Влада

$200 Гонтарєвої зіграли злий жарт із Порошенком

«Блок Петра Порошенка» втратив кожного третього виборця через невідповідність передвиборчих гасел конкретним діям влади

29 жовтня 2014, 13:12

Таку думку висловив у коментарі «ДС» політолог та голова правління Комітету виборців України (КВУ) Олексій Кошель.

На думку експерта, колись високий рейтинг партії президента (30-33%) різко знизився незадовго до дня голосування з кількох основних причин. «По-перше, це відсутність чітких відмінностей між двома партіями влади - «Народним фронтом» та «Блоком Петра Порошенка». Для багатьох виборців ці політичні сили представляли одну й ту ж команду, тому частина громадян, які раніше планували голосувати за президентську партію, в останній момент вирішили підтримати політсилу глави уряду. Вказуючи тим самим, що хочуть бачити прем'єром Яценюка і надалі», - розповів Кошель. За словами політолога, таку зміну поглядів виборців на користь організації Арсенія Петровича можна також вважати і успіхом вдалого позиціонування «Народного фронту», агітація якого була швидше схожа на прем'єріаду, ніж на традиційну виборчу кампанію.

«По-друге, штаб Петра Порошенка не був готовий до того, що вподобання виборців можуть різко змінитися за тиждень-два до виборів. Хоча нестабільна ситуація в Україні загалом мала б підштовхнути політтехнологів БПП до розробки кількох запасних прийомів на такий випадок. Однак цього не було зроблено і коли виборці партії президента почали перебігати до «Народного фронту», ніхто навіть не намагався цьому протистояти», - каже Олексій Кошель. Експерт стверджує, що штаб БПП мав би зробити в останні дні кампанії ставку на мобілізацію виборців та якісь нестандартні кроки, які б привернули до нього увагу нових потенційних виборців.

Основною причиною падіння популярності «Блоку Петра Порошенка» незадовго до виборів керівник КВУ називає невідповідність задекларованих агітаційних гасел партії конкретним діям.

Третьою ж і, очевидно, основною причиною падіння популярності «Блоку Петра Порошенка» незадовго до виборів керівник КВУ називає невідповідність задекларованих агітаційних гасел партії конкретним діям. «По-суті, виборець бачив дві лінії поведінки президента: з одного боку красиві гасла про мир, а з іншого - незрозуміле зволікання з вирішенням питання відставки малоефективного Валерія Гелетея з посади міністра оборони», - відзначив політолог.

Найбільш контрастною ця невідповідність була у питанні девальвації гривні, впевнений Олексій Кошель.

«В умовах війни українці готові миритися з високим курсом долара. Але не готові пробачити те, що, з одного боку, керівництво стверджує, ніби гривня стабільна, а долар можна спокійно купити в банках по 12,8, а з іншого - вони змушені купувати долар на чорному ринку за ціною 14,5. Це і породило недовіру до президента загалом», - констатував експерт. Коли ж, за його словами, громадяни побачили сюжет про невдалу спробу глави НБУ Валерії Гонтарєвої купити $200 у відділенні Сбербанку Росії, «то команда глави держави взагалі опинилась у анекдотичній ситуації, що в підсумку і вплинуло на її результат на виборах».

«Тобто у всій цій історії зміни електоральних вподобань щодо двох партій влади не стільки виграв «Народний фронт», скільки програв «Блок Петра Порошенка», - вважає Олексій Кошель.

Фото: slovoidilo.ua

Loading...
Loading...