Еволюція джинсів: від хіпових кльошів до пафосу за $3,5 тис.

20 травня в світі відзначається день народження джинсів

Depo.ua пропонує згадати, як еволюціонував один з найбільш культових предметів гардеробу.

20 травня 1873 року фірма «Levi Strauss & Co» отримала ліцензію на одноосібне право виробництва штанів із заклепками на кишенях. Ось ця дата і вважається офіційним днем народження джинсів. У 1886 році на джинсах «Levi's» з'являється знаменитий шкіряний лейбл.

Шлях до світових подіумів та мільярдів шаф представників різних країн, професій та соціальних прошарків джинси почали ще за часів "золотої лихоманки".

Тоді тисячі людей штурмували США в надії озолотитися. Одяг та їжу скупали вже на місці. На цьому і намагався заробити дрібний підприємець Леві Штросс, пропонуючи мисливцям за золотом та загалом гостям країни галантерейні дрібнички та тканину.

Еволюція джинсів: від хіпових кльошів до пафосу за $3,5 тис. - фото 1

Бізнес йшов непогано – товари розмітали миттєво. От тільки парусина попитом не користувалася. Тоді, щоб збути товар, Штросс замовив у кравця невелику партію штанів із парусини. Ставка спрацювала – грубі штани виявилися ідеальною знахідкою для людей, що займалися фізичною працею.

Еволюція джинсів - фото 1

Більшість тканини постачали з порту "Генуя", а на тюках з товарами ставили штамп Genes. Через це новинку почали називати джинсами.

З часом Штросс разом з зятем відкрив спеціалізовану крамницю, а потім – компанію Levi Strauss & Co. Правда, парусину замінив на більш м'яку та придатну до побутових потреб тканину денім. З того часу змінився і традиційний колір джинсів – в той час як парусина була коричневою, денім постачали переважно синій.

На той момент компанія почала стикатися з першими складнощами. Робочі скаржилися, що джинси витримують далеко не всі навантаження і в буквальному сенсі тріщать по швах. На щастя, вихід з ситуації знайшовся – джинси почали "здобрювати" заклепками у найвразливіших місцях.

Втім, тодішні джинси залишалися далекими від одягу, який ми звикли бачити в нинішніх супермаркетах. Грубі штани легко переживали будь-які пригоди, втім, як на смак наших сучасників, були не надто зручними.

У 1891 році сплинув час патенту Levi Strauss & Co. У джинсовий бізнес зайшли нові підприємства зі своїми ідеями. На прилавках з'явилися штани від Lee, в яких замість традиційних тоді гудзиків використовувалася застібка-блискавка. Згодом на ринок зайшли Mustang та Wrangler. На той момент джинси увійшли не лише до чоловічого, але й до жіночого гардеробу. А ще в асортименті з'явилися штани з вельвету та джинси-стрейч.

Еволюція джинсів: від хіпових кльошів до пафосу за $3,5 тис. - фото 3

ДЖИНСИ-КЛЬОШ ПРИДУМАЛИ ХІПІ

Культовий статус штанам багато в чому забезпечив Елвіс Преслі, що вразив шанувальників образом у джинсах та джинсовій куртці. Ледь дослухавши пісню, фанати зірки масово ринулися в магазини, скуповуючи усі наявні екземпляри.

Еволюція джинсів - фото 2

Примірили джинси Марлон Брандо, Мерилін Монро та інші зірки.

Еволюція джинсів - фото 3

Новий поштовх розвитку джинсової моди дали хіпі. Хлопці та дівчата із заквітчаним волоссям не надто любили витрачати гроші на одяг і заношували джинси до дірок. Так у моду увійшли потерті джинси та джинси з заплатами. Часто хіпі намагалися перетворити фабричний одяг на власний ексклюзив - на джинсах з'являлася вишивка та аплікації.

А ще хіпі додумалися розпорювати низ штанів по швах і прикрашати їх різнокольоровими вставками з інших тканин. Так, з їхньої легкої руки у 1970-ті в загальну моду ввійшли джинси кльош.

Еволюція джинсів - фото 4

Еволюція джинсів - фото 5

Втім, цей період можна сміливо вважати джинсовим бумом. У зручних штанях щеголяли не лише хіпі, художники та музиканти, але і звичайні студенти та офісні клерки.

В асортименті з'являються жіночі джинсові комбінезони, аби потім повертатися у моду знову і знову.

Еволюція джинсів - фото 6

А ще джинси вперше засвітилися на світовому подіумі - Кельвин Кляйн представив цілу колекцію з деніму. Причому в інтерпретації модельєра джинси були не цнотливим одягом унісекс, а навпаки – елементом сексуального, навіть провокаційного образу.

Еволюція джинсів - фото 7

Згодом прикладу Кляйна послідувала ціла плеяда іменитих брендів та кутюр'є – від D&G до Gucci.

ЗНАНІ БРЕНДИ ОПИНИЛИСЯ ПІД ЗАГРОЗОЮ

З розвитком текстильної промисловості були знайдені нові способи фарбування та обробки тканини. Так, у 1980-ті вітрини прикрасили чорні джинси та джинси-"варенки".

Еволюція джинсів - фото 8

Еволюція джинсів - фото 9

Потертості та дірки на штанях стали результатом роботи фабричних станків, а не креативом бунтарської молоді.

У 90-ті  брендові якісні джинси почали переживати не найкращі часи. Їх почали тиснути з ринку більш дешеві аналоги, що втрачали зовнішній вигляд за один-два сезони. Наприклад в СРСР в цей період щеголяли у штанах компанії Mawin, які називали "Мальвінами".

У світі набирають популярності джинси фасону baggy - штани вільного крою, від класичних і непримітних до широченних і дещо епатажних реперських. 

Еволюція джинсів - фото 8

Наприкінці десятиліття Gucci випустив джинси ціною у $3,5 тис. - штани, прикрашені деталями з дорогоцінних металів та натуральними перами птахів стали найдорожчими в історії. 

Еволюція джинсів: від хіпових кльошів до пафосу за $3,5 тис. - фото 13

У 2000-х та 2010-х популярні раніше моделі повертаються в моду знову і знову. 

На початку тисячоліття модники вирішили, що зайва тканина ні до чого: популярними стали джинси з заниженою талією. 

Еволюція джинсів - фото 11

Еволюція джинсів - фото 12

Кілька років тому особливо популярними серед жінок стали джинси-бойфренди  - модель, що вільно сидить на стегнах і підгортається знизу.

Еволюція джинсів - фото 13 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Головна