У Кличка вигадують альтернативу "зебрі"

В столичній мерії оголосили конкурс на новий дизайн дорожніх знаків. Старі вважають не досить інформативними

Київська влада просто фонтанує новими ідеями, як зробити столицю кращою. Очільник міста Віталій Кличко вже встиг здивувати голів районів та киян пропозицією інспектувати свої «володіння» на велосипедах, пообіцяв відкрити в Києві півсотні ларьків з дешевим хлібом та долучити до опалювання будинків киян сміттєспалювальний завод.

А його підказки киянам, як отримати гарячу воду - "підігріти холодну" та поради, як готуватися "до землі", маючи на увазі підготовку до зими, а також селфі з інтерактивною скульптурою Гік вже давно стали предметом жартів та фотожаб в інтернетпросторі.

Але на цьому київські чиновники не зупинилися і розродилися черговою ідеєю - нові дорожні знаки.

Кличуть на допомогу художників

В мерії пропонують усім небайдужим дизайнерам і художникам взяти участь у вдосконаленні вже існуючих дорожніх знаків. Мовляв, столиця дуже велика і ті знаки, що є, вже не можуть виконувати свою функцію на 100%.

Чиновники вирішили, що дорожні знаки мають по-новому інформувати про ключові розв`язки міста, найближчі передмістя та обласні центри. Втім, керівники столиці знову не розрахували свої сили, адже такі питання не ухвалюються на рівні міста. 

За словами члена громадської організації "Координаційна рада з питань безпеки дорожнього руху" та колишнього заступника ДАІ України Сергія Будника, влада Києва не може сама затвердити нові дорожні знаки. "Усі дорожні знаки повинні відповідати нормативам, які узгоджені з ДАІ. Ці норми діють на усій території України. Згідно законодавства, усі нові дорожні знаки повинні подаватися на розгляд Кабінету міністрів. Процедура ця досить важка", - повідомив Будник.


Краще б дороги латали

У свою чергу колишній мер столиці Іван Салій зауважує, що міська влада може тільки наштампувати вказівники вулиць, але й вони повинні відповідати нормам.

"Але навіть покажчики вулиць абсолютно зараз не на часі. Про що ті вказівники будуть інформувати? Про недобудовані розв`язки чи про дороги через які можна без коліс залишитися? Нехай краще новий асфальт кладуть на магістралях", - заявив Іван Салій.
Крім того, колишній мер Києва нагадав, що до Євро-2012 у столиці і так викинули величезні кошти на встановлення вказівників.

"Пройшло менше трьох років, а нам знову розповідають про якісь вказівники", - заявив Салій.

Варто зазначити, що з дорожніми знаками, які інформують про обласні центри країни, у Києві усе гаразд. На великих синіх "полотнищах", які досить густо розміщені, вказується як доїхати до різних міст та відстань до них. Для прикладу, у тій самій Одесі можна тільки мріяти про таке.

Ціна питання

Компанії, що займаються виготовленням дорожніх знаків пропонують свій товар далеко не по низькій ціні. Так, наприклад, знак "Дорога з одностороннім рухом" коштує трохи більше 500 гривень. А от знак "Початок чи кінець населеного пункту" затягне вже майже на тисячу гривень. В свою чергу можуть виготовляти і знаки індивідуального проектування. Таке задоволення коштує майже 800 гривень за одиницю.

Припустимо, що саме такі знаки потрібні для нововведення міських чиновників і ідеї дизайнерів "наляпають" на нові знаки.

В Києві більше 1200 вулиць і провулків. Враховуючи масштабність майбутнього проекту міської влади, слід чекати, що чиновники планують натикати нових дорожніх знаків, де тільки можна. Прикинемо, що в середньому на кожній вулиці розмістять як мінімум два знаки. Виходить непогана сума у декілька мільйонів гривень. Враховуючи, як чиновники люблять завищувати ціни на різне обладнання, можна очікувати, що таку саму суму викинуть на монтування дорожніх знаків. Отож, окреслюється кругленька сума майже у п`ять мільйонів гривень. На ці кошти можна провести капітальний ремонт декількох десятків ліфтів у столичних багатоповерхівках, або ж придбати для міста майже з десяток карет швидкої допомоги.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна