Кейс Гордона та політичний маркетинг в YouTube

Поки в соцмережах другий день розбирають на молекули Гордона і ніяк не можуть вирішити, на кого він працює - СБУ, ФСБ чи особисто на Путіна, майже ніхто не звернув увагу на важливу деталь. А саме на кейс YouTube

Кейс Гордона та політичний маркетинг в Y…

Дмитро Гордон - це не тільки явище в українському медійному та політичному контексті, але й доволі впливовий "ютубер". Його YouTube канали "Дмитро Гордон" і "В гостях у Гордона" мають мільйонні перегляди. Лише у грудні 2019-го вони принесли в його кишеню понад $38 тисяч доларів, а за інтерв‘ю з Ігорем Коломойським, три частини якого переглянули більше 10 млн людей, він отримав $13 тисяч від YouTube.

Гордон прозоро озвучував цифри і показував, як працює монетизація його контенту. $2-4 тисячі за інтерв‘ю від платформи для нього - це справа звична.

YouTube у випадку Гордона - це лише одна з його точок входу для просування себе та зароблянні на власному імені. Також це платформа для впливу. В тому числі через YouTube він намагався завести Смешка у ВР.

Кейс YouTube для політики є дуже важливим, хоча досі в політичному сегменті з ним активно переважно не працюють, а використовують лише для реклами окремих заяв, передвиборчих роликів. Це при тому, що в плані політичного маркетингу YouTube є набагато зручнішим за Фейсбук.

Володимир Зеленський переміг на виборах президента в тому числі завдяки грамотній і системній присутності в YouTube - окрім стратегічної роботи по контенту з каналом "Зе!Президент" була ціла мережа каналів, яка популяризувала Зеленського на платформі. Відосики набрали більше 100 млн переглядів. Інші ж політики, калібру Садового, підходили до YouTube як до реклами передвиборчих роликів чи окремих креативних сплесків, без будь-якої стратегії. Чимало бюджетів на агітацію витрачалися на Фейсбук і традиційне ТБ зі ЗМІ.

Анатолій Шарій і його "партія Шарія" є яскравими прикладами сили YouTube. Шарій займається політичною пропагандою,  медіакілерством, але він є частиною контексту ще з 2014 року. Його партія була близькою до заходу в Раду минулого року, ростить рейтинги на місцях і швидше за все буде у ВР в 2024-му. І явищем Шарія зробили саме на платформі YouTube з понад 2 млн підписників. Працює з YouTube Стерненко, котрого роблять новим лідером. Є там Дубінський, Гончаренко...

У той же час ютуб-блогери вже давно набрали більшої ваги за Фейсбук ЛОМів в питаннях транслювання смислів. Єдина перевага Фейсбука - це можливість організації та мобілізації груп для певних дій. От тільки цю функцію під себе забере Viber - найпопулярніший додаток в Україні. Грамотно працюючи з мікро-групами можна організувати бунти калібру Нових Санжар, або ж просто вести політичну агітацію. Viber буде частиною виборчих стратегій, особливо завдяки тому, що там практично неможливо боротися з фейками.

Тому інтерв‘ю з Поклонською та Гіркіним - це не тільки хайп Гордона, але й гроші та вплив. А YouTube в політичному контексті ще буде визначальним, до 2024 року для багатьох. Просто дуже мало фахівців, які вміють правильно просувати на платформі. І він досі вважається дорогим, бо якісний контент вимагає команди з 4-6 людей.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme