Досі в тренді: Чи справді заблоковані "Yandex" та "ВКонтакте" такі популярні в українців

У грудні заблоковані російські сайти "Yandex" і "ВКонтакте" увійшли у ТОП-5 найбільш відвідуваних в Україні інтернет-ресурсів

Досі в тренді: Чи справді заблоковані "Y…

Дослідження популярності сайтів на замовлення інтернет-асоціації України провела компанія Factum Group Ukraine, передає Depo.ua.

Інформація спантеличила мережу, адже зазначені ресурси з минулої весни входять у санкційний список і заблоковані на території країни.

Втім, при більш уважному розгляді дані не видаються надто сенсаційними.

По-перше, сайти увійшли у ТОП-5 за середньоденним охопленням (перша колонка).

За місячним охопленням (друга колонка) - загальною кількістю людей, які заходили на сайти впродовж місяця, - позиції дещо нижчі, хоч і не критично.

Якщо порівняти, наприклад, з рейтингом Privatbank.ua, можна побачити, що у російських ресурсів є аудиторія, яка заходить на них щодня, а сервісами "ПриватБанку" користуються не так часто, зате більше людей.

У дослідженні Factum Group за червень бачимо схожі показники - перші позиції займають ті самі компанії. Це рейтинг за денним охопленням:

А це - за місячним:

За шість місяців російські ресурси спустилися на 9-10 позиції з 6-ї (Яндекс) і 8-ї (ВКонтакте).

А от до введення санкцій ситуація відрізняється кардинальніше. За даними за грудень 2016-го в рейтингу за місячним охопленням ВКонтакте на третій позиції, а Яндекс - на четвертій.

У середньоденному ТОПі сайти займають другу і четверту позицію відповідно.

Суттєві зрушення за рік відбулися і у вподобаннях користувачів мобільних додатків - російські сервіси поступилися лідерством Facebook, хоч і утримують позиції лідерства.

Instagram також підвищив популярність і почав наступати на п'яти "Одноклассники".

Бачимо, що користуватися російськими ресурсами таки стало значно менше українців, хоча категоричні прогнози "ми заблокуємо, і всі підуть" не збулися.

Причин цьому кілька. По-перше, українські розробники не створили продукт, який може замінити звичні російські. Хайп навколо української соцмережі Ukrainians хіба що потішив мрійників - проект закрили ще до старту.

Натомість потенційна засновниця Ukrainians Олександра Струмчинська презентувала соцмережу "Є своє!". Проект продовжує топтатися на бета-версії.

Після санкцій поспішили заявити про себе інші українські проекти - причепурилися і переїхали на нові сервіси. Втім, тренд не вловили, подекуди намагаючись грати не на креативі і юзабіліті, а на архаїчному підвиді патріотизму, "приваблюючи" користувачів вишиванками.

По-друге, росіяни боряться за користувачів, розкручуючи свої сервіси. Так, у 2017-му суттєво зросла популярність сервісу Яндекс.Дзен, який існував ще з 2014-го, але взялися за нього не так давно. Деякі опції впровадили майже одночасно з введенням санкцій. Зокрема, відкрили можливість ведення каналів (на кшталт Telegram) та монетизувати контент. Загалом же сервіс підбирає для користувача новини, опираючись на його інтереси.

Звісно, не можна сказати, що російські ресурси продовжують вести бізнес в Україні, як і раніше. Офіси обидві компанії закрили. Офіційно Яндекс обнулив гроші на рахунках українських рекламодавців, пославшись на "обставини непереборної сили". Хоча деякі українські компанії продовжують розміщувати рекламу на ресурсах, відкриваючи акаунти в інших країнах, їхня частка дуже невелика. А от для закордонних компаній, які імпортують товари в Україну, зазначені ресурси все ще залишаються відносно вигідними майданчиками.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme