Коли вінтажний російський Ту-95 впаде на корабель НАТО
Падіння бомбардувальника Ту-95 під Хабаровськом - вже шоста катастрофа для військової авіації Росії лише за півтора місяця
- Весь мир
-
14 июля 2015 14:45
Під Хабаровськом зазнав аварії російський бомбардувальник Ту-95. З аварією вийшов майже хеппі-енд - літак впав у незаселеному районі, пілоти встигли покинути літак перед катастрофою, а сам політ відбувався без боєкомплекту. Принаймні, так кажуть в російському Міноборони. Що не може не тішити - Ту-95 розроблявся як стратегічний міжконтинентальний бомбардувальник-ракетоносець, здатний нести ядерну зброю.
Хоча й падіння "безбоєкомплектного" Ту-95 - видовище, певно, не для слабких нервів. "Ведмідь" (так називають Ту-95 в НАТО) має довжину 47 метрів, розмах крил - 50 метрів, і двигуни, роботу яких на значній висоті чують навіть гідролокатори підводних човнів глибоко під водою. Такий собі шедевр радянського авіапрому, розроблений в 1952 році. Вінтажна, можна сказати, річ - в Росії таких в робочому стані залишилось трохи більше 20 штук, ще близько 60 - на консервації (як вважають аналітики, повернути їх до життя практично неможливо). В Україні, за винятком пари музейних екземплярів, Ту-95 вже не залишилось.
Власне, нічого дивного в цьому інциденті наче й немає - ну впав російський літак, то й впав. В нас теж чимало чого падає і вибухає.
Проте кількість аварій російської авіатехніки в останні дні стала такою, що списувати все на сліпий випадок стало складно.
6 липня у районі аеродрому "Хурба", розташованого в Хабаровському краї, під час навчально-тренувального польоту при зльоті впав на землю фронтовий бомбардувальник Су-24М. Обидва пілоти загинули.
За три дні до того, 3 липня в Краснодарському краї недалеко від аеродрому "Кущевська" також під час навчально-тренувального польоту розбився МіГ-29, яким керував начальник служби безпеки польотів авіації Збройних сил РФ генерал-майор Олександр Берзан. Досвідченому пілотові вдалося катапультуватися.
8 червня в Приамур'ї за межі злітно-посадкової смуги викотився стратегічний бомбардувальник Ту-95, члени екіпажу отримали травми. Причиною аварії стала пожежа в одному з двигунів. 4 червня при посадці на аеродром під Воронежем перекинувся фронтовий бомбардувальник Су-34 - не розкрився гальмівний парашут.
Того ж дня винищувач МіГ-29 розбився в районі полігону Ашулук в Астраханській області під час виконання навчально-тренувального польоту. Пілоти катапультувалися, літак вибухнув.
Подібний потік повідомлень про авіакатастрофи в російських ВПС викликає закономірне питання про причини. І ймовірних відповідей - дві.
Перша з них - втішна. Бо полягає в тому, що деградація як технічних, так і людських ресурсів в Росії сягнула тієї межі, після якої будь-яка експлуатація складної військової техніки перетворюється на одну суцільну катастрофу.
Проте існує і друга можлива відповідь. Літаки падають частіше, ніж звичайно, тому що літають більше, ніж звичайно. А активний рух військової авіації може свідчити про підготовку нових повномасштабних військових авантюр. Звичайно, проблеми зі стратегічними ракетоносцями навряд чи мають стосунок до "українського питання". Хоч і вони можуть бути використані Кремлем як засіб стримування наших союзників. А от активізація фронтової авіації цілком може свідчити про майбутні проблеми на східному фронті. І той факт, що частина подій відбувається по той бік Уралу, не є заспокійливим. Пілотів просто можуть тренувати подалі від місця подій, щоб не мозолити очі українським чи західним системам спостереження.
Визначити, якою насправді є причина різкого зростання аварійності в російських ВПС, є завданням для розвідки. Як української, так і західної.
А поки, зважаючи на любов російських військових до прольотів над американськими військовими кораблями чи "притирання" до винищувачів, які підіймаються в повітря для їх перехоплення, варто подумати про уникнення аварій, спровокованих не надто надійною російською технікою чи не надто досвідченими пілотами.
Приміром, регулярно оголошувати на російських частотах, що "літаки без довідки про справність двигунів і наркоконтроль усіх членів екіпажу, прикріплених до фюзеляжу, до прольотів над військовими кораблями НАТО не допускаються і збиваються на відстані в 10 кілометрів".
Больше новостей о событиях в Украине и мире на Depo.ua
Все новости на одном канале в Google News
- 18:00В Киеве открывается второй кинофестиваль Sunny Bunny: организаторы обещают ряд интересных картин ФОТО
- 16:42Танцевальные субботы, варьете, рок, ска-панк и спектакли: Caribbean Club анонсирует события апреля-мая
- 15:23Лавров: россия продолжит убивать даже во время возможных переговоров о мире
- 14:54Оффшоры и завышенные цены: Предварительные данные аудита в Украинской ассоциации футбола шокируют
- 14:03В Польше заявили, что не дадут Украине "Патриоты", потому что "нет необходимого количества"
- 13:30СМИ: Украине удалось создать дрон, который долетает до Сибири
- 09:22ПВО уничтожила российский самолет Ту-22М3, более 20 ракет и 14 "шахедов"
- 08:41 В Харьковской области из-за аварии от света отключат половину региона
- 08:36Харьковская ОВА заявила о ряде массированных обстрелов города Волчанск: Есть раненые ФОТО
- 08:02Принц Гарри официально подтвердил, что теперь является резидентом США.
- 07:04Россияне ударили ракетами по Днепру, есть раненые
- 20:13Фермер Василий Костюк: Аграрии не могут начать обработку земли, а у пайщиков нет средств на разминирование
- 18:05 Аграрии Харьковщины получат 30% скидку на железнодорожные перевозки — ОВА
- 17:34Футбольный чемпионат Европы-2024: где легально смотреть в Украине
- 17:23Армия Путина ракетами обстреляла Харьковскую область: Прокуратура показала последствия ФОТО
- 15:25Королева шоу и икона стиля на сцене Osocor Residence — VERKA SERDUCHKA сыграет концерт под открытым небом
- 14:56Раненые украинские защитники отправились в Берлин — Кличко договорился о бесплатном инновационном протезировании ФОТО
- 13:42У государства нет денег для спасения Гостиного двора, Киев предложил передать памятку в собственность громады
- 12:01В Харьковской области водитель на школьном автобусе возил оккупантов и снаряды: СБУ задержала коллаборанта ФОТО