поряд з матір'ю водійки, яка також приїхала підтримати доньку.
Наступного дня по звістці про смерть обурені полтавці вийшли на місце трагедії, несли квіти та іграшки. І перекрили дорогу, вимагаючи покарання – за два місяці по ДТП справа так і не була передана в суд, Саєнко не була позбавлена прав на керування авто чи заарештована. В середу, 9 січня, Саєнко нарешті отримала повідомлення про підозру.

Читайте також: "Хто бідніший, той і винний?": Як смертельне ДТП з дитиною в Полтаві розлютило все місто

Харків

ДТП Зайцевої

Жахлива аварія у Харкові сталася ввечері 18 жовтня 2017 року на пішохідному переході біля виходу зі станції метро "Майдан Конституції".


Від Центрального ринку їхав автомобіль Volkswagen Геннадія Дронова. У цей час по вулиці Сумській їхав автомобіль Lexus (за кермом була Олена Зайцева). На перехресті біля "Пузатої хати" автомобілі врізалися. Lexus відкинуло на натовп пішоходів, які переходили дорогу на зелене світло. Внаслідок ДТП загинули шестеро людей, ще п'ятеро були травмовані.


Одразу після ДТП обох учасників аварії взяли під варту. Зайцева визнала свою вину, Дронов – ні. При цьому у крові Зайцевої виявили опіати. Однак після початку судового слухання виявилося, що для проведення повного аналізу біоматеріалів Зайцевої було забрано мало проб, лікар-нарколог, яка першою оглядала Зайцеву, Олена Федірко зникла, її шукають уже близько півроку, а харківські експерти з інституту Бокаріуса не змогли встановити ані швидкості "Лексуса", ані меж перехрестя, ані відстаней, що проїхали автомобілі. До того ж слідчі не знайшли червоний автомобіль, із який, ймовірно, Зайцева влаштувала перегони.


Родичі Зайцевої анонімно перекинули на карткові рахунки постраждалих, що були оприлюднені у ЗМІ для допомоги, по 50 тис. грн. У суді захист Зайцевої представив це як компенсацію завданої шкоди, незважаючи на те, що більшість постраждалих, як тільки дізналися, від кого гроші, відмовилися від них. Таким чином, слідство і прокуратура не представляє у суді жодних обтяжуючих обставин з боку Зайцевої та знаходить факт, що полегшують її вину, як-то компенсація і визнання вини. Натомість у Дронова, який рушив під час аварії на "жовте" світло світлофора, взагалі слідчі не знаходять ніяких пом'якшуючих обставин.

Деякі ЗМІ повідомляли про те, що батько Зайцевої є бізнес-партнером мера Харкова Геннадія Кернеса.

Читайте також: Синдром Зайцевої": Чому за роки незалежності на дорогах загинули близько 140 тисяч українців (ФОТО)

Тигран Енгібарян

16 січня 2018 року близько 15:00 на вулиці Салтівське шосе водій автомобіля Toyota 18-річний харків'янин Тигран Енгібарян на пішохідному переході, їдучи на "червоний", скоїв наїзд на 17-річного парубка та поїхав з місця пригоди. Пішохід загинув на місці.

Суд першої інстанції визнав Енгібаряна винним у скоєнні злочинів за ч. 2 ст. 286 та ч. 1 ст. 135 Кримінального кодексу України та призначив покарання за сукупністю злочинів у вигляді трьох років позбавлення волі з позбавленням права керувати транспортними засобами на три роки. Суд врахував визнання Енгібаряном провини та те, що потерпілим у повному обсязі відшкодовані матеріальні та моральні збитки (за деякою інформаціє, родина Енгібаряна виплатила родині загиблого підлітка 80 тис. доларів).

При цьому обвинувачення наполягало на п'яти роках ув'язнення та позбавленні водійських прав на три роки.

Енгібарян подав апеляцію. 28 серпня Харківський обласний апеляційний суд змінив покарання Енгібаряну, який на смерть збив неповнолітнього хлопця, з реального на умовне.Йому призначили три роки іспитового терміну із позбавленням права керувати транспортними засобами.Крім того, Енгібаряну зарахували у термін покарання попереднє тримання під вартою з 16 січня по 28 серпня 2018 року. Його звільнили у залі суду.

Київ

24 липня 2018 року на бульварі Лесі Українки колишній боксер Кирило Островський, 1995 року народження, на автомобілі Hummer збив дитину і намагався втекти. Дитина загинула на місці.

Пізніше виявилося, що алкоголя у крові водія джипу не було. Ходили чутки, що за водія вступаються деякі народні обранці.

У 2014 році видання "Капітал" писало, що Островський заснував фірму Fit&Sweet з виробництва низькокалорійних десертів. Островський також визнавав, що спілкується здебільшого зі спортсменами та людьми, що "крутяться" навколо спорту. У своючергу, видання "Страна" писало, що Кирило Островський є сином члена Федерації сквошу України Олега Островського. За кілька днів після ДТП Островського взяли під варту на два місяці. Ще в середині вересня прокуратура направила до суду обвинувальний акт, але після того якихось новин стосовно цієї справи не було. У народі кажуть - справу затягують та "зливають" по-тихому.

Читайте також: Мажор переїхав дитину в Києві: Останній шанс для влади змусити водіїв боятися

Читайте також: Друг спортсменів і син "шишки" з Федерації сквошу: Хто такий водій "Хамера", який вбив дівчинку

Львів

18 серпня 2017 року біля села Ямельня Львівської області автомобіль відомого львівського бізнесмена і президента ФК "Карпати" Петра Димінського став учасником смертельного ДТП. Димінський врізався в Opel 31-річної Наталії Тріль, яка загинула на місці. Провину спочатку взяв на себе охоронець Димінського Андрій Борщ, який зазвичай їздить кортежем в авто охорони бізнесмена, натомість родичі загиблої жінки звинувачували в ДТП саме Димінського. Згодом було встановлено, що за кермом фатальної машини був не Борщ, справа проти нього закрили, проте у лютому Печерський суд Києва скасував постанову Генеральної прокуратури про закриття справи проти охоронця Димінського.
Наступного дня після аварії Димінський спокійно прийшов на стадіон дивитися гру "Карпат" в чемпіонаті України з футболу. Та справа набула чималого розголосу і, головне, до неї долучилася Нацполіція, яка досить швидко з'ясувала, що за кермом авто під час аварії сидів не охоронець Борщ.Тож ще за кілька днів Димінський втік на приватному літаку до Швейцарії, замість того, щоб їхати на допит
.

"Попереджаю Петра Димінського, що якщо Ви завтра не з'явитеся на допит до слідчого і не здасте для експертизи пробу Вашої ДНК, це може бути непрямим доказом того, що за кермом Mercedes був зовсім не Ваш 43-річний охоронець", – перед тим написав в "Фейсбуці" радник Авакова Антон Геращенко. Димінський, вочевидь, подякував за попередження…

Силовики сподівалися оголосити його в міжнародний розшук, але Інтерпол начебто відмовився. Рішення буцімто було прийняте в квітні 2018 року. Укрбюро Інтерполу повідомило, що не має права коментувати, яке рішення прийняв Інтерпол, оскільки комісія з контролю за файлами заборонила це робити без її згоди.

Бізнесмен перебуває під заочним арештом (включно з рішенням Апеляційного суду), а тим часом слідчі закінчили досудове розслідування за фактом надання неправдивих свідчень 3 учасників ДТП, включно з охоронцем Борщем.

Читайте також: Чому Димінський не відкупився у родичів загиблої дівчини

Одеса

У вересні минулого року смертельна ДТП сталася в Одесі на 6-й станції Фонтану. Водій BMW 1999-го року випуску летів на червоний, зіштовхнувся з авто, яке їхало на зелений і був відкинутий в людей. Двоє загиблих, один у важкому стані.


Порушником виявився 27-річний дрифтер Олег Семиренко. Його знайшли "ВКонтакте", ролики з ним також познаходили у "YouTube".

Станом на початок грудня, справу передано в суд. Хлопцю загрожує до 12 років, ч.3 ст.286 (порушення ПДР, що призвело смерть кількох людей).

Читайте також: Смертельна ДТП в Одесі: Чому водіїв-убивць почнуть вбивати

Кривий ріг

Близько 6:00 17 квітня в центрі Кривого рогу легковик "Мазда" на повному ходу влетів в переповнену маршрутку. Останню винесло на зустрічну смугу, де сталося зіткнення з автобусом підприємства "АрселорМіттал Кривий ріг". Загинуло 11 людей, щонайменше 10 травмовані.

За кермом легковика був 68-річний Олександр Волков, який віз сина на вокзал. Винуватець був взятий під варту. Помер на початку травня від раку.

Суми

Кривава ДТП, в якій сильно постраждали кілька пішоходів,сталася близько 15.00 19 серпняу середмісті Сум: тут зіткнулися патрульне авто Toyota "Prius", яке рухалося вулицею Петропавлівською від центру і Audi "A4", що виїжджала на перехрестя з вулиці Перекопської у напрямку вулиці Покровської.

В результаті зіткнення Audi опинилася на протилежній стороні проїжджої частини Петропавлівської, а патрульний автомобіль винесло на тротуар, де на шляху йогоруху опинилися четверо випадкових перехожих. Людей відкинуло на кілька метрів по тротуару, а подальший рух "Prius'a" зупинило дерево.


В лікарню булогоспіталізовано чотирьох пішоходів і пасажирку поліцейського авто – жінку 1987 року народження. Серед пішоходів найбільше постраждала молода дівчина 1994 року народження, у якої діагностовано перелом основи черепу, черепно-мозкову травму та забій головного мозку.

Натепер відомо, що патрульний автомобіль рухався на червоний сигнал світлофора. Хоч і з ввімкненими проблисковими маячками. Сумчани, які опинилися на місці, практично у один голос твердять, що сирену копи увімкнули вже коли зіткнення уникнути було неможливо. І у водія Audi просто не було жодної можливості відреагувати.

Але експертиза, яку призначила обласна прокуратура, досі не завершилася. І це заважає визначити винуватця і оголосити йому підозру. Постраждалі, на щастя, вбрегли життя, хоча перші прогнози були дуже невтішними.

Коп, який перебував за кермом, від служби не відсторонений та до відповідальності не притягнутий через відсутність результатів експертизи.

Читайте також: Кривава ДТП у Сумах: Коли лад на дорогах почнуть наводити "народні месники"

Закарпаття

На Закарпатті судять екс-голову РДА, який збив двох жінок на смерть. Віктор Олефір на своєму автомобілі пізно ввечері 13 липня в Перечині скоїв наїзд на двох жінок. Одна з них померла в Перечинській лікарні тієї ж ночі, інша - в обласній наступного дня. На попередніх судових засіданнях Віктор Олефір свою провину визнав. Доведено, що він був у стані алкогольного сп'яніння: суддя Ірина Шепетко підтвердила це на одному із засідань у справі. У грудні суд продовжив термін тримання під вартою ще на два місяці. Такий тривалий перебіг справи викликає нерозуміння серед людей - невже 6 місяців необхідно для того, щоб звинуватити людину, яка п'яною вбила двох жінок.


Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme