Євробачення-2018: Гурт Julinoza про музичну науку від Джамали і прорив українських митців у світі

Гурт Julinoza знають в інших європейських країнах і крутять на іноземному радіо, а от в українські ефіри беруть не завжди. Кажуть, їхня музика надто витончена. Цьогоріч музиканти вирішили взяти участь у Нацвідборі "Євробачення", аби довести, що українці достойні якісної музики

Ольга Черниш
Перша заступниця головного редактора
Євробачення-2018: Гурт Julinoza про музи…

Лідерка Julinoza Юлія Запорожець розповіла Depo.ua про свій фантастичний номер, випуск платівки на німецькому лейблі і спільну з Джамалою творчість на "Голосі країни".

- Юліє, чого чекати від вашого виступу на Євробаченні?

- Будемо грати у нашому звичному складі – я на фортепіано і барабанщик - під плейбек струнних інструментів. Ще записували партію металофонів – чарівних дзвіночків, які звучать у "Гаррі Поттері". З продюсерами СТБ поговорили про те, як має виглядати номер. Дійшли до того, що це буде чарівний ліс з "Аватару", населений магічними істотами. Сподіваюся, це допоможе глядачу сприйняти нашу музику.

Пісня HTO YA?, з якою ми виступимо на конкурсі, з елементами магії, хочеться її саме так подати. А зачепили ми просте питання, яке має поставити собі кожен мешканець планети: "Хто я? Хто кожен з нас?".

- Чому саме цього року берете участь у конкурсі?

- Насправді взяти участь у "Євробаченні" хотіли вже давно. Але минулого року нашу заявку заблокувала система – у слухачів не виходило голосувати за нас. А цьогоріч нам написали менеджери конкурсу, спитали, чи хочемо ми взяти участь. Ми відповіли ствердно і почали готуватися.

- Пісню писали спеціально до конкурсу?

- Заготовки з'явилися раніше. Планувався фільм французької режисерки з такою ж назвою, і ми мали з ними співробітничати. Пісня в дещо іншому варіанті повинна була стати частиною саундтреку. Але картину не зняли, а заготовка залишилася. Ще тоді, коли її писала, думала, що пісня ідеально підходить для конкурсу. І так збіглося, що нам написали з СТБ.

- На кого з суддів робите ставку?

- Вчора на конференції Джамала сказала, що для неї неважливо нічого, крім безпосередньо пісні і її виконання. Данилко ж стверджував, що хоче знайти веселу пісню. Але серед конкурсних пісень поки саме веселих не чула. А от Жені Філатову (The Maneken – ред.), за словами Джамали, важливий візуальний ряд і кінематографічність образів. У нас з кінематографічністю навіть перебір (посміхається).

Сподіваємося, Філатову припаде до душі музика, і Джамала теж її зацінить. Що ж до Данилка, чула його давні альбоми інструментальної музики для фільмів, і там дуже крута музика. Здається, як музиканту йому теж буде цікаво почути українську неокласику.

- Джамала була вашим тренером на "Голосі країни". Обговорювали з нею свій номер для "Євробачення"?

- Вже на сцені будемо обговорювати всі моменти. Джамала, до речі, говорила, що перетиналася з усіма учасниками, тож піймати її на упередженості не можна. З конкурсними піснями ж буде знайомитися безпосередньо під час відбору.

- Чомусь у неї навчилися?

- Вона безумовно дуже серйозний музикант. На "нокаутах" (етап конкурсу – ред.) дала мені гуцульську обрядову пісню в обробці Мирослава Скорика. Я послухала і подумала: "Це надто академічно для "Голосу країни", і взагалі це надто серйозна композиція". Вмовила її переробити музику, тож музика вийшла авторською. Над текстом працювали разом. Як виявилося, це весільна обрядова пісня. Коли став зрозумілим смисл, я розкрила інші грані композицію. Вийшла пісня "Галочки", яка звучала в ефірі. На наших концертах ця композиція "на ура". Вона і з етнічними, і з джазовими елементами. І це завдяки ідеї Джамали. Колись, я так зрозуміла, вона виконувала її на одному з іспитів у консерваторії. Тож ми познайомили слухачів з новим баченням обрядової гуцульської пісні. Така у нас з Джамалою була спільна творчість.

- Костюми вам створюють дизайнери?

- Думали співпрацювати з дизайнерами, але все перегралося, тож зараз сиджу сама, придумую ескізи. Тож від нас буде хенд-мейд.

- На концерти теж створюєте фантазійні костюми?

- У нас на концертах акцент на музику, хоча відеоряд інколи допомагає поринути в її атмосферу. Фантастичні образи присутні у самій музиці. Коли я пишу, мислю образами. Саме цьому вчать композиторів. Вже на перших уроках просять зобразити на інструменті, наприклад, як хвилюється моря або ж як проводить день ведмедик у лісі.

- Хто з суперників нацвідбору вам до душі?

- З того, що почула, мені подобається гурт The Erised. У нас з ними схожа ситуація. Їх слухають більше за кордоном, і у нас пісні більше на європейських радіостанціях звучать. Їхній альбом вийшов на британському, а наш - на німецькому лейблі. Я слідкувала за їхньою творчістю, мені подобається пісня, яку вони представили на "Євробаченні". Також мені до душі творчість Constantine, але я ще не вникнула в пісню, з якою він виступатиме.

ОПУСКАТИ НАШИХ СЛУХАЧІВ НЕ ДУЖЕ ПРИКОЛЬНО

- На яких умовах співпрацювали з німецьким брендом?

- Це було співробітництво щодо дистрибуції. Коли років п'ять назад шукали партнерів, вони мені написали: "Нам сподобалася ваша музика, давайте працювати разом". Я саме була в Німеччині, на джем-сейшені, і ми зустрілися з лейбла. Домовилися, що скидаємо їм музику, і вони займаються її дистрибуцією і популяризацією.

- Працюєте досі?

- Ні, нещодавно розірвали контракт. Вони думали, що наш менеджер буде більше займатися концертами в Німеччині, а ми думали, що організацію туру візьмуть на себе вони. 3 лютого ми відкрили свій лейбл. На ITunes та інших платформах скоро можна буде нас почути. Поки що там є лише одна пісня для "Євробачення".

Співробітництво ж з Німеччиною дало те, що наші пісні крутять на різних радіостанціях. І не лише в Німеччині, а й у Європі загалом. Вийшов альбом Conductor of Imagination. У нас з'явилися слухачі в ЄС.

- Виступали десь за кордоном?

- Офіційних великих концертів не було – лише джем-сейшени і квартирники. Але цим літом хочемо організувати європейський тур.

Я сама їжджу на конкурси, фестивалі як композитор і піаністка. Була у Словаччині, Польщі, Румунії. Але це не зовсім творчість Julinoza, більше - академічна музика. Але найближчим часом я хочу поєднати симфонічну, академічну і вокально-інструментальну музику. Буде такий цікавий симбіоз.

- З ким легше працювати – з німцями чи українцями?

- Я люблю німецьку ментальність. Там все чітко і вчасно. В Одесі люди спізнюються. Всі працюють, відпочиваючи. Мене ж виховували в умовах чіткості: я вчилася в музичній школі Столярського, а там купа іспитів і постійні сесії, потім була консерваторія. Тому в плані співробітництва з Німеччиною мені все подобалося.

Але знаєте, зараз українська культура набирає масштабних обертів. У нас багато гуртів, які є новаторами у своєму жанрі. Якщо в інших країнах пострадянського простору популярний реп, у нас нові колективи, які експериментують і не соромляться цього. Думаю, найбільшим часом наша культура дуже підніметься.

Навіть у нашому нацвідборі багато авторських пісень, які люди самі написали і виконують. Це говорить про хороший рівень. Думаю, світовий музичний бізнес нас зацінить.

- З введенням квот стало простіше крутити пісні на українському радіо?

- Квоти на нас особливо не вплинули. Навіть про наші україномовні пісні кажуть: "У вас неформатна музика, ви надто якісні, екстремально екстравагантні для нашої публіки". Але так вони отупляють людей, то люди слухають те, що їм дають. Якби більше слухали неформатну, цікаву музику, було б краще.

Тим не менш на відбір ми потрапили. Це велика радість для мене, бо ж нарешті можна свою авторську музику пустити в широкі маси. Думаю, конкурс допоможе, щоб нас сприймали, в тому числі, на радіо. Звісно, приємно чути, що ми дуже якісні, але опускати так наших слухачів не дуже прикольно. А я це чула не раз і від музичних продюсерів, і від критиків. Але, друзі, ми ж рухаємося до прогресу…

- Чула, що ви написали музику до мюзиклу…

- Так, він має назву "До неба рукою подати". Рік назад вийшов в Одеському театрі музкомедії. Можливо, скоро зробимо прем'єру в Києві.

Я писала інструментальні і вокальні номери, усю структуру музики. Мені дуже цікаво працювати з мюзиклами, фільмами. Дуже чекаю пропозицій від режисерів артхаузу, незалежного кіно. Хочеться кіномузику теж розвивати в Україні.

Зараз ведемо перемовини з іноземними режисерами: можливо, скоро буду писати музику для них. А ще в Одесі є режисер Сергій Аксьонов, він ставить мюзикл, а потім у нього планується фільм. Музику писатиму я.

- Ви розповідали, що почали співати на корпоративах. На цей Новий рік теж працювали?

- На Новий рік я, на жаль, захворіла, але барабанщик працював в іншому колективі. Насправді заявок не так вже й багато, та й ми не всі приймаємо. Здебільшого наші клієнти зі світу luxury, вони замовляють елітну музику, щоб насолодитися новим авторським звучанням. Після "Голосу країни" почали виконувати і кавери, раніше такого не було. Радісно, що після шоу почали сприймати авторську музику.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme