Путін напружився і думає як "на шару" будувати “Армати”

Схоже, на Росії настав момент для створення Уральского управління таборів

Журналіст відділу «Світ»
Путін напружився і думає як "на шару" бу…

Сьогодні російський Альфа-банк повідомив про намір звернутися в арбітражний суд із заявою про визнання ВАТ “Уралвагонзавод” банкрутом. Крім того, банк подав сьогодні два аналогічні заяви щодо двох "дочок" УВЗ - “ЧТЗ-Уралтрак” і ТОВ “Технопарк Тракторозаводский”. Заборгованість за кредитами становить понад сім мільярдів рублів і 30,2 млн доларів. Платити — нічим.

На перший погляд, все це — суто російська розборка двох суб'єктів господарювання, не варта нашої уваги. Так би воно й було, якби не розуміння того, чим для Путіна є УВЗ.

Бо “Уралвагонзавод” - це 30 тисяч осіб, які, крім вагонів та обладнання для залізниці, випускають Т-14 “Армата”, Т-90-А і Т-90-С (експортний), модернізують Т-72 — і роблять ще багато-багато гидкого залізяччя, помітна частина якого засвітилась і на нашому Донбасі. Підприємство, до речі, удостоїлось честі потрапити в санкційні списки США.

Окрім того, що “Уралвагонзавод” - це один зі стовпів російської обороноздатності, донедавна він був іще й надійною опорою режиму. В 2012 році, під час передвиборної кампанії Путіна, “робітники Уралвагонзаводу” - які, щоправда, потім виявились менеджерами — обіцяди підтримати Путіна і “розігнати” всіх, хто його критикує. Натомість оборонзамовлення для заводу тоді збільшили на 30%.

І от сьогодні все змінилось. 5 тисяч робітників заводу — у вимушених відпустках, іще 2 тисячі — очікує на звільнення. В Тагілі проходять мітинги проти звільнень. Особливо тішить робітників той факт, що поки їх тримають на голодному пайку, керівник заводу демонстративно витрачає 10 мільйонів рублів на святкування власного дня народження. Втім, це подробиці.

А суть у тому, що держава, яка потребує продукції “Уралвагонзаводу” і ще недавно похвалялась, що за 10 років придбає 2.5 тисяч новеньких “Армат”, на даний момент чи то не може, чи то не хоче витягнути завод з неглибокого загалом-то кредитного болота, в яке той втрапив. Схоже, можливості для легкого перекриття боргів оборонки закінчились. А момент для націоналізації Альфа-банку іще не настав.

Звичайно, втонути “Уралвагонзаводу” не дадуть. Або гроші знайдуть, або банкірів “попросять” зрозуміти специфіку ситуації. Але, в будь-якому разі, адекватно працювати — чи, тим паче, нарощувати виробництво, “Уралвагонзавод” не буде. Навали Т-90 чи “Армат”, “відбитих в української армії” на Донбасі поки можна не боятись. Що, звісно, не може не тішити.

А щодо можливості продовжувати переозброєння російської армії в сьогоднішніх непростих умовах, схоже, російському президенту варто прислухатись до пропозиції, яку нещодавно висловило керівництво російської республіки Комі. Щодо будівництва нових “зон” біля потужних промислових підприємств. Щоправда, замість “Армат” знову вийде Біломорканал — але то вже, звісно, подробиці.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme