Коли авіаносний флот Індії звільниться з заручників Путіна

Традиції співпраці з СРСР та бажання обходитись „дешевою” російською авіацією обійшлись індійським ВПС вельми дорого

Журналіст відділу «Світ»
Коли авіаносний флот Індії звільниться з…

Днями індійське аудиторське агентство Comptroller and Auditor General підготувало доповідь про якість російських літаків МіГ-29К, закуплених для авіаносця «Вікрамадітья». За даними доповіді, літаки мають суттєві проблеми з двигунами, самим планером і системою дистанційного керування кермом.

„З моменту введення в експлуатацію в лютому 2010 року 40 двигунів (62%) у двомоторних МіГ-29К вони були зняті з бойового чергування у зв'язку з дефектами розробки. Працездатність бойових літаків була низькою - від 21,30 до 47,14%”, - констатують аудитори.

При тому відмовлятись від літаків Делі поки не збирається. Індійська сторона намагається переконати Москву за російський кошт виправити ситуацію з аварійними двигунами – на що з Росії ліниво відмахуються, стверджуючи, що МіГ-29К – машина нова, можна сказати, експериментальна, і часті поломки – це цілком нормально.

Коли авіаносний флот Індії звільниться з заручників Путіна - фото 1

МіГ-29К

В кінці минулого року схожий звіт того ж індійського відомства був опублікований стосовно іншого продукту російського ВПК – Су-30. Показник льотної придатності цих винищувачів складав 55-60% замість обіцяних російським виробником 75%. З 210 постійно експлуатованих Індією винищувачів від 115 до 126 постійно знаходяться на землі через необхідність здійснення їх ремонту. Причина – неякісні російські комплектуючі.

Чому ж Делі продовжує вкладати гроші в російську військову техніку, якістю якої продовжує обурюватись?

Причини, схоже, полягають у давній традиції співпраці з ще радянським ВПК.

Бо, наприклад, індійський «Вікрамадітья» - це радянський крейсер „Харків”, що став радянським крейсером „Баку”, згодом – російським „Адміралом Горшковим”. Невдала відповідь паралізованого тоді вже СРСР на американську авіаносну потугу, „за недорого” придбана Індією.

Як і всяка „недорога” покупка, цей „авіаносець” продовжує поглинати чималі бюджети, залишаючись не надто придатним для використання. „Дефектні” МіГи, для прикладу, обійшлися індійцям у 2.5 мільярди доларів. І замінити їх чимось іншим – не вийде, бо на палубу „Горшкова- Вікрамадітья” сідати можуть тільки вони (або ще Су-33).

Коли авіаносний флот Індії звільниться з заручників Путіна - фото 2

Су-33

Найцікавіше, що й російські фахівці, не пов’язані з заводами-виробниками, визнають невисоку якість продукції. Наприклад, директор Центру аналізу стратегій і технологій Руслан Пухов, аналізуючи претензії індійської сторони, зазначив, що „немає сумнівів, що західні авіадвигуни надійніші, ніж російські”.

Але ненадійні двигуни, на думку російського спеціаліста – це „плата за незалежність”, бо виготовлені на Заході двигуни можуть бути деактивованими за бажанням влади США.

Так ніби Індія найближчим часом збирається розгортати масовані бойові дії проти Заходу – а не протистояти своїм традиційним регіональним опонентам в особі Китаю та Пакистану.

Як би там не було, але Індія для власних ВПС вже будує і власні літаки – зокрема, Tejas Mk I і Mk II, яких 110 штук вже літає, а ще 300 планують збудувати ближчим часом.

А „авіаносець” з „морськими МіГами”, схоже, так і залишиться нагадуванням про небезпечність і недоцільність співпраці з російським ВПК.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme