«Боїнг» над Україною збитий з російського «Бука» - розслідування
«Боїнг 777» Малайзійських авіаліній в небі поблизу Донецька збитий ракетою, випущеною з російського зенітно-ракетного комплексу «Бук М1»
- Головна
-
10 січня 2015 15:34
Про це свідчить спільне розслідування німецького журналу Der Spiegel, агентства CORRECT! V і голландського видання Algemeen Dagblad, передає «Новое время».
Відповідно до публікації, «Бук» був доставлений в Донбас з Курська членами 53-й зенітно-ракетної бригади для захисту російських танкових дивізій, які воювали на українській території без розпізнавальних знаків.
Представники CORRECT! V заявили, що зібрали факти і свідчення, відвідавши Україну і Росію, де говорили з польовими командирами і лідерами проросійських бойовиків.
Провідний експерт в області протиповітряної оборони Руперт Шмід (псевдонім) заявив: «Ніяких сумнівів, що рейс MH 17 був збитий ракетою. І ця ракета була випущена з землі і не зі штурмовика».
Справа в тому, що пілоти бойових літаків атакують вороже судно в хвостову частину, а не спереду. Задня частина літака - сліпа. А якщо штурмовик наближається спереду, він може бути помічений пілотами. Більше того, рейс MH17 наблизився до російського повітряного простору, він був збитий в 40 км від кордону. Кабіна пілота дивилася в бік Росії. Пілоти вже були на зв'язку з російським управлінням повітряного руху. «Відповідно, атакуючий літак на цій висоті і швидкості міг летіти тільки з російського повітряного простору», - говорить експерт Шмід.
Ракета класу «земля-повітря» запрограмована на вибух тільки спереду і над літаком-жертвою. Літак змушений летіти через вбивчу хмару осколків. І це те, що описали нідерландські експерти у своєму звіті, пояснює Шмід. Вони написали: «об'єкти, що володіли високою енергією, пробили літак зверху і спереду».
«Якщо це була зенітна керована ракета, це міг бути тільки Бук М1, вбивця літаків, розроблений в СРСР. У сільській місцевості України не встановлені системи ППО», - сказано в публікації.
Важливо, що активний радар Бука не може точно визначити тип літака-мішені. Оператори не можуть ідентифікувати, бойовий це літак або пасажирський. Бук призначений для оборони танків і сухопутних військ. «Російські танкові дивізії пересуваються тільки в супроводі Буків. Без ракетного прикриття такі машини - легка здобич штурмовиків», - говорить фахівець з протиповітряної оборони.
І якраз 14 липня, приблизно за місяць до катастрофи MH 17, Державний департамент США заявив, що танкові дивізії Росії перетнули український кордон і були помічені в місті Сніжному Донецької області. Росія і бойовики заперечують їх розміщення.
У наступні тижні ситуація в зоні АТО ускладнилася. Українські військові літаки і вертольоти атакували танки на території сепаратистів. Вони домоглися успіху - проросійські бойовики почали відступ.
Але українська військова авіація теж почала нести втрати. 12 липня був збитий військовий вертоліт Україні. Через два дні - військово-транспортний літак Ан-26. Ще через два дні - штурмовик Су-25. Експерти стверджують, що не всі ці літаки могли бути уражені з переносного зенітно-ракетного комплексу (ПЗРК), призначеного для ведення вогню однією людиною. Збиті Антонов і Су-25 говорять про застосування більш складного зброї, як, наприклад, «Бук».
Високо над зоною конфлікту, на висоті більше 10 тисяч метрів над східною Україною продовжували літати пасажирські літаки. Деякі авіакомпанії вирішили облітати цей район за місяці до трагедії, але багато продовжили польоти. Після краху Антонова українське управління безпеки польотів закрило повітряний простір нижче 10 тисяч метрів. Незважаючи на те, що висота вище 10 тисяч - теж зона бойових дій в сучасній танкової війні.
Крім Су-25 українські повітряні сили мають в наявності штурмовики Міг-29, здатні підніматися на висоту 18 тисяч метрів. Штурмовик може знижуватися для атаки танків і комплексів «Бук» супротивника. Команда «Бука» піддається ризику, якщо вона не атакує на висоті літак супротивника,що наближається.
Цивільний трафік в повітрі надає українським штурмовикам дорогоцінні секунди в їх битві з «буком». Український штурмовик може ховатися за пасажирським літаком. Кожен, хто мітить у штурмовик c землі, загрожує потрапити в цивільний.
За даними британської детективної команди Bellingcat.com, 17 липня, в день катастрофи, «Бук» проїхав по донецькій дорозі №21. Журналісти CORRECT! V побували у всіх місцях в Донецькій області, де 17 липня в об'єктиви різних людей потрапила одна і та ж вогнева установка, і підтверджують справжність зображень - виявлені ті ж самі будинки, будівлі, дороги і знаки на них, повз які проїхала грізна машина.
«Немає сумнівів, що вдень 17-го липня «Бук» зайняв позицію в Сніжному, на території, яка перебувала під контролем сепаратистів», - сказано в публікації.
Експерти Bellingcat побачили фото самохідної вогневої установки з ідентифікаційних номером 3 * 2. Знімок був зроблений у червні серед військового конвою, що прямував з Курська, міста на заході Росії, в напрямку українського кордону. За вм'ятинам, подряпинами і іншими ознаками експерти зробили висновок, що це той же «Бук», що був знятий на сході України.
Увечері 17-го липня, коли новини про підбитий літак облетіли весь світ, самохідна вогнева установка «Бук» знову потрапила в відеооб'єктив біля рекламного щита автодилера Богдан. Його знову зняли на вантажній платформі з білою кабіною. На установці не вистачало однієї з чотирьох ракет.
Це відео в Інтернеті - цінне, так як його визнає справжнім навіть російська влада. Генерал-лейтенант Картаполов показав зображення з відео під час прес-конференції в липні і заявив, що воно було зняте в місті Красноармійську Донецької області, контролювати тоді українською армією. Він вказує на відсутню ракету і ставить українській стороні провину за збитий Боїнг.
Але коли Bellingcat піддав аналізу представлене російським Міноборони відеозображення, то виявив, що скрін був підроблений. При збільшенні знімка в його російській версії можна було розглянути рекламний щит Богдан, що знаходився на задньому фоні Бука з трьома ракетами, і прочитати адресу автодилера - вулиця Дніпропетровська, 34, в Красноармійську. Але це фальшивка. В оригінальному відео на рекламному щиті немає адреси компанії, написано лише: Національний автодилер.
Але, стверджуючи, що знятий Бук знаходився поруч з місцем запуску ракети, російський генерал-лейтенант підтверджує справжність багатьох інших фото самохідної вогневої установки, зроблених 17 липня на платформі автовоза, на автотрасі №21, на території бойовиків.
Інфографіка: nvua.net
Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 23:53На Хмельниччині судитимуть чоловіка, який незаконно зрізав дерев на 450 тисяч гривень
- 23:44На аукціон виставили гітару Джона Леннона, яка 50 років лежала на горищі
- 23:15У МЗС роз'яснили рішення уряду щодо паспортів чоловікам за кордоном
- 22:33У Миколаєві вибухнув невідомий пристрій: є постраждалі серед рятувальників ФОТО
- 22:09Протягом доби на фронті було 84 бойові зіткнення, — Генштаб
- 21:57В окупованому Криму росіяни зачищають бібліотеки від книжок зі згадками про Голодомор та визвольну боротьбу українців
- 21:05Вищий антикорупційний суд визнав Валерія Пацкана невинуватим і закрив справу проти нього
- 20:45Чоловікам мобілізаційного віку видаватимуть паспорти лише в Україні: постанова уряду
- 20:16До майбутнього бою Олександра Усика та Тайсона Ф'юрі привернуто увагу всього світу PROMO
- 19:50росіяни вгатили по передмістю Сум
- 19:03Штрафи до 1,7 млн грн, примусове повернення громаді, – у КМДА пропонують більш суворо карати за злочини проти культурної спадщини
- 18:21 Байден підписав законопроєкт про допомогу Україні
- 18:05Чи загрожує українцям "кольоровий дощ": пояснення ДСНС
- 18:04У Запоріжжі обрали нового секретаря міськради та в. о. мера
- 17:54У Дніпрі 19-річна мати хотіла продати свого сина, бо він став на заваді її особистому життю ФОТО
- 16:37У Запоріжжі депутати позбавили повноважень в.о. мера Куртєва
- 15:54Завдяки підтримці Києва 101 бригада знищила російської техніки майже на 35 мільйонів доларів
- 15:33У Харкові світло вимикатимуть по-новому: Графіки на 25-28 квітня
- 14:09"Військові без харчів", - експерт про наслідки переходу ДОТ до прямих договорів