Транспортний колапс: Чому близько тисячі українців застрягли в аеропортах

800 українців не можуть вилетіти з Тунісу. Понад 50 пасажирів застрягли у Батумі. А київський аеропорт "Жуляни" перетворився на гуртожиток 

Транспортний колапс: Чому близько тисячі…

На Facebook-сторінці OASIS Travel Ukraine ще у травні запостили картинку Keep Calm and visit Tunisia ("Будь спокійним і відвідай Туніс", - ред.). Перевізник натякає, що залізні нерви їхнім клієнтам і справді знадобляться.

Що сталося

800 українських туристів на чотири дні застрягли у туніському місті Монастир. Якщо деяких розмістили в готелі, інші були змушені перебувати кілька днів в залі очікування.

Також 38 дорослих і 19 дітей добу чекали рейс у Батумі. Повідомляється, що серед них двоє травмованих людей, які потребували медичної допомоги.

Туристи очікують відкладений рейс в албанській Тирані, а 450 пасажирів "окупували" київський аеропорт "Жуляни". Затримали рейси у Батумі, Анталію, Даламан, Бодрум, Аліканте.

Воду і бутерброди туристам винесли лише через 10 годин очікування.

"Людей тьма, можна сказати битком. Скасовано декілька рейсів, в тому числі вечірній на Шарм Аль-Шейх. Багато хто нервується. З малими дітьми. Плач і крики", - написав у Facebook Вадим Трюхан.

В усіх випадках рейси виконує авіакомпанія Bravo Airways.

Як це вирішать

Відвезти пасажирів з Тунісу авіакомпанія обіцяє вже сьогодні. Принаймні, на сторінці Oasis Travel в соцмережі опубліковано розклад авіарейсів.

Натомість у Bravo Airways примудряються вдавати з себе рятівників.

"Беручи до уваги той факт, що українські туристи виявилися заручниками ситуації, (...) керівництвом а/к "Браво" (...) прийнято рішення про початок виконання 5-ти гуманітарних рейсів 02.06.18 (3 рейси в Київ, 2 рейси до Львова) за рахунок авіакомпанії з метою забезпечення доставки близько 850 пасажирів, які постраждали від дій туроператора, в Україну", - йдеться на сайті компанії.

Хто винен

Компанія визнає проблеми одразу з кількома рейсами. Втім, стверджує, що виною всьому заборгованість Oasis Travel Ukraine і звинувачують агентство у шахрайстві.

"У зв'язку з систематичним невиконанням туроператором "OASIS" своїх фінансових зобов'язань протягом останніх двох років і нарощування фінансової заборгованості перед авіакомпанією, яка на 27.06 досягла 25 млн грн, призвела до вимушеного скасування рейсів, в наслідок чого змінилося розклад всіх польотів нашої авіакомпанії", - йдеться у повіломленні Bravo Airlines.

У Oasis Travel Ukraine наявність заборгованості спростовують. Стверджують, що у Bravo Airways просто не виконали взяті на себе зобов'язання.

"Відповідно до міжнародних правил повітряних перевезень пасажирів, встановлених Повітряним кодексом України, Правилами повітряних перевезень пасажирів і багажу, Правилами виконання чартерних рейсів, на перевізника покладено обов'язок з перевезення пасажирів та їхнього багажу в місто призначення та НАЗАД. Такі ж умови були передбачені і договором між туроператором OASIS Travel Ukraine і перевізником ТОВ "Авіакомпанія Браво". В даний час ТОВ "Авіакомпанія Браво" в односторонньому порядку відмовляється виконати свої зобов'язання і вивезти пасажирів з Тунісу в Україні", - акцентує агентство.

Свій бік у конфлікті обрали і в Міністерстві інфраструктури.

"Ситуація, що склалася, зумовлена значною заборгованістю туроператора перед авіакомпанією", - написав очільник міністерства Володимир Омелян у Facebook.

"Це обурливий випадок. Я буду рекомендувати Мінекономрозвитку позбавити цього туроператора ліцензії. Буде звернення до ГПУ, щоб порушити кримінальну справу, тому що ми маємо випадок з банальним шахрайством - коли гроші отримано, а послуги - не надано", - додав міністр в ефірі "112-Україна".

Наразі з активними діями у міністерстві не поспішають. Зокрема, лише завтра збирають нараду, а гравцям ринку обіцяють "нагадати про порядок".

Якщо існує контракт на обслуговування турів застряглих у Тунісі туристів, доставити їх - і справді обов'язок авіакомпанії.

Так, у Правилах виконання чартерних рейсів авіакомпанію зобов'язують "забезпечити перевезення пасажирів у зворотному напрямку в строки, які вказані у пасажирських квитках; забезпечити проживання, харчування пасажира до моменту його відправлення у випадку затримки рейсу більш ніж на 12 годин".

І до офіційного розірвання договору компанія зобов'язана ці правила виконувати.

До того ж, важко оминути увагою два факти. По-перше, проблеми у виникнули не тільки з рейсами для OASIS Travel. Тож зобов'язання перед іншими агентствами компанія не виконала точно.

І по-друге, якщо величезна заборгованість існує, про неї стало відомо не вчора, і Bravo Airways не могла не прорахувати можливі проблеми. Тож, вірогідно, у компанії щось замовчують.

Одна з можливих причин - колапс з парком літаків. Адже в обіймі Bravo Airlines їх всього п'ять, до того ж - 1986-1995 років випуску. Тож середній вік - 25,2 років.

Як не дивно, для Європи така ситуація не унікальна. За даними Євростату, в Хорватії 61% літальних апаратів перейшли 20-річну межу. У Швеції - 60%, у Болгарії і Литві - 55%. Втім, є привід сумніватися, що в Bravo Airlines за "ветеранами" наглядають належним чином. Адже 14 червня літак авіакомпанії здійснив аварійну посадку в "Жулянах" через відмову одного з реверсів. Літак зняли з обслуговування рейсів до усунення поламки. Два дні назад демонтували лише його правий двигун. Після того, як літак розберуть на частини, його транспортують у Нацбюро з розслідування авіаційних пригод.

А усунення одного "бійця" з п'яти - вагомий стресовий фактор. Якщо ж припустити, що проблеми виникли бодай у ще одного апарата, історія стає зрозумілою.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme