Брежнєва і факел: Як російська колаборантка представила Україну на Олімпіаді

Співачка Віра Брежнєва стала однією з факелоносців Олімпіади-2018 від України, пронісши вогонь вулицею південно-корейського міста Чеджу

Depo.Життя
7 листопада 2017 17:00
ФОТО: depo.ua

Українців такий вибір спантеличив, адже Брежнєва вже давно і активно робить кар'єру на Росії.

"Чи можна собі уявити, щоб в естафеті пронесення олімпійського вогню, приміром на острові Хортиці, Південну Корею представляла телеведуча центрального каналу Північної Кореї, впізнаваний face якої постійно фігурує в міжнародних випусках новин, коли йдеться про чергові ядерні загрози від Кім Чен Ина, тільки тому, що вона кореянка? Чогось боялися?" - написав у соцмережі продюсер Олександр Ягольник.

Так, минулої весни Брежнєва брала участь в російському "Голос. Дети", а восени стала ведучою вокального шоу "Успех" на російському каналі СТС.

Співачка знялася у кліпах разом з російським репером Тіматі, який неодноразово висловлював підтримку Володимиру Путіну та Рамзану Кадирову.

А ось так співачка тулиться до ще одного путінолюба Філіпа Кіркорова.

В Instagram Брежнєва анонсувала свою участь у естафеті, повідомивши підписникам, що з'явиться в ефірі "о сьомій за московським часом".

Спілкується під час естафети співачка теж російською.

Себто, вже багато років Брежнєва є радше російською, аніж українською артисткою, хоча регулярно навідується у Київ з виставами та концертами і має українське громадянство.

В НОК на вибір факелоносців дивляться просто. Пояснюють: і Брежнєву, і Василя Вірастюка обрав для церемонії спонсор цьогорічних олімпійських ігор компанія Samsung.

"І Віра, і Василь (Василь Вірастюк - ред.) - є обличчям Samsung в Україні. А в естафеті олімпійського вогню від Samsung з цілого світу братиме участь 1500 бігунів!" - зазначає у Facebook директор департаменту олімпійського спорту Міністерства молоді та спорту Роман Вірастюк.

Ще троє українських факелоносців теж мають відношення до Samsung.

З селебритіс, окрім Брежнєвої та Вірастюка південно-корейську компанію в Україні представляє Дмитро Монатік, який теж поривався виступати на Росії, але таки скасував міні-тур.

Щодо Монатіка Вірастюк навіть жартував.

"Вєра, скажи мені, чому ж я, чому не Монатік? На цьому ж місці мав бути він!", - каже спортсмен на відео, викладеному у соцмережі.

Звісно ж, наразі проблема не є надто масштабною: як би не роздувала сенсацію не роздувала сама Брежнєва, вона стала лише однією з 7500 факелоносців, і за короткий проміжок часу навряд чи встигла зіпсувати імідж України своєю російською.

Інше питання - як не допустити інших ситуацій, коли країну на міжнародній арені представляють колаборанти, які можуть спотворювати уявлення про українців в очах міжнародної спільноти.

Тут головними інструментами стають інформаційна політика і громадська думка. Адже можна припустити, що, наприклад, голова представництва Samsung Electronics в Україні Джей Сул Ю, який раніше займав аналогічну посаду у російському представництві, не аналізував, що Брежнєва може відвернути частину українців від продукції компанії.

Натомість явним козиром було відзняти меідапродукцію, яку можна використати одразу в двох країнах, де знають співачку. Зокрема, ролик з Брежнєвою крутили на російському каналі "Первый канал". А в мережі можна знайти ролик і російською, і українською.

Втім, в еру соціальних мереж "гнів народний" і справді міняє цілі рекламні концепти. Зокрема, компанія Pepsi була змушена прибрати з кампанії ролик з Кендалл Дженнер, в якому, на думку громадськості, експлуатувала проблему расової боротьби. Dove прибрала знімки, на яких темношкіра дівчина знімає футболку і в результаті перетворюється на світлошкіру. Компанія Henkel зняла рекламу ароматизатора з українського телебачення.

Небайдужих українців спантеличило, що продукт має кольори українського прапору.

Наразі ж час звертати і на обличчя, зображені на рекламних постерах, банерах і які показують у роликах особливо відомих компаній. Адже загроза бойкоту може подіяти сильніше, ніж бажання зекономити на зйомках ще одного, суто українського пакету рекламної продукції.

Більше актуальних новин читайте на Depo.Життя