Після Байдена. Чи зможе Коломойський створити свою більшість в Раді

Візит Байдена, якого чекали, як манну небесну не приніс ні примирення в Раду, ні, тим більше, вирішення внутрішньополітичних протистоянь

Вадим Денисенко
політолог
Після Байдена. Чи зможе Коломойський ств…

Насправді, після цього візиту, ситуація залишилася такою ж, як і до візиту.

1. Уряд дуже хотів би відзвітувати про свою роботу якомога швидше і формально Яценюк навіть почав нібито звіти своїх міністрів. Насправді – це формальність, офіційно звіт уряду має певні процедурні норми, а тому все те, що відбувається цього тижня – це фількіна грамота. Але Яценюк обов’язково наполягатиме на тому, що він дав звіт і уряд звітував про свою роботу. Насправді ж парламент зробить все від себе залежне, щоб відтягнути офіційний звіт – саме цей уряд має бути винним в поганому Податковому кодексі, жахливий бюджет і т.д.

2. Насправді, зараз головна війна йтиме за Податковий кодекс і існує висока вірогідність, що буде прийняте соломонове рішення піти за законом і зараз не змінювати Податковий кодекс взагалі (змінювати податки можна за півроку до початку нового бюджетного року, тобто до першого липня 2016 року можна приймати зміни, які вступлять в дію з 1 січня 2017 року).

Прийняття чи не прийняття податкового кодексу, буде залежати від активності громадськості – чи перетвориться податковий Майдан на справжній Майдан, чи він стане тарифним базарчиком-2.

3. Що стосується бюджету, то уряд дуже хотів би знову підсунути його під ялинку. Але при цьому, уряд взагалі не працює з фракціями. І це стосується не лише бюджету – уряд вважає, що він передає свої документи в парламент, а депутати мають негайно все голосувати. Тому зараз існує висока вірогідність, що ближче до нового року низка фракцій виступлять категорично проти прийняття бюджету під ялинку. Але тут вступлять в дію правила торгів (уряд саме в цей час почне торгуватися з фракціями). І саме в цей момент ми узнаємо про ціну принциповості найпринциповіших борців з корупцією.

4. Але повернемося до можливої вісдставки уряду. Наразі, ніяких робіт із фракцією "Народного фронту" ніхто не веде і вони готові вийти з коаліції, якщо знімуть Яценюка. Проте дзвіночок зі справою по ОПЗ (заява, яку чи то робив, чи то не робив Сакварелідзе про крадіжку 93 млн, в якій чи то звинувачений, чи то не звинувачений особисто Яценюк), може протверезити багатьох. Насправді, чим ближче буде до можливого розпуску Ради, тим більше депутатів "фронту" будуть вагатися.

5. Нова коаліція, в разі відставки Яценюка може бути створена лише за умови, що частина фронтовиків увійде до нової коаліції (членство тут тільки індивідуальне), а також до коаліції знову повернуться радикали Ляшка та люди Коломойського. Правда, тут виникає питання по "Батьківщині" і "Самопомочі", які можуть захотіти пограти в перевибори.

6. По суті є три варіанти розвитку. Перший: все залишається так, як є. Але така ситуація неминуче призведе до ескалації політичного конфлікту, який призведе до дострокового розпуску парламента. Другий варіант – утворення нової коаліції, яка передбачає велике переформатування Кабміну. Правда, існує велике питання, чи за таких умов буде воля до якихось змін, адже різко збільшується кількість тих, з ким потрібно домовлятися. І нарешті третій варіант, майже нереалістичний, - Яценюк іде, а фракція залишається. Простіше кажучи, всі три варіанти є поганими. Просто нам потрібно вибирати між поганим і дуже поганим.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme