Як Міжнародна автомобільна федерація змусила Феррарі та Мерседес поступитися інтересами

Ціни на двигуни для болідів Формули-1 буде знижено, що дасть можливість маленьким командам існувати без серйозних фінансових проблем

Як Міжнародна автомобільна федерація зму…

В Формулі-1 відбулися серйозні зміни, про які керівники команд та голови федерації домовились на зустрічі у Женеві.

Як маленькі команди перемогли автогігантів

Двигуни Формули-1 на сьогодні коштують для команд 20 мільйонів доларів, які вони платять виробникам. На даний момент в Королівському автоспорті є чотири виробника двигунів, які конкурують між собою – Феррарі, Мерседес, Рено та Хонда. Деякі команди Формули-1 мають обмежений бюджет, тому вимушені економити в будь-який можливий спосіб.

Витрачати десятки мільйонів доларів лише на самі двигуни, погодьтесь, занадто дорого з будь-якої точки зору. Тому маленькі команди вирішили об’єднатись і звернулись до промоутера та "боса" Формули-1 Берні Еклстоуна, який вирішив суперечку найбільш прийнятним для себе способом – хитрістю. Берні запропонував альтернативні мотори до тих, які є зараз, що будуть коштувати набагато менше, а їх виробництвом буде займатися компанія, яка виграє тендер.

Така ідея не сподобалась Феррарі та Мерседесу, які ризикували втратити своїх клієнтів по постачанню двигунів, але цю думку підтримав колектив "Ред Булл", який у період теоретичних змін міг би скористатись ситуацією та поліпшити своє місце в гоночній ієрархії.

Достеменно невідомо блефував Еклстоун чи ні, коли говорив про альтернативні мотори, але автогіганти сіли за стіл перемовин і змогли прийняти важливе рішення – понизити ціну в замін на стабільність чинного регламенту на мотори до 2020 року. Відтепер команди "Заубер", "Форс-Індія" та решта клієнтів зможуть отримувати силові установки за 12 мільйонів на рік.

Чому двигуни коштують так дорого

Очевидно, що будь-який товар має собівартість, а двигун, якщо він не з золота вилитий, не може коштувати 20 мільйонів доларів. Та справа в тому, що в Формулі-1 на розробку силового агрегата витрачається дуже багато ресурсів, які поступово підвищують його ціну. Наприклад, команда Мерседес працювала над розробкою нинішнього двигуна з 2010 року, та продовжує оновлювати його й зараз, що передбачає великі фінансові вливання в розробки з боку компанії, яка в свою чергу хоче окупити свої витрати.

Саме тому один лише мотор боліду Формули-1 може перевищувати ціну найдорожчих автомобілів у світі, які можна придбати людям для їзди дорогами загального користування.

Чому виробники понизили ціни на мотори

Гарантія незмінного регламенту на мотори з боку федерації дала гарантію виробникам на те, що в найближчі кілька років не доведеться викидати розробки в смітник і починати займатись новим двигуном. Так Феррарі, Мерседес, Рено та Хонда знають, що зможуть продавати свою продукцію командам до 2020 року, а альтернативних двигунів в найближчому майбутньому не буде.

Це дозволяє їм нібито штучно понизити вартість. Але при цьому виробники можуть бути впевнені в тому, що 2020 року зможуть "відбити" гроші, які були витрачені на розробку сучасних стурбованих двигунів, які стоять на найшвидших болідах у світі.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme