"Укрметалургпром" просить Гройсмана скасувати знижки для компаній з Росії

Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" звернулося до прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана з проханням дати доручення Міністерству інфраструктури і ПАТ "Укрзалізниця" скасувати знижки до залізничних тарифів і портових зборів для транзиту руди і вугілля з Росії з другого кварталу 2017 року

Про це повідомляє бізнес-портал UAprom, передае Depo.ua з посиланням на "Обозреватель".

"У поточних умовах таке рішення дозволить забезпечити більш ефективне використання вітчизняної транспортної інфраструктури, виключити практику субсидування транзиту за рахунок експортерів, збалансувати вантажні потоки через українські порти", - йдеться в листі голови "Укрметалургпрому" Олександра Каленкова до Володимира Гройсмана.

У документі також наголошується, що з боку УЗ і Мінінфраструктури досі триває практика надання преференцій транзиту з Росії в вигляді знижок до залізничних тарифів і портових зборів.

[Media type = "picture" position = "1"]

"Надання знижок російському транзиту, який, до речі, є конкурентом для вітчизняних гірничо-збагачувальних комбінатів, відбувається на тлі ініціативи "Укрзалізниці" щодо підвищення тарифів на вантажоперевезення всередині країни на 25%, а також практики стягування 100% портових зборів з вітчизняного експорту, що по суті є прямою дискримінацією вітчизняних експортерів", - йдеться в листі А.Каленкова.

Голова "Укрметалургпрому" відзначає, що останні події в країні, які призвели до припинення вантажного сполучення з тимчасово непідконтрольними територіями, змушують поглянути на проблему преференцій транзиту з РФ з іншого боку.

"Зокрема, в результаті блокади виробництво чавуну в Україні в 2017 році може знизитися на 4 млн т (в зв'язку з зупинкою Алчевського МК, Єнакіївського МЗ і" Донецьксталі"), що призведе до необхідності збільшити відвантаження залізорудної сировини на експорт через глибоководні порти України майже на 0,5 млн т в місяць (додатково до 1,2 млн т на місяць, які відвантажувалися до блокади", - підкреслюється в листі.

Як нагадують в асоціації, через блокаду НКТ Україна буде змушена імпортувати з травня і до кінця року близько 0,6 млн т антрациту на місяць, і, переважно, з використанням морського транспорту.

"Окрім того, додатково доведеться імпортувати морем близько 0,4 млн т на місяць коксівного вугілля для потреб вітчизняного ГМК. Таке істотне збільшення вантажопотоків (особливо імпортних), швидше за все, перевищить пропускну здатність вітчизняних портів, що призведе до двох негативних наслідків", - вважають в "Укрметалургпромі".

По-перше, до неможливості забезпечити перевалку імпортного коксівного вугілля в запланованому обсязі, що призведе до подальшого скорочення виробництва в металургії. Для інформації: недовантаження 1 млн т коксівного вугілля еквівалентне зниженню виробництва чавуну на 1,25 млн т, що, в свою чергу, призведе до скорочення експорту на $ 0,5 млрд.

По-друге, до неможливості забезпечити перевалку залізорудної сировини на експорт в запланованому обсязі, що призведе до скорочення виробництва в гірничодобувній галузі. Для інформації: недовантаження 1 млн т залізорудної продукції еквівалентне скороченню експорту на $ 0,07 млрд.

"У таких умовах продовження практики надання транзитних знижок для залізної руди походженням з РФ, яка займає дефіцитну пропускну здатність вітчизняної транспортної інфраструктури, несе ризики для скорочення виробництва в металургійній і гірничорудній галузі з вкрай негативними наслідками для платіжного балансу України, є недоцільним і відверто шкідливим для економіки України ", - констатує глава" Укрметалургпрому".

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme