Україна має вибачитися за "Боїнг" і Путіна-ідіота

Слідчі із Нідерландів переконливо довели, що рейс MH17 збили з "Бука". Що практично повністю знімає підозри з України

Тарас Паньо
Журналіст відділу міжнародної політики
Україна має вибачитися за "Боїнг" і Путі…

Чиновники якої, втім, наполягаючи на повній і цілковитій невинуватості в цій історії, вимушені заперечувати очевидні речі. Що не додає нам міжнародних симпатій.

Оприлюднений головою Ради безпеки Нідерландів Чіббе Яустром звіт про результати розслідування падіння пасажирського "Боїнга" в червні минулого року не приніс нічого радикально нового в розуміння трагедії.

"Боїнг" збили з "Бука" – в чому ніхто і не сумнівався, крім напівбожевільних російських конспірологів, які розповідали історії про українську "Сушку" з ракетами "повітря-повітря". І навіть показували свідків, які бачили політ "Сушки". Ці конспірологи працюють в Слідчому комітеті Росії, якщо хтось забув. "Боїнгу" не зашкодила гроза, птахи чи щось іще.

"Катастрофа Боїнга Малайзійських авіаліній була спричинена вибухом бойової частини типу 9N314M, встановленої на ракеті серії 9М38, випущеної зенітно-ракетним комплексом "Бук". Крапка. Пілоти "Боїнга" загинули миттєво – кабіну прошили сотні осколків. Літак розвалився в повітрі. Ракету могли запустити з доволі великого району площею в 320 квадратних кілометрів.

Єдиним вельми неприємним, але теж цілком сподіваним моментом був закид стосовно того, що Україна не "закрила" небо над Донбасом.

Посадовець з Нідерландів підкреслив, що в України було достатньо підстав закрити повітряний простір над Донбасом, але наша країна цього не зробила. "Розслідування виявило, що Україна не дала адекватної оцінки ризику для цивільної авіації. Україна повідомила про те, що потужними збройними системами були збиті два її військові літаки на висоті від 6200 до 6 500 метрів", - сказано в доповіді.

Всі факти, необхідні для такого висновку, були відомі безпосередньо в день катастрофи. Навіть ще до нього, якщо на те пішло.

Бо 14 липня 2014 року, за три дні до злощасного рейсу MH17, на висоті 6500 метрів сепаратисти збили український Ан-26, пасажири якого, на щастя, встигли десантуватись, поки поранений пілот Майборода утримував керування. Він тоді згорів разом із залишками літака, до речі.

"Ан" не могла дістати "Ігла", ефективна висота дії якої ніяк не може бути більшою за 5 км – а в реальності, як правило, помітно менша.

І цей збитий "Ан" мав стати яскравим маяком перед очима українських функціонерів від авіації про те, що літати над Донбасом небезпечно. Небо слід було закривати.

Наразі достеменно невідомо чим збили "Ан", можливо "Буком" з російської території, а можливо ракетою системи "повітря-повітря". Але й сам факт враження літака на такий висоті - цілком достатній привід для "закриття" неба, ніж міг би бути парад російських "Буків" на центральній площі Донецька.

Чому Україні варто перестати виправдовуватись у справі про збитий "Боїнг" - фото 1

Віце-прем'єр Геннадій Зубко стверджує, що Україна виконувала всі вимоги ІКАО стосовно безпеки польотів. Можливо. Але все це виконання не врятувало пасажирів малайзійського літака.

І тут можна (і треба) було б говорити про те, що норми ІКАО – якщо ми їх справді виконували – є застарілими і їх потрібно змінити. Щоб подібна трагедія більше не повторилась. І що українські посадовці не могли повірити, що божевільний російський режим чи то дав в руки мавпам потужні ракети ППО – чи то прислав своїх "військових фахівців", чия компетентність не сильно відрізнялась від вмінь банди п’яних сепаратистів. Додаючи при тому, що в Україні глибоко сумують за тим, що зреагували недостатньо вчасно на хай і вкрай малоймовірну, але реальну загрозу, яка призвела до трагедії.

Натомість ми чуємо від Зубка сухе й безжальне бюрократичне "я – не я, і хата – не моя, інструкцію ми виконували, а що хтось там когось збив – то не наша вина". В супроводі гомеричних дурниць про терористів, які "цілились просто в кабіну пілотів" ракетою за десять з гаком кілометрів.

Вина, звичайно, і справді не наша. "Боїнг" збили, скоріше за все, кадрові російські військові. Але там, де українські посадовці вчинили помилку – ні, не злочин і навіть не порушення інструкції, а просто всім очевидну помилку, її слід визнати. Люди вірять тим, хто здатен визнавати свої помилки.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme