Анонсували, але не буде: Що це за Hyperloop, який не поспішає до Омеляна

Міністерство інфраструктури анонсувало "проект майбутнього" Hyperloop в Україні

 

Анонсували, але не буде: Що це за Hyperl…

Ледь не фантазійний напис "Лише три слова: "Hyperloop в Україні" з'явився у Twitter відомства, подробиці ж пообіцяли розповісти пізніше.

Щоправда, потім у ЗМІ з'явилася інформація, що запускати диковинку в Україні не планують.

"Це не запуск Hyperloop в Україні. Це буде захід, про який я поки не можу розповідати в деталях. Я не можу розкривати інформацію", - сказала прес-секретар міністра інфраструктури в коментарі "Обозревателю".

Втім, таємниця залишилася. Depo.ua вирішив розібратись, що ж це за штука така - Hyperloop.

Що ж таке Hyperloop?

Ідея Hyperloop виникла у відповідь на американський урядовий проект високошвидкісної залізниці California High-Speed ​​Rail, яка до 2029 року повинна з'єднати Лос-Анджелес і Сан-Франциско. З цього приводу Ілон Маск заявив, що каліфорнійська дорога стане найповільнішою серед швидкісних залізничних магістралей світу і при цьому найдорожчою в перерахунку на милю.

Очікувані характеристики поїзда Hyperloop (згідно із заявами Маска):

- буде вдвічі швидшим за літак і у 3-4 рази швидшим за поїзд, час у дорозі від Лос-Анджелеса до Сан-Франциско (відстань 561 км по прямій) займе всього 30 хвилин.

- проект виявиться в 10 разів дешевшим в порівнянні з California High-Speed ​​Rail;

- транспорт не буде схильний до аварій;

- дорога повинна працювати від сонячної енергії;

- пасажирам не доведеться підлаштовуватися до розкладу, бо транспортні капсули будуть рухатися з короткими інтервалами, як в метро;

- всі специфікації виявляться у вільному доступі.

Маск подавав свою ідею як п'ятий вид транспорту після поїзда, літака, автомобіля і корабля. За його словами, це щось середнє між "Конкордом", рейкотроном і столом для аерохокею. Hyperloop був задуманий як розташований на опорах надземний трубопровід, усередині якого зі швидкістю від 480 до 1 220 км / год (в залежності від ландшафту) з інтервалом в 30 секунд в одному напрямку переміщаються одиночні транспортні капсули довжиною 25-30 м. Передбачено два варіанти системи :

пасажирський - передбачає внутрішній діаметр трубопроводу 2,23 м, перетин капсули 1,35 м в ширину х 1,1 м у висоту, площа лобової проекції 1,4 кв. м, капсула вміщує 2 ряди сидячих місць по 14 крісел в кожному;

пасажиро-вантажний (щось на зразок порома, дає можливість пасажирам переміщатися разом з їх легковими автомобілями) - внутрішній діаметр труби 3,3 м, лобова проекція капсули 4,0 кв. м.

Ключовим фактором оприлюдненої 12 серпня 2013 року концепції була дешевизна системи. Саме з цієї причини Маск взяв за основу модель вакуумного поїзда, перевагою якого є відсутність необхідності долати тертя опори і зустрічний опір повітря. Але підприємець удосконалив ідею: адже немає сенсу прагнути до досягнення в трубі повного вакууму. Досить підтримки форвакууму, а саме тиску в 100 Па (це 1/1000 від атмосферного тиску) - подальше зниження тиску невигідне, тому що веде до зростання витрат. У той же час, підтримувати форвакуум можна за допомогою насосів помірної потужності і стінок труби зі звичайної сталі товщиною 20-25 мм.

Розробники

Вперше Маск згадав про Hyperloop в інтерв'ю з Сарою Лейсі, яке дав у липні 2012 року на заході PandoDaily в Санта-Моніці. У серпні 2013 року було оприлюднено 58-сторінкова "альфа-версія" проекту. Вже за місяць група фахівців Ansys на чолі з Сандіпом Совані провела комп'ютерне моделювання, яке показало принципову можливість реалізації ідеї. Результати моделювання спонукали підтримку з боку краудсофандінгової платформи JumpStartFund, в ході голосування на якій проект отримав більше 300 голосів. Маск оголосив, що сам займатися реалізацією Hyperloop не збирається, тому з'явилося кілька груп ентузіастів, які вирішили втілити проект в життя самостійно.

Основні команди:

HHT - Hyperloop Transportation Technologies Inc. (HTT). Бізнес-модель компанії не зовсім звичайна: вона об'єднує волонтерів, які працюють безкоштовно, розраховуючи в разі успіху на частку можливої ​​виручки з проекту. На сьогодні проект зібрав 200 добровольців з Cisco Systems, Boeing, Гарвардського університету та Школи архітектури та дизайну Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі. Співпраця такої маси людей заснована на тому, що проект розбитий на дрібні завдання. Взаємодія учасників забезпечується за допомогою Google Docs і щотижневих групових відеоконференцій.

Інші команди: Hyperloop One і SpaceX.

Від мрії до реальності

У лютому 2015 року проголошено про те, що HTT досягла угоди з девелопером еко-міста Долина Квея, зведення якого має розпочатися в 2016 році в окрузі Кінгс штату Каліфорнія, про будівництво там першої 8-кілометрової траси. Необхідні для будівництва $ 100 млн компанія сподівається залучити за допомогою IPO.

11 травня 2016 року Hyperloop One в місті Норт-Лас-Вегас (Невада) на відкритому повітрі було випробувала двигун для Hyperloop.

У березні 2016 року Дірк Алборн оголосив про підписання з урядом Словаччини договору про будівництво траси, яка з'єднає Братиславу з Віднем і Будапештом. Час поїздки становитиме вісім хвилин, при цьому строки реалізації проекту невідомі.

У червні 2016 року Шерін Пішевар заявив, що має намір побудувати на Росії новий Шовковий шлях, по якому можна буде доставити вантажі з Китаю в Європу за один день. Також У засновника Hyperloop One є задумка створити надшвидкісну магістраль в Москві. Про терміни реалізації і вартості проектів поки не повідомляється.

Що ж за проект буде в Україні, стане відомо вже скоро.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme