Соціологи не спрогнозували перемогу Трампа через свою орієнтацію на мас-медіа

Головними причинами провалу прогнозів соціологів на президентських виборах в США стала невелика вибірка, відсутність аналізу, а також небажання американців відповідати на питання

Як передає Depo.ua, про це під час круглого столу відносно того, чому соціологічні опитування не передбачили перемогу Дональда Трампа на президентських виборах у США, на якому взяли участь експерти та політологи, заявила керівник соціологічної компанії SocioStream AG Олена Бояркіна.

За її словами, останні президентські вибори в США унікальні тим, що розрив між кандидатами в фактичних голосах виборців менше 1%. Водночас, зазначає Бояркіна, у США подібна ситуація траплялася у 60-х роках минулого сторіччя, а також на президентських виборах 2000 року під час перегонів між Джорджем Бушем-молодшим та Альбертом Гором. «Для того, щоб отримати похибку менше 0,5%, вибірка повинна складати 40 тисяч респондентів. Це число респондентів потрібно було б опитати в короткий період перед виборами», - зазначила вона.

«Нестабільність обчислень також викликана відмовою виборців відповідати на питання в тій чи іншій формі - так званим нон-респонсом. Причини відмови можуть бути різними. Однією з причин відмови є невдоволення білих виборців без середньої професійної освіти тим, що називають «істеблішмент», - наголосила Олена Бояркіна.

У свою чергу, голова експертної ради SocioStream AG Олександр Мєдвєдєв звернув увагу на те, що Трамп вдало грав на мобілізацію електорату. «Мобілізаційна кампанія була в республіканців чудово побудована. Вони виокремили свій електорат та систематично з ним працюють. Помилка команди Хіларі Клінтон полягає в тому, що їх кампанія була відірвана від реального життя і були впевнені у своїй перемозі», - зазначив він.

При цьому, за його словами, погану роль для Клінтон зіграла переможна для неї соціологія, яка демобілізувала її електорат. «Більшість соцдосліджень була орієнтована на швидку подачу інформації – швидко опитати та швидко опублікувати. Фактично – це інформпривід. Виборець, який прийшов на виборчі дільниці і проголосував за Трампа, не був готовий відповідати на прямі питання соціологів. Соціологічні результати були орієнтовані на мас-медіа, і якби вони проводили не опитування, а дослідження, а робили більш глибокий аналіз, то це дало б результат. Але на таке дослідження пішов би десь місяць, тоді як опитування можна зробити за тиждень», - наголосив Олександр Мєдвєдєв.

Больше новостей о событиях в Украине и мире на Depo.ua

Все новости на одном канале в Google News

Следите за новостями в Телеграм

Подписывайтесь на нашу страницу Facebook

deneme