Нічого особистого. Сім патентів Facebook, які визначатимуть домашню адресу і день смерті

Facebook залишає мало прав на особисте, прагнучи дізнатися про своїх користувачів абсолютно все

Журналіст відділу "Життя"
Нічого особистого. Сім патентів Facebook…

За шість років роботи Facebook запатентував тисячі додатків, і деякі з них змушують хапатися за голову і перевертають догори дригом уявлення про приватність, передає Depo.ua.

Автор The New York Times Сахіл Чіной звернув увагу на найбільш сенсаційні пропозиції і розробки.

Зокрема, один з додатків працює зі смарт-камерами, які аналізують вираз обличчя користувачів, аби з'ясувати, чи тому цікаво, або ж навпаки нудно переглядати сторінки. Інший визначає, чи не збираються юзери скоро одружитися, стежать за тривалістю їхнього сну і пророкують зміни рівня статків. Серед опцій є навіть прогнозування дати смерті друзів.

Сенс один - своєчасна реклама відповідних до життєвого періоду товарів. Весільної сукні, пігулок від стресу або ж ритуальних послуг. Але від такого усвідомлення не легше. Тим паче, що прагнення догодити людині може швидко змінитися наміром змінити її світ.

Менеджери Facebook не один повторювали: мовляв, між патентами і планами компанії не варто ставити знак рівності, і більшість розробок так і залишаться на стадії ідеї.

Втім, патенти вказують на загальний напрямок розвитку компанії.

"Портфоліо патентів - це карта того, про що думає компанія і який вектор обирає для розвитку технологій", - каже Джейсон М. Шульц, професор юриспруденції в університеті Нью-Йорка.

Наступні сім патентів чудово ілюструють, що цей вектор дещо далекий від декларованої поваги до приватності.

Фіксація ваших стосунків

Так, одна з розробок вгадує, чи знаходиться користувач у романтичних стосунках. Інформацію використовує відкриту: кількість людей на фото профілю, збільшення заходів на сторінку іншої людини, відсоток френдів різної статі.

Визначення рис особистості

За постами і повідомленнями пропонується вивчати характер користувача - наприклад, наскільки він чи вона відкриті, екстровертовані та емоційно стабільні. Мовляв, різним людям і реклама потрібна різна.

Пророкування майбутнього

Знову ж таки, публікації і месседжі, разом із інформацію про відвідані місця та даними про банкові транзакції можуть вказати на наближення важливих подій - від випускного вечора до народження первістка.

Маркування камери

Автори ще одного патенту пропонують позначати кожну камеру, фото з якої публікуються в соцмережі, "індивідуальним" кодом. "Документами" апарата стануть биті пікселі і мікроподряпини на об'єктиві.

Розробка допоможе визначати зв'язок між людьми, які навіть не додали один одного у друзі. Адже якщо один публікує знімок з камери іншого, вони однозначно знайомі. Інша можливість - вгадувати рівень близькості стосунків в залежності від кількості знімків одного з апаратури іншого.

Підслуховування

Використовуючи мікрофон смартфонів користувачів, програма може визначити, які телешоу ті дивляться, і яка реклама звучить з телевізора чи ноута.

Стеження за розпорядком дня

Програма визначає ваш звичний графік. Також пропонується розсилати френдам сповіщення, якщо він неочікувано зміниться: наприклад, ви поїдете за місто замість того, щоб піти у фітнес-клуб. Додаток зможе ще й визначати розташування людини посеред ночі, аби з'ясувати її домашню адресу.

Тривалість сну і найближчі друзі

Якщо дві людини надто часто опиняються в одному й тому ж місці, це дає програмі привід записати їх у близькі друзі. Якщо ж смартфон знаходиться у стаціонарному стані і не пересувається, значить, людина спить. З інформації про тривалість сну можна визначити її стан здоров'я і можливі потреби.

Не серкет, що 99% прибутку Facebook отримує з реклами, тож компанія готова заманювати рекламодавців все новими й новими плюшками.

Хоча оптимісти стверджують, що більшість цих патентів Цукербергу потрібні виключно для того, щоб завадити конкурентам реалізувати схожі ідеї, такі можливості створюють гігантський простір для маніпуляцій. І здається, скандал з Cambridge Analytica і даними 87 млн користувачів може бути тільки першою ластівкою у вороху гучних справ.

І хоча схожі технології використовують інші компанії, саме Facebook рекордна кількість людей довіряє велику частку особистого простору.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme