Як Путін вливає $300 млн в "Армату", щоб задовольнити Фрідмана

Міноборони Росії продовжує годувати боржника "Уралвагонзавод" держзамовленням на танки "Армата" і самохідні артустановки "Мста-С", а судові розбірки УВЗ з "Альфа-Банком" Фрідмана наразі призупинені

Як Путін вливає $300 млн в "Армату", щоб…

Російська корпорація "Уралвагонзавод", яка займається розробкою і виробництвом військової техніки, зокрема танків "Армата", дорожньо-будівельних машин, залізничних вагонів, вже кілька років перебуває на грані банкрутства і веде постійні судові розбірки з "Альфа-Банком" Михайла Фрідмана і його компаньйонами. 

Ще під час минулої кризи Фрідман і його партнери з Amsterdam Trade Bank судилися з УВЗ через кредит в $100 млн. В 2014-му, у інвесткомпанії A1 з "Альфа-груп" був конфлікт із "Уралвагонзаводом" через контроль над шахтою "Зарічна". А в 2015-у "Альфа-Банк" атакував УВЗ, зверненням в арбітражний суд із заявою про визнання УВЗ банкрутом. Банк хотів стягнути із УВЗ $39,7 млн. 

Розбірки продовжилися і в 2016-у році. "Альфа-банк" подав у Арбітражний суд Свердловської області заяву про визнання "Уралвагонзавод" банкрутом. Але в липні в "Альфа-Банку" заявили, що готові піти на мирову з УВЗ, а у вересні Арбітражний суд Свердловської області залишив без розгляду заяву "Альфа-Банку" про банкрутство заводу. 

Саме в акурат до цієї "мирової" УВЗ отримав досить пристойне держзамовлення від Міноборони Росії на поставку 100 танків Т-14 "Армата". До 2025-го року російська армія планує мати 2300 цих нових танків.  Вартість однієї "Армати" на 2015-й рік становила $3,8 млн. Тобто лише за 100 танків "Уралвагонзавод" отримає $300 млн. 

Як Путін вливає $300 млн в "Армату", щоб задовольнити Фрідмана  - фото 1

Окрім танків від Міноборони Росії надійшло замовлення на 42 самохідні артустановки "Мста-С", які мають бути поставлені до 2019 році. Вартість однієї - $3 млн. Тобто, знову ж таки, $126 млн.

Як Путін вливає $300 млн в "Армату", щоб задовольнити Фрідмана  - фото 2

Зрозуміло, що ці гроші виплачуються частинами і не надходять всі відразу. Додати до цього замовлення з Ірану на поставку вагонів, щоправда із залученням "Внешэкономбанка", вийде досить позитивна картина. Враховуючи тактику "Альфа-Банку" з мировою, можна говорити, що Путін все "порішав" зі своїми друзями. 

Справа в тому, що як і Фрідман у "Альфа-Банку", в "Уралвагонзаводі" є досить сильне лоббі у колах президента. Голова ради директорів "Уралвагонзаводу" Євген Школов (з 2011 по 2012) - давній, ще дрезденський знайомий Путіна, який зараз є його радником. А директор Олег Сієнко вважається креатурою глави "Ростєха" Чемезова. Зрозуміло, що без опіки Школова "Уралвагонзавод" навряд чи б отримував такі шматки пирога у вигляді держзамовлень.

Враховуючи також давні і досить близькі стосунки Путіна з Фрідманом, все схоже на те, що російський лідер вирішив задовольнити свого друга, накачати грошима УВЗ, який повертатиме борги "Альфа-Банку". І нова російська реальність, де на фоні економічного спаду верхівка задовольняє різного роду чиновників грошима на мілітаризм, йому в цьому допомагає. 

Зрозуміло, що в найближчій перспективі масштабні російські навчання стануть на поток, військові замовлення збільшуватимуться, але на скільки вистачить ресурсу в Росії і чи вистачить взагалі - питання відкрите. Західні санкції скасовуватися не будуть, резервів вистачить до 2018-2019-го року. Що буде потім? Зміна влади і новий курс чи агонія Путіна і нова локальна війна десь в Азії чи в Україні? Про це ми всі дізнаємося згодом.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme