Атака на "Рісойл": навіщо прокуратура влаштувала "маски-шоу" на новому портовому терміналі

Приватні портові оператори вже традиційно страждають від бажання прокуратури полякати їхній бізнес

Атака на "Рісойл": навіщо прокуратура вл…

Цього разу дісталося великому інвестору Risoil S. A., який вклав $70 млн у новий термінал в Іллічівському порту, повідомляє depo.ua з посиланням на cfts.org.ua.

31 березня в Іллічівському порту пройшла церемонія відкриття нового зернового терміналу українсько-швейцарської компанії Risoil S. A. Потужність першої черги 2 млн тонн на рік, обсяг інвестицій склав $70 млн. Ще стільки ж компанія планує вкласти в будівництво пірса протягом наступних 12 місяців. Втім, урочистості привернули увагу не тільки вантажовідправників, але й прокуратури, яка вирішила "покошмарити" інвестора в кращих традиціях рейдерських захоплень. Чим зумовлений наїзд силовиків на портового оператора і як може розвиватися ситуація надалі, ми запитали у директора представництва Risoil S. A. в Україні Шота Хаджишвілі.

- 11 квітня силовики провели обшук і вилучили сервери та документи експедитора "Рісойл". Як це відбувалося?

- Спочатку трохи передісторії. 16 березня, чомусь в Печерському суді, прокурор кримського відділу ГПУ Євген Красножон клопотав про отримання доступу до наших документів з можливістю їх вилучення. Суд йому в цьому відмовив на тій підставі, що він може отримати ці документи у нас добровільно. Ми справді, у разі відповідного звернення, добровільно все б йому показали. Але, мабуть, завдання стояло інше, тому вони знайшли все-таки суддю, який "підмахнув" обшук.

11 квітня о 10 ранку на терміналі почалися "маски-шоу". Силовики (близько 40 осіб) замість терміналу, наїхали на експедитора, забрали всю документацію, сервери. Попутно провели обшук і в Іллічівському АМПУ. При цьому заблокували працівників, поклали всіх обличчям вниз, не давали води, сходити в туалет. Все це тривало до 2-х годин ночі.

- Чи була реакція влади Одеської області?

- Того ж дня, 9 квітня, приїхав представник від Саакашвілі. Під час переговорів із силовиками був досягнутий компроміс, але як тільки він поїхав - з'явилася "Альфа", всі домовленості були порушені і вилучення тривало до глибокої ночі.

- Минулого року в цей самий час від наїздів силовиків відбивався Бруклін-Київ. Як ви вважаєте, з чим може бути пов'язане таке щорічне весняне загострення активності прокуратури?

Так, є таке весняне загострення. Це помітно. Вважаю, що це замовлення. Чому в цьому бере участь саме так званий кримський відділ прокуратури – тому що це відомі хабарники, які сидять на схемах.

"Рейдерський наїзд прокуратури має на меті заблокувати роботу нашого терміналу, щоб вантажопотік пішов в інший порт".

- 31 березня в Іллічівському порту пройшла церемонія відкриття нового зернового терміналу Risoil S. A. Як ви вважаєте, це могло підштовхнути прокуратуру до активних дій проти вашої компанії?

- Рейдерський наїзд прокуратури має на меті заблокувати роботу нашого терміналу, щоб вантажопотік пішов в інший порт. Недоброзичливці на ринку у нас є.

- На які звинувачення посилається прокуратура?

- Є одразу кілька липових звинувачень. По-перше, стверджується, що СП "Рісойл Термінал" здійснює суднами постачання вантажів на тимчасово окуповану територію АРК. Але стивідорна компанія займається перевалкою в порту, а не морськими перевезеннями. Це маячня.

По-друге, кримський відділ чомусь проводить досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом отримання хабара у розмірі 10 тисяч грн заступником начальника головного державного санлікаря Держсанепідслужби на водному транспорті за вчинення дій в інтересах СП "Рісойл Термінал" під час перевірки в грудні 2015 р. Але цей чоловік був звільнений ще у вересні.

Ну і головне звинувачення – це те, що "Рісойл Термінал" нібито самовільно зайняло 3 гектари території ДП "Іллічівський морський торговельний порт", на якій побудувало вищезгаданий зерновий термінал.

- Звинувачення, які стосуються "самовільного захоплення землі", мають під собою підстави?

- Ні, звичайно. Мінінфраструктури ще два роки тому погодило передачу цієї території. Все законно.

- Чи є вже якась реакція з боку Мінінфраструктури, яке узгоджувало передачу ділянки? На чий захист ви сподіваєтеся? Боротиметеся в судах?

- Зараз наші юристи починають працювати в Печерському суді. У мене немає сумнівів, що ми суди виграємо і повернемо всі документи. Я спілкувався з главою АМПУ Амеліним, заступником міністра інфраструктури Васьковим – всі вони висловилися в нашу підтримку.

- Чим загрожує ця ситуація для інвестиційного клімату в Україні та майбутнього компанії "Рісойл"?

- Я невиправний оптиміст, тому, вважаю, що незважаючи на все це свавілля, ми все-таки продовжимо інвестувати в розвиток портової галузі України. Протягом наступних 12 місяців нам необхідно вкласти ще 70 млн доларів у будівництво пірса. А що стосується інвестиційного клімату країни в цілому, гадаю, очевидно, наскільки прокуратура своїми діями, і не тільки на нашому прикладі, його просто знищує.

- Термінал зараз працює?

- Термінал зараз працює, але ледве-ледве. У нас зараз біля причалу 4 судна під завантаження 55 тисяч тонн зерна, 9 тисяч тонн шроту, 11 тисяч тонн сої. Намагаємося створити нову базу, якось налагодити весь цей цикл. Взагалі, зараз в Іллічівському порту всього шість суден, чотири з них – наші.

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme