Чи стане новий купе-кросовер RenaultArkana бестселером в Україні

16 вересня 2020 року в Україні стартував продаж нової моделі Renault в незвичайному форм-факторі, з помітним дизайном, підозрілою стартовою ціною і масою варіацій

Віталій Новак
Журналіст, спеціалізується на тест-дайвах і автомобільній тематиці
Чи стане новий купе-кросовер RenaultArka…

Найголовніше, що вам потрібно знати про RenaultArkana - в назві наголос ставиться на третю "а", на кінець слова, саме так говорити правильно — звучить і по-французьки, і з іншого боку, можна відразу трохи дистанціюватися: на історичній батьківщині моделі, там, звідки на Запорізький автозавод везуть машинокомплекти, кажуть з наголосом другу "А". Це вже другий факт про Arkana, який (так-так, саме так, у французькій мові Arkana-слово чоловічого роду, ну, наприклад, як Ерік Кантона) в Renault називають не інакше як глобальною моделлю, але поки він виробляється тільки в Москві і до нас у вигляді машинокомплектів їде саме звідти. Тож тим, хто принципово не заправляється на заправках з ромбом на логотипі — далі можна не читати. Решті — перші враження про цей автомобіль, отримані в ході першого, ознайомчого тесту.

купе-кросовер RenaultArkana

Головне — втілення

Автомобіль безумовно гарний. У соцмережах, в коментарях під фото Arkana через раз згадується BMWX6, але чому саме він — не зрозуміло, нічого спільного крім самого форм-фактора "купе-кросовер". Але ж Honda ще в 2009 році експериментувала зі своїм Crosstour, можна згадати і SsangYongAction першого покоління, і багато інших моделей, а сьогодні з таким кузовом експериментують мало не всі китайські автовиробники. Так що нічого екстраординарного немає, але втілення (і ще раз згадаємо SsangYong) може бути дуже різним, а ось у Renault — вийшло. Фото не брешуть — виглядає авто дуже солідно і яскраво. Всі машини на тесті були в червоному кольорі — напевно, він самий виграшний, хоча в палітрі є ще шість, на будь-який смак. Так що по зовнішності поки скажімо просто: машина не виглядає на свої 16 700 у.о. (В базі), як мінімум — на 26 700. Мінімум. І це перший, і, напевно, найголовніший козир RenaultArkana - якщо ви хочете відносно недорого купити великий ефектний автомобіль, це дуже непоганий варіант.

 RenaultArkana - відносно недорогий великий ефектний автомобіль

Дисонанс

От салон — набагато скромніше. Є навіть відчуття певного дисбалансу — ти сідаєш в шикарний автомобіль, а всередині — Duster. Ну не зовсім, звичайно, але стилістика приблизно така. Все дуже просто і скромно, пластик виключно жорсткий. До якості збірки питань немає — я не знайшов явних огріхів або нестиковок, все підігнано якісно і акуратно, просто самі матеріали наводять на думку, що через якийсь нетривалий час все це почне поскрипувати і постукувати, це неминуче. Але поки що, повторюся, все відмінно — крім естетики. Якщо виходити з того, що свою машину ви набагато частіше бачите зсередини, ніж зовні, виходить, що з точки зору дизайну RenaultArkana більше розрахований на те, щоб справити враження на інших, ніж на самого власника. Що ж, теж підхід — чому ні?

Салон RenaultArkana

Кермо регулюється в двох площинах, але по вертикалі діапазону мені не вистачило, довелося підлаштовуватися і шукати положення за кермом, не зовсім для мене звичне. Можливо, розробники розраховували на кроссоверну (високу) посадку, а я хотів як в купе, але це ж не я придумав, що це купе-кросовер, раз назвали — дайте варінат. Але в підсумку знайти зручне положення за кермом вдалося, і по ергономіці теж більше питань не виникло.

Кермо RenaultArkana

Про перламутрові ґудзики

На ознайомчому тесті у нас всі машини були однакові, всі в топі, і дуже шкода, тому що мені здається, що найбільшим попитом користуватися будуть зовсім не вони. Отже, що маємо — на старті 1,6-літровий бензиновий мотор потужністю 114 к.с. і механічна п'ятиступінчаста коробка. Є той же мотор, але в парі з варіатором, і теж 1,6-літровий, але вже на автомобілі з повним приводом і 6-ступінчастою МКП. Далі в ієрархії — 1,3-літровий двигун, розроблений спільно з Daimler, теж бензиновий, потужністю 150 к.с., він агрегатується виключно варіатором X-Tronic, але машина з такою парою теж може бути як моно-, так і повнопривідна.

Я б не став розглядати RenaultArkana як альтернативу Duster, все-таки дряпати таку красу об сучки в лісі — не найкраще рішення, тож, на мій погляд, завдання перед новою моделлю будуть простіші і в найжорсткіше бездоріжжя вона буде потрапляти рідко. За принципом "мені б такий же, але з перламутровими ґудзиками" я б вибрав версію з 150-сильним мотором і 6-ступінчастою МКП, але на жаль, такої немає, тож будемо вибирати з того, що є. І особисто мені видається, що це 1,6 з повним приводом і 6МКП. Така машина в комплектації Zen (в Life недоступна) коштує 588 400 за програмою "Renault бонус". Тобто за курсом на момент старту продажів — $ 19 800, дуже непогано. Але ж є ще один нюанс — RenaultArkana побудований на модифікованій платформі RenaultDuster, але в моноприводних версіях ззаду балка, а в 4х4 — многоричажка. Теж аргумент.

Фари RenaultArkana

Кожному своє

Треба відзначити, що варіатор в Arkanaна налаштований відмінно, є режим ручного перемикання, що імітує сім передач, і в місті ніяких питань до нього не виникає. Але якщо брати версію з повним приводом і припускати часті з'їзди з асфальту — я б не сильно сподівався на роботу CVT, тут механіка буде доречніше. І зворотна сторона медалі — ціна. Природно, 1,3-літровий мотор і могутніший, і задерикуватіший, і при цьому не на багато прожорливіший, тобто краще за всіма статтями, але машина з ним коштує вже від $ 20 900 до 27 200. Чи вартує новий купе-кросовер 27 тисяч ? Ще не готовий сказати, аж надто багато альтернатив, в цьому ціновому сегменті йому буде важкувато. А ось в районі 20-21 тисяч непогана пропозиція, тут вже просто треба дивитися, що вам важливіше — повний привід і многоричажка, або варіатор і динаміка. Все просто.

Хоча найпопулярнішою пропозицією швидше за все стане як раз стартова, за $ 16 700. Ми любимо дорого-багато за невеликі гроші, і зовнішній лиск часто важливіше інших характеристик. При цьому і з молодшим мотором і пятиступкой машина теж поїде. Як поїде — це вже інша справа. Але поїде ж.

Місткий багажник RenaultArkana

Злетить чи не злетить

Нам же поки вдалося перевірити, як я вже говорив, тільки найдорожчі RenaultArkana, і перші відчуття такі. Спортивного темпераменту у машини немає — розганяється вона не мляво однозначно, але і ураганної динаміки очікувати не варто. 12,4 до сотні — не самий завзятий кросовер, але свої 184 км/год "максималки" набирає, і на такій швидкості в ній не страшно. Підвіска дуже енергоємна, м'яка — "з'їдає" буквально все. Крени на віражах здалися істотними, і це побічний ефект великого кліренсу (205 мм в нашому випадку, в монопріовдной модифікації — 208 мм) і м'якої підвіски. В цілому — спокійний врівноважений автомобіль з хорошою апріорі надійної підвіскою (доведено Duster), на вибір — з повним приводом, і прийнятною витратою — обіцяє не більше 7 л на 100 км, у нас на тесті вийшло трохи більше.

І тепер головне питання — бестселер чи ні? Мені здається, він не буде продаватися так, як Duster, наприклад. Занадто багато "але" — від вартості (в привабливих версіях) до походження. Багато хто, крім того захоче дочекатися відгуків реальних власників, Renault-то оно Renault, але якість збірки дуже важлива, а тут виникають сумніви — все-таки не з Франції їдуть, і навіть не з Румунії. Тут вже все буде залежати від служби контролю якості французів. Але те, що модель цікава і перспективна — однозначно.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme