Гроші

Українці масово відмовляються від новорічних корпоративів

Кількість компаній, що бажають провести новорічний корпоратив, зменшилася в 4-5 разів у порівнянні з минулим роком

05 грудня 2014, 00:05

Українці масово відмовляються від новорічних корпоративів

фото: Shutterstock

«Багато компаній переносять свято в офіси, замовляючи недорогий кейтеринг. Широкомасштабних гулянь немає», - розповідає ДеПо СЕО ресторану «Баркас» Олександр Степаніца. За його словами, деякі компанії цього року планують витратити зекономлені на корпоративі гроші на розширення соцпакетів своїм кращим співробітникам. І не тільки. Скорочуючи бюджети на традиційні вечірки або взагалі відмовляючись від них, вирішують відправити свої фінанси на інші потреби. «Бюджет у компаній на ці заходи дуже обмежений. Багато хто приймає рішення про передачу цих грошей бійцям АТО», - розповідає керуюча ресторану «Рибний базар» Олена Столярова.

В цілому мало хто з бізнес-компаній зовсім відмовляється від ідеї святкування Нового року в колективі, адже щирі веселощі і радість навіть під час війни піднімають дух, вселяють оптимізм і дають надію. При цьому івент-агенства з подивом констатують, що війна зробить цей Новий рік більш людяним, добрим і по-справжньому радісним. «Пишні святкування з салютами зараз явно недоречні. Популярними стають соціальні івенти - адже під час корпоративу можна підписати новорічні листівки бійцям в армію, виготовити ялинкові іграшки для дітей-переселенців, замість замовити Діда Мороза і Снігуроньки собі, подарувати їх школярам у звільнених містах», - розповідає ДеПо виконавчий продюсер PR-агентства «ДЖЕМ» Наталія Склярська.

На чому економлять

«Криза досить сильно вдарила по бізнесу, і я знаю кілька великих компаній, які відмовилися від великих корпоративів із зірками на користь невеликих застіль для топів», - повідомляє ДеПо шеф-кухар ресторану Vintage Nouveau Юрій Ковриженко. За його спостереженнями, цього року в ресторанах суттєво збільшилася кількість замовлень не від керівництва компаній, а від простих співробітників, які вирішили самоорганізуватися. «Співробітники самі скидаються грошима і створюють собі свято», - каже Ковриженко.

У минулі роки новорічний корпоратив, за який платила компанія, розглядали як можливість спробувати нові, екзотичні страви. Цього року, враховуючи, що корпоративи часто оплачують самі співробітники, надається перевага більш зрозумілим і простим стравам. Також українці намагаються економити на дорогому алкоголі. Наприклад, замість європейських брендів горілки в цьому році в ходу рідна українська. «Багато компаній проводять ці корпоративи в складчину. Хтось несе закуску, яку готує вдома, хтось приносить алкоголь... Як правило, так чинять в маленьких компаніях», - розповідає Олена Столярова.

Також деякі компанії змінюють формат заходу. Наприклад, банкет міняють на фуршет, що істотно дешевше. «Зараз більше економлять на дорогих програмах, ніж на їжі, або ж знаходять розумний баланс між звуженням кількості запрошених, камерністю святкування, легкістю закусок і вдалим ентертейментом», - повідомляє співзасновник ресторану Under Wonder Галина Фрунзе.

При цьому деякі ресторатори вже зараз прогнозують, що більшість закладів будуть закриті в ніч з 31 грудня на 1 січня. Головна причина в тому, що бюджет, необхідний ресторану на створення та проведення цікавої гостям зустрічі Нового року, буде більшим, ніж виручка від продажу квитків. «Провести добре організоване свято зможуть тільки ті ресторани або розважальні комплекси, які мають від 300 посадочних місць», - резюмує Олександр Бергарт, власник одеського кафе MAMAN і стейкхауса BISTEKKA.

Loading...
Loading...