Вадим Денисенко: Хтось хоче використати голоси півмільйона фіктивних переселенців з Донбасу

Про те, коли переселенці з Донбасу зможуть повноцінно взяти участь у виборах depo.ua розповів народний депутат від БПП Вадим Денисенко

Вадим Денисенко: Хтось хоче використати…

Зараз у низці ЗМІ підіймається питання щодо необхідності залучення біженців з Донбасу у виборчому процесі. Чи можливо зараз фізично забезпечити голосування переселенців, яких в Україні нараховується 1,5 мільйони осіб, на місцевих виборах?

Коли ми говоримо про ці півтора мільйони переселенців, то треба враховувати, що як мінімум півмільйона з них є так званими пенсійними переселенцями. Це люди які раз на місяць приїжджають з окупованих територій, щоб забрати соціальні виплати. Тобто коли ми говоримо про вибори, то ми маємо розуміти, що існує півмільйона людей, голосами яких можна маніпулювати.

Якщо ми говоримо про можливість голосування переселенців, то станом на зараз це неможливо в принципі. Це неможливо з технічної точки зору, але це й неможливо з соціальної точки зору, оскільки це може призвести до соціальних вибухів на територіях, де є велика кількість переселенців. Особливо це стосується Харківської, Запорізької, Дніпропетровської та Одеської областей. Тому станом на зараз дозволити голосувати цим людям фактично неможливо.

Наскільки взагалі є справедливою ідея, що переселенці голосуватимуть за місцеві органи самоврядування, до яких вони не мають жодного відношення?
Постановка питання є не зовсім коректною. Внутрішня міграція існувала в Україні завжди, але не в таких колосальних масштабах. До Києва щороку приїжджає величезна кількість людей, і щороку 20-30 тисяч з них отримували прописку і могли голосувати. Тому переселенці мають голосувати, але станом на зараз не існує технічної можливості, які б дозволили цим людям проголосувати. Я думаю, що у наступному передвиборчому циклі ці проблеми вже не існуватимуть в принципі.
За чотири роки люди отримують прописки, можливо переїдуть в інші регіони, купуватимуть житло тощо. І тоді це питання перестане існувати. Це в Сирії є мільйон переселенців, які живуть в таборах у наметах на кордоні з Туреччиною, а у нас зовсім інша ситуація. У нас люди більш-менш змогли розселитися, потроху соціалізуються, і протягом наступного електорального циклу вони або увійдуть у ці громади, або повернуться у Донецьку та Луганську області.

Чи справді неможливість голосувати за «чужі» органи місцевого самоврядування є такою нагальною проблемою для переселенців?

На мою думку, для них набагато більшою є проблема соціальної та економічної адаптації. Ми не бачили ніде великого виступу переселенців, які б вимагали права голосу. Під Верховною Радою, на моїй пам'яті, відбувся «аж» один мітинг, на який зібралося чоловік 200. І з них активістів з громадських організацій було більше ніж самих людей, які власне прийшли на сам мітинг. Отже самої проблеми насправді не існує.

Її підіймають чотири структури - це «Опозиційний блок» та його крило у вигляді «Фонду Ріната Ахметова», задача яких полягає у тому, щоб показати, що вони пам'ятають про переселенців з Донбасу, щоб на наступних парламентських виборах вони проголосували за них.

За цей електорат також бореться партія «Відродження», яка зареєструвала свій законопроект про дозвіл переселенцям голосувати на місцевих виборах. Причини ті ж самі: вони борються за цей електорат під парламентські вибори, прекрасно розуміючи, що дати можливість біженцям проголосувати на місцевих виборах неможливо. До останнього часу цю тему підіймав донецький осередок Комітету виборців України, але наскільки я знаю, керівника цього відділення виключили з цієї організації. До того ж багато хто останнім часом став пов'язувати його з екс-мером Донецька Олександром Лук'янченком. І це - громадська організація «Опора», яка лобіює ухвалення змін до закону, які передбачають можливість голосування для переселенців. Ось і все. Більш ніхто не вважає це питання нагальним на сьогоднішній момент.

Те що це не є проблемою свідчить і позиція Європейського Союзу, який цю проблему не педалює, і якщо про це і згадують, то лише десь 18-им пунктом і через кому, бо ризики від цього набагато більші аніж реальний позитив, який ми можемо отримати

Зараз ті, хто так завзято переймаються цим питанням, апелюють до європейського законодавства, яке передбачає голосування переселенців з інших європейських держав. Але тут є суттєва різниця: Євросоюз - це квазідержава, у якій, по суті, існує така інституція як громадянство ЄС.

Чи готове суспільство до голосування переселенців?

Я вважаю, що якщо б зараз надати можливість у низці регіонів голосувати цим людям, це викличе величезну масу суспільних протестів. Нам треба робити багато речей для соціалізації переселенців, але це призведе до загострення конфліктів та великих проблем у регіонах. Наприклад, у Запоріжжі, де знаходиться щонайменше 50 тисяч переселенців, така кількість виборців взагалі може змінити хід виборів міського голови, що звичайно призведе до серйозного конфлікту.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme