Норма 50 км/год. Чому поліція безсила проти водіїв-лихачів

Із 1-го січня 2018-го максимально допустима швидкість у населених пунктах була знижена з 60 до 50 км/год. Але поліція не має змоги карати порушників

Норма 50 км/год. Чому поліція безсила пр…

Це Київ. Чоловік знімає, як він мчить проспектом Перемоги зі швидкістю 140 км/год. І не може наздогнати поліцейську машину.

Відео з'явилося в соцмережах 13-го січня 2018-го року. І викликало логічні запитання щодо дій поліцейських, бо з 1-го січня набрало чинності рішення уряду про зменшення максимально допустимої швидкості руху транспортних засобів у населених пунктах до 50 км/год. Раніше було 60 - тепер потрібно їхати повільніше. Суттєво мають збільшитися штрафи. В МВС пояснювали, що покарання за перевищення швидкості буде підвищено з 510 до 3400 грн (якщо більше ніж на 50 км/год) і 310 грн, якщо більше ніж на 10 км/год. Але тільки після того, як Верховна Рада внесе відповідні зміни до Кодексу про адміністративні правопорушення.

У перші тижні нового року автор статті особисто пересвідчився, що жителі столиці України чхати хотіли на зміни в ПДР. Наддніпрянське шосе, Південний міст, де з квітня 2015-го можна їхати 80 км/год, у Києві "летять" по 100-120 у третій смузі. А якщо ти спробуєш поїхати 50 км/год навіть у спальному районі, десь на умовно взятій вулиці Щербаківського, тебе гнівно засигналять водії, котрі хочуть їхати під 90 км. Правила працюють у годину пік, коли на значній кількості вулиць Києва фізично неможливо їхати більше 40 кілометрів. Більше того, як вже було показано на відео вище, так і особисто помічено, що навіть поліція не завжди їздить за правилами - не кажучи вже про боротьбу з порушниками. А зміни ж насправді дуже потрібні всім нам. Щоправда, багато хто цього не розуміє і думає, що ганятиме містами так, як і раніше.

Що вимагають від водіїв

Їздити у населених пунктах зі швидкістю 50 км/год. При цьому, допустиме перевищення встановленої швидкості зменшується з 20 до 10 км/год. Якщо говорити простіше: раніше водій мав їхати 60 км/год, але міг собі дозволити перевищити швидкість на 20 - тобто дійти до 80 і обійтися без штрафу. Тепер максимально допустиме перевищення, за яке не будуть карати - 60 км/год. Це стосується ділянок, де не буде встановлено окремий швидкісний режим, як це робили в квітні 2015-го та до цього, на кількох трасах Києва, де можна було їхати 80.

Окрім цього, в нових правилах є цікавий момент. З 23:00 до 6:00 водії можуть їздити 60 км/год. Плюсуємо + 10 км і виходить 70 км.

Чому змушують їхати повільніше

В результаті ДТП гине в 3-4 рази більше людей, ніж на війні. У 2017 році на Донбасі безповоротні втрати ЗСУ становили 212 чоловік, ще 85 цивільних за даними ОБСЄ. За весь 2016 рік на Донбасі загинули 763 людини. Жертвами аварій на дорогах за перші 9 місяців 2017-го стали 2317 осіб. Основна кількість аварій відбувається за участі пішоходів - 39% випадків причиною смерті пішохода є перевищення швидкості водієм.

Найпростіше пояснення необхідності зниження швидкості у містах - бажання зберегти життя.

На плакаті Департаменту транспорту міста Нью-Йорк. йдеться, що при ударі автомобіля на швидкості 48 км/год (30 миль) пішохід виживе з імовірністю 80%. А якщо машина їхатиме 66 км/год (40 миль), то пішохід з загине з імовірністю 70%.

Ось ще інфографіка від МВС.

Ніби все просто і ясно. Більше того, якщо нововведення (зменшення швидкості, нові штрафи та інші зміни в ПДР) запрацюють, то до 2020-го року, за очікуваннями, рівень смертності серед учасників ДТП має зменшитися на 30%.

Копам немає чим вимірювати швидкість

Справа в тому, що реформована поліція, включно із дорожньою, наразі фізично не може контролювати виконання норми у 50 км/год. Бо у копів немає чим вимірювати швидкість автівок на дорозі. "Візири", якими користувалисі раніше ДАІ, після реформи більше не використовуються. У нової поліції немає технічних засобів, завдяки яким до водіїв можна було б пред'являти законні претензії. Як розповів Depo.ua директор департаменту комунікації МВС Артем Шевченко, наразі засобів для вимірювання швидкості справді немає, але вони мають з'явитися у цьому році. Вони проходять сертифікацію, а те, що відбувається зараз - це, за словами Шевченка, "пільговий період психологічного звикання до нової норми".

Нам також вдалося поспілкуватися з одним із київських полісменів, який попросив не згадувати його ім'я. Він підтвердив, що порушників бачить регулярно, може зупинити, але довести, що водій швидкість перевищив чи бодай визначити на скільки, не зможе через відсутність відповідної техніки. Полісмен також розповів, що на появу технічних засобів очікують десь весною, а впровадження системи фото-відеофіксації, про яку кажуть в МВС ще з 2015-го - року реформи - занадто важка і дорога штука, на яку найближчим часом розраховувати не варто.

Щоправда, очікують на неї за анонсами саме в 2018-му.

Чому у фото-відеофіксація може не допомогти

Безумовно, від покарань за порушення правил залежить успіх всіх нововведень, які робляться з поміткою "бути як у Європі". І водії почнуть дотримуватися правил не тільки тоді, коли знатимуть, що на дорогах є копи із приладами для вимірювання швидкості, але і камери, котрі фіксують перевищення. Система визначає власника-порушника авто і надсилає на поштову скриньку штраф. Так звані "листи щастя" можуть змінити все. Але така система є не просто дорогою, і якщо справді запрацює, то на початках лише у великих містах чи тільки столиці. Вона також може наштовхнутися на значну кількість складнощів. Уникнути покарання зможуть, наприклад, водії "євроблях". Кому надсилати лист щастя, якщо бази цих автівок, завезених в Україну, не існує? Окрім цього, по містах ганяють мільйони автівок, проданих і куплених за довіреністю, бо так люди уникали сплати податків. І виходить, що замість умовного Івана, який порушив, штраф отримає Петро, який ще років з 10 тому продав йому авто. А якщо цей Петро вже давно помер, що тоді?

Який вихід

Звісно, можна сподіватися на свідомість водіїв. Втім, як показує практика, безкарність породжує вседозволеність. На одного свідомого знайдеться сотня водіїв-хамів. Тому, безперечно, вся надія на полісменів і прилади вимірювання швидкості. Коли вони з'являться і підуть перші новини про нові штрафи, то кількість порушників має трошки зменшитися. Хоча великі штрафи не завжди лякають людей - доведено пияками на дорогах, які продовжують пити за кермом не дивлячись на значні суми покарань.

Окрім саме кари варто також передивитися підходи до швидкостей на окремих ділянках міст. І тут до питання потрібно підійти логістично. ПДР дозволяють місцевій владі за погодженням з поліцією встановлювати швидкісний режим на автодорогах. Наприклад, Київрада в столиці може розглянути питання збільшення максимальної швидкості на окремих ділянках, як це вже робилося в 2015-му та раніше. Але обрати не тільки такі, як Столичне шосе, Південний міст, Саперно-Слобідська і так далі, а трошки більше. Там, де пішоходи не можуть в теорії вибігти на дорогу. Це позбавить зміни у ПДР їх ідіотської складової, оскільки змусити водія їхати по Столичному зі швидкістю 50 - 60 - це не просто знущання.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme