ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Колапс з Хрещатиком: Що чекає на київських автомобілістів через фінал Ліги чемпіонів

Вулиця Хрещатик в центрі столиці буде перекрита до 30-го травня. Там монтують фан-зону до фіналу Ліги чемпіонів

Depo.Життя
14 травня 2018 13:53
ФОТО: depo.ua

Про фан-містечко до фіналу Ліги чемпіонів на Хрещатику кияни знали давно. На початку квітня спорудження великої фан-зони анонсували ледь не всі ЗМІ, але не розкривали секретів, коли воно почнеться.

10-го травня заступник київського міського голови Олексій Резніков в ефірі ТК "Прямий" повідомив, що з 12 травня на два тижні центральну вулицю столиці перекриють через підготовку до фіналу ЛЧ, який пройде 26-го травня ("Реал" гратиме з "Ліверпулем").

Цими вихідними комунальники розпочали монтаж фан-містечка, на ділянці від вулиці Богдана Хмельницького до Майдану Незалежності встановили металеві загородження. Зараз вже готовий каркас сцени. А мешканці столиці дізналися, що Хрещатик буде перекритий до 30-го травня.

З 24-го травня (день фіналу жіночої Ліги чемпіонів) фан-містечко має запрацювати, а до цього триватиме процедура монтажу, брендування, спорудження локацій партнерів та спонсорів УЄФА.

У соцмережах стартувала "зрада".

Її в певній мірі підтримали столичні автомобілісти, які встигли помітити зміну дорожніх знаків на перехресті Хрещатик-Богдана Хмельницького. З цим вийшла справжня комедія, бо певний час поруч зі знаком, який дозволяв розворот, висів старий, що його забороняв. Аж поки непотрібний знак не заклеїли чорною плівкою.

Ось так виглядає знак на перехресті Хрещатика та Богдана Хмельницького тепер.

Безумовно, водіїв хвилюють затори, у яких доведеться стояти аж поки не завершиться футбольне свято в столиці.

І в певній мірі їх можна зрозуміти. Ось так, наприклад, виглядає центр Києва на карті заторів об 11 ранку понеділка.

Наприклад, об'їхати Хрещатик можна по Михайлівській. Але там в сторону Золотих воріт водії люблять паркувати машини у правій смузі, чим ускладнюють водіям рух.

Закон № 2262-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів" з новими штрафами був опублікований в газеті "Голос України", але вступить в силу він наприкінці вересня 2018-го. І хоча евакуатори в Києві авто злісних порушників періодично забирають, зараз про фундаментальне вирішення проблеми говорити не можна.

До перекриття Хрещатика варто додати ще ремонт дорожнього покриття на Набережному шосе - важлива артерія міста, яка зараз ледь їде, а також пішохідну зону на Петра Сагайдачного, за яку кияни довго боролися. Автомобілісти шоковані, бо стоїть у корках Володимирський узвіз. Часткове перекриття вулиці Ярославів Вал (пішохідна від вулиці Стрілецької до вулиці Франка з 24 серпня 2017-го) також додає проблем водіям.

Чотири фан-зони

Під час фіналу Ліги чемпіонів у Києві буде працювати чотири фан-зони. Головна - на Хрещатику. Ще три планують монтувати на Контрактовій площі, в парку Шевченка та поблизу Палацу Україна. Вони запрацюють 26-го травня, в день фіналу.

Подібна ситуація в столиці була під час Євро-2012. Тоді фан-зона так само розміщувалася на Хрещатику, і протягом місяця центр столиці був скований страшними заторами. Ще можна згадати Революцію Гідності...

Здавалося, чому б не змінити дислокацію фан-містечка. У Кардіффі, який приймав фінал ЛЧ-2017, дороги в центрі міста не перекривали до самого початку фестивалю. Монтувати фан-зону почали з 17-го травня (фінал був 3 червня). Село Чемпіонів розмістили у Coopers Field - це була найбільша фан-зона. Дороги закрили в день фіналу.

Дивлячись на Кардіфф можна помітити, що у них є велика, простора паркова зона. В Києві у центрі такого місця немає - парк Шевченка занадто маленький, щоб в ньому розмістити головну фан-зону на 20 тисяч людей з усіма торговельними, спонсорськими точками. Маріїнський парк не підходить - урядовий квартал, юудівля ВР. У нас банально відсутня в столиці локація, де було б зручно розмістити всі об'єкти, і котра лишалася б при цьому просторою та гарною, ще й історичною. Тому Хрещатик досі відіграє її роль. Єдиний недолік - на Хрещатику дуже спекотно і практично немає де сховатися від сонця - так було під час Євро-2012.

Чи варто нарікати водіям

Враховуючи, що попереду на столицю чекає ремонт Шулявського шляхопроводу, який призведе до колапсу значно масштабнішого за перекритий Хрещатик, їм варто було б помовчати. Багатьом потрібно думати про альтернативні види транспорту.

Якщо серйозно, то водії мають побороти для початку власне жлобство. Оскільки, чимало заторів на вулицях столиці виникають не тільки через перекриті дороги, але і людей, котрі паркуються, "засмічуючи" смуги своїми машинами. Безперечно, можна нарікати на брак парковок, зокрема підземних. Втім, одним лише наріканням на все проблему не вирішити. Скоро в Києві активніше запрацюють евакуатори і ситуація в принципі має покращитися, не просто ж так зміни в законодавство приймалися. Але і мерія повинна задуматися над кількома моментами. Чи не доцільно було б зробити в'їзд в центр міста платним? Принаймні, на окрему частину його вулиць. Або ж взагалі брати приклад з Осло, де повністю до 2019-го року заборонять заїзд у центр, або Мадрида, в якому до 2020-го року 24 найбільш завантажені центральні вулиці зроблять пішохідними. До 2020 року мер Парижа взагалі планує подвоїти кількість велосипедних доріжок в місті, заборонити дизельні автомобілі, дозволити в'їзд на частину вулиць з високим трафіком тільки для електромобілів і машин з ультранизьким рівнем викидів.

Якби щось подібне було в Києві, то в центрі міста могли з'явитися мережі велопрокату і людина, яка їде з умовного лівого берега чи частини правого, могла б паркувати авто поблизу закритого в'їзду до центру, брати на прокат велосипед і їхати на роботу або у справах в центральній частині міста. Втім, чимало бізнесменів і владних мужів такі ініціативи навряд чи вітатимуть. Але такий крок назавжди б поховав розмови про затори в центрі столиці

Фінал Ліги чемпіонів в Києві доведеться пережити і, можливо, вкотре подумати про зміну власної ментальності, не чекаючи покращень від влади.

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя