Citroёn С3: Амур се-труа

Зустрічають по одягу — це вірно. Так і ми зустрічаємо оновлений С3, але чи достатньо для успіху одного лише яскравого дизайну

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
Citroёn С3: Амур се-труа

Уже який рік поспіль ми чуємо про те, що володіти автомобілем — архаїзм, скоро всі машини будуть громадськими, а відповідно — однаково безликими. Тільки ось у Сitroen, схоже, є свій план: всі будуть однаковими, але Citroёn С3 — ні.

Citroёn С3 зовнішній вигляд

Щоденний заряд

Проте перед тим, як описувати всі чесноти швидкого хетча, трохи статистики. С3 сьогодні займає третє місце з продажу у Франції та входить до п'ятірки лідерів з продажу у своєму класі в Європі, і не дивно, що готуючи плановий рестайлінг, творці в першу чергу думали про дизайн — це головна зброя С3.

Він повинен зачарувати, а все інше — це вже умовності, якщо він вам сподобався зовні — начинка вас влаштує. До того ж "зовні" — це всюди, дизайнери Citroёn однаково заморочуються і екстер'єром, і інтер'єром автомобіля.

Збіги виключено

Це не зміна поколінь, а оновлення, так що глобальних змін ніхто й не чекав — навіщо міняти те, що і так добре продається? Але навіть ці невеликі зміни вийшли досить помітними. Дивіться — раніше у С3 була висока лінія з'єднаних хромовими лініями ДХВ, а нижче — рум'яними щічками круглі блоки фар, і виглядало це все як окремі, не пов'язані між собою елементи, створюючи вигляд такого собі життєрадісного добряка.

Citroёn С3 бампер і фари

Тепер же, з появою фірмових "вусиків", все якось зав'язалося в один ансамбль і виглядає С3 зовсім по-іншому. У нового С3 Aircross до речі, ці самі "вусики" теж будуть. А сама оптика стала крутішою — це вже просто якийсь зореліт.

Як Citroёn С3 виглядає зпереду

С3 і раніше зберіг фірмові "ейрбампи" (Airbump), але вони теж оновилися — тепер це не сім дрібних секцій, а три нормальні, пухкі, причому передній "бамп", як і раніше, виділяється кольором (чотири варіанти на вибір, разом з окантовкою протитуманок). Виглядає ще краще.

Колірний акцент на "ейрбампах" — один з елементів індивідуалізації, поставленої Citroёn на чільне місце. Раніше у С3 було 36 варіантів виконання, але популярність моделі зробила свою справу: в компанії кількість можливих варіантів довели до 97, і тепер шанси, що у вашого сусіда буде точно такий самий С3, дорівнюють нулю. Хоч наклейками на даху, але ви будете відрізнятися. А краще — і ейрбампами, і дахом, і дисками. Розробка "власного" С3 - це взагалі цікава гра, спробуйте.

Citroёn С3 вид зверху

Два плюси

І щодо салону. Тут було додано два опціональних пакети оформлення, причому один з них — саме такий, як в нашому тестовому автомобілі, бірюзовий з чорною шкірою. З бірюзовим же кузовом виглядає класно. Інший новий варіант — з обробкою під дерево в скандинавському стилі. Обидва гарні, а що краще — вибирати вам.

Citroёn С3 панель приборів

Салон оригінальний і нетривіальний, але що особливо добре — в ньому немає показної іграшковості або перегинів з гендерною орієнтацією — таке оформлення однаково добре зайде і молоді, і людям старшого віку, і дівчатам, і чоловікам з відкритим серцем. У дизайні максимально відпрацьовані фірмові елементи С3 у вигляді трохи закруглених прямокутників — якщо заморочитися й порахувати, то у прямій видимості водія їх 37 (!). Але що цікаво — це виглядає органічно. Не вірите мені на слово - тоді вам в найближчий шоурум, переконайтесь самі.

Citroёn С3 карта двері

По салону я б особливо відзначив дві речі. Завдяки своїй "пухкості" і особливій компоновці Citroеn С3 виглядає більше за однокласників, хоча це зовсім не так. Але в салоні це враження посилюється - суттєво винесене вперед, але при тому більш вертикальне лобове скло, далекі стійки, широка площина передньої панелі створюють відчуття простору, так що ви ніколи не повірите, що це класичний В-клас. Ззаду хоч і традиційно тісніше, але все одно – в рамках класу. У більшості однокласників ти себе почуваєш, наче в капсулі, а тут – просторо.

І друге — це шикарні сидіння. Це на 100% власна розробка Citroеn, так звані Advanced Comfort. І справді - дуже зручні, з хорошою бічною підтримкою, ще й виглядають відмінно, і тканина на дотик добротна. У водія є ще додатковий бонус у вигляді складного підлокітника. Це опціональне задоволення, але це той випадок, коли дійсно варто доплатити.

Citroёn С3 заднє сидіння

Пульт керування

Єдине, що особисто мені не так імпонує в ергономіці Citroеn С3 –надмірна захоплюваність сенсорами, зокрема - відсутність фізичних кнопок управління кліматом, тільки через центральний сенсорний монітор. Так, я за олдскул. Хоча молодь і просунуті гаджетоюзери зараз мене явно не зрозуміли. Тачскрін хороший, чуттєвий, але пару секунд на зміну температури клімату, щоб поклацати на екрані, витратити доведеться. На окремі перемикачі винесено лише обігрів лобового скла і підігрів дзеркал та заднього скла. Особливо незручно це при активованому Android Auto або Apple CarPlay – щоб зробити щось з кліматом, вам ненадовго, але доведеться вийти з режиму навігації. З іншого боку – хто з нас так неспокійно змінює температуру в салоні? Раз налаштував, і все ок.

Citroёn С3 розумна магнітола

До речі, відключення антиблокувальної системи теж винесене в меню, кнопки немає, так що просто натиснути-відтиснути кнопку, щоб епічно на повній швидкості пробитися через сніговий перемет не вийде — життя вам не кіно, потрібно бути реалістом. Але якщо ми вже заговорили про трюки — давайте все ж згадаємо, що перед нами не красива іграшка, а справжній автомобіль, і поговоримо про те, як він їздить.

Більш ніж достатньо

Citroеn С3 оснащується трициліндровим мотором об'ємом 1,2 л, але в двох варіантах виконання – потужністю 83 або 110 к.с. Коробок передач теж дві – п'ятиступінчаста механіка і 6-діапазонний автомат. У нас на тесті двигун потужніший, і автомат з системою Stop&Start.

Цікаво спробувати, як покаже себе С3 з двигуном меншої потужності – можливо, ми до нього ще повернемося. Але 110 сил більш ніж достатньо, прямо живчик, можна трохи і покуражитись – під стать зухвалому дизайну. Поворотного моменту теж вистачає, пік припадає на 1500 об/хв, так що тягне, можна сказати, з самих низів. При цьому мотор легко розкручується і до 5,5 тис обертів, і, що особливо приємно, все це супроводжується справжнім бурчанням серйозного агрегату, дарма що трициліндрового.

В автоматі є спортивний режим, але мені Citroеn С3 в ньому здався занадто зухвалим. Є і мануальний режим. Середня витрата палива заявлена на рівні 5,2 л на 100 км, у мене вийшло рівно на літр більше – 6,2. Тут складно судити, з одного боку - зима, морози і снігові замети, так що частенько доводилося викручувати мотор, але з іншого боку – ми не топили даремно на газ і їздили в межах 90 км/ч. Мені здається, в середньому десь так і буде в повсякденній експлуатації – з урахуванням міських тягнучок.

Citroёn С3 вид збоку

Відповідно до завдань 

Підвіска традиційна для цього класу, спереду МакФерсон, ззаду - балка, що скручується. Чесно кажучи, мабуть, через такий дизайн я чекав дуже м'які налаштуваня підвіски з орієнтацією на повний релакс і комфорт - але ні, скоріше навіть навпаки. Не надто жорстко, але так зібрано, збито – золота середина. Задня підвіска при занадто швидкому проходженні ям чи лежачих поліцейських все ж дасть про себе знати несильним постуком. Але при цьому на нашій улюбленій бруківці Володимирського або Подільського не розтрясе, такі нерівності С3 відпрацьовує добре, і на трасі цей хетч дуже приємний і зрозумілий. Кермо гострим не назвеш, тут якраз швидше розрахунок на зручність в точному маневруванні в міському потоці і штовханині парковок. Таке відчуття, що припаркуватися на Citroеn С3 можна в будь-яке місце, де є запас хоча б по 5 сантиметрів з обох сторін. Тут навіть короткий тест-драйв у дилера дасть можливість відчути всі переваги, не те що мій тижневий тест. 

Як виглядає Citroёn С3

Любов і гроші

Звісно, купувати Citroеn С3 будуть в першу чергу через дизайн. Як показав тест, без коментарів пройти повз цієї машини можуть тільки замкнуті на собі інтроверти, і то напевно просто через небажання спілкуватися – собі вони теж часто вибирають яскраві автомобілі, тому що як ніхто цінують грамотний дизайн інтер'єру.

Комусь цей автомобіль подобається беззастережно, хтось вважає його несерйозним, - це вже питання особистого сприйняття, але розмови про залізо тут завжди на другому плані. На першому  – кохання (і часто з першого погляду) до С3, або, як це красивіше звучить французькою, до "Се-труа". Але, як я вже говорив, якщо вам сподобається зовнішність цього автомобіля, в усьому іншому він вас точно не розчарує – хороший живий мотор, відмінний автомат, простір в салоні, безліч ніш і відділень в салоні, що дозволяє все потрібне навіть у маленькому просторі порозпихати по місцях, 300-літровий багажник, в який легко поміститься пара валіз, і витрата палива, що дозволяє без докорів совісті вирушати в турне по Європі. Ну і важливий плюс для такої подорожі – наявність 12 різних систем безпеки, від контролю втоми водія до активної системи аварійного гальмування.

Розпізнавання знаків, система попередження про вихід зі смуги руху і контроль втоми водія пропонують вже в базі, а за деякі все ж доведеться доплатити, проте тут вибір за вами. Наприклад, за пакет "Безпека плюс", що включає адаптивне дальнє світло, систему попередження про можливість зіткнення і екстреного гальмування та дзеркало заднього виду з електрохромним покриттям потрібно заплатити 8 010 грн., а за систему контролю сліпих зон, передній парктронік і камеру заднього виду – 10 680 грн.

Мені, як професійному водієві, останнє точно не стане в нагоді, а ось першу опцію я б взяв. При цьому в Shine за дах іншого кольору платити вже не доведеться, а інтер'єр Emerald з кольоровими вставками і оббивкою під шкіру, як в тестовому автомобілі, обійдеться в 6 670 грн. Так, без ось цих фішок, наклейок на даху і пакетів декору з кольоровими вставками навколо протитуманок і на ейрбампах, Citroеn С3 буде не таким помітним, але через це не перестане бути одним з найоригінальніших у своєму класі, а, отже, і стандартні комплектації цілком задовільнять більшість покупців.

Якщо перейти до цін, то стартовий С3 з 83-сильним мотором і механікою коштує від 405 300 грн, а з 110-сильним мотором, автоматом і непоганим набором опцій, що включає, наприклад, клімат-контроль, 7-дюймовий екран в салоні, мультифункціональне кермо і 16-дюймові диски - 542 400 грн. Якщо чесно, я думав, що буде дорожче, ціна приємно здивувала. Тож, з урахуванням усього викладеного вище - хто перший за комерційною пропозицією?

Citroёn С3 вид ззаду

Технічні характеристики Citroen C3 PureTech110 Stop & Start 6 А/Т

двигун

Робочий об'єм, см3

1199

Максимальна потужність, к.с. при об/хв

110 при 5500

Максимальний крутний момент, Нм при об/хв

205 при 1500

Тип палива

бензин

Трансмісія

Тип

АКП, 6-ступ.

привід

передній

підвіска

передня

Незалежна, Макферсон

задня

Напівнезалежна, торсіонна балка

Габарити

Довжина/ширина/висота/колісна база, мм

3996/2007/1474/2540

Обсяг багажника, л

300

маса

Споряджена маса, кг

тисяча сто шістьдесят п'ять

експлуатаційні характеристики

Максимальна швидкість, км/год

188

Розгін до 100 км/год, з

9,8

Витрата палива, л, змішаний цикл

5,2

Ємність паливного бака

45

 

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme