Гроші

Слідство.Інфо зробило розслідування на основі помилки у перекладі

Почитайте, як значення ключової фрази змінювалося в процесі перекладу у ланцюжку грецька-англійська-українська

20 травня 2016, 14:31

Одним із головних аргументів авторів сюжету про те, що Порошенко вивів більше 3 млн євро в офшори, було слово "кеш"(готівка) у реєстраційній формі, пише Слідство.Інфо.

"25-го березня 2016-го року український фонд "Прайм Ессет Капітал" (власник Петро Порошенко) перерахував за акції 3 мільйони 926 тис. євро кіпрській компанії "CEE Confectionery Investments Ltd." (кінцевий бенефіціар Петро Порошенко). В графі "тип платежу" написано: "кеш"." - пише Дмитро Гнап.

Насправді, відбулося ось що: слова грецькою
1. τρόπος πληρωμής: μετρητά / είδος були некоректно перекладені як
2. Type of payment: Cash/Type, які в свою чергу були перекладені в сюжеті Слідства.Інфо як
3. "Вид оплати: Готівка/Вид" (що таке Вид - нам не пояснюють, однак увага авторів сюжету спрямована на слово "Готівка", що є начебто доказом переведення коштів у офшор)

Слідство.Інфо зробило розслідування на основі помилки у перекладі - фото 1

Коректний переклад наступний:
1. τρόπος πληρωμής: μετρητά / είδος перекладається англійською як
2. Type of payment: Cash/in Kind, що перекладається як
3. "Вид оплати: Готівка/Негрошова оплата (товари, послуги, акції, тощо). Редакція "Текстів" перевірила переклад з грецької за допомогою двох фахівців з цієї мови.

Юристи Порошенка нижче роз'яснюють, що в реальності відбулась саме негрошова оплата. Більше того, вони стверджують що це вони самі розказали журналістам Слідство.Інфо, де потрібно знайти реєстраційну форму, і пояснили що вона означає.

Пояснення юристів (повна версія на УНІАН)

Після закінчення підготовчих дій та оформлення всіх корпоративних документів і погоджень, був проведений внесок часток в ТОВ "ЦЕКК"  в акціонерний капітал кіпрської холдингової компанії. Це було здійснено 25 березня.

Після цього, 4 квітня, Prime Asset Partners підписала передавальне розпорядження, яким передала в траст Rotshchild 100% акцій кіпрської холдингу (а, відповідно, і всю частку Петра Порошенка в компанії "Рошен").

У кінці квітня Rotshchild отримав новий сертифікат акцій, що підтверджує передачу їм кіпрської компанії.

Нещодавно ми отримали новий запит від журналістів Слідство.Інфо. В даному запиті нас звинувачували в наданні нібито неправдивої інформації і в тому, що ніякої передачі насправді не було. За запитом журналістів ми самі направили їх до кіпрського реєстру, в якому вони нібито знайшли підтвердження неправдивості наших слів. Як ми і очікували, команда журналістів-розслідувачів знову повторила свою помилку, заявивши про чергові знайдені "докази".

17 травня у своєму інтерв'ю Д. Гнап заявив про те, що він нібито має "залізобетонні докази" того, що на іноземних компаніях був грошовий обіг. Ми неодноразово підкреслювали і наполягаємо, що іноземні банківські рахунки для цих компаній не відкривалися, обороту грошових коштів, ніяких перерахувань не було, і бути не могло в принципі.

Тим не менш, 18 травня журналісти "Слідство. Інфо" прямо заявили, що Прайм Ессетс Капітал здійснив виплату в розмірі декількох мільйонів євро на користь кіпрського холдингу. Які підстави для такої безапеляційної заяви "Слідство. Інфо" з подальшим звинуваченням у незаконному виведенні коштів з України?

У тому самому реєстрі, куди ми порадили журналістам звернутися, вони виявили реєстраційну форму збільшення акціонерного капіталу кіпрської компанії (яка була неправильно ними перекладена). І в цій формі є графа, де необхідно вказати суму внеску в капітал. У цій формі також зазначено, що внесок може бути здійснено грошовими коштами або іншим майном (або їх комбінацією). Ніде в цій формі не вказується, як саме був зроблений внесок: чи грошовим переказом, то столами і стільцями. Сам факт того, що журналісти "Слідство. Інфо" змогли припустити, що формальна реєстраційна форма може бути підтвердженням проведення розрахунків, викликає сумніви у рівні підготовки даного сюжету – це може підтвердити тільки банківська виписка.

Тим не менш, журналісти "Слідство. Інфо" продемонстрували цю реєстраційну форму в перекладі на українську мову, в якому в зазначеній графі "спосіб оплати" зазначено "готівка/вид". Такий спосіб оплати звучить, як мінімум, трохи дивно. Схоже, що журналісти не тільки належним чином не консультувалися з відповідними експертами при підготовці даного сюжету, вони також не перевірили коректність наявного у них перекладу. Кіпрські юристи підтвердили нам, що дана графа в оригіналі з грецької повинна переводитися як "cash/in-kind". І "in-kind" в даному випадку означає саме внесок майном. Висновок професійного перекладача з грецької мови буде надано найближчим часом. Ми вказували журналістам, яким чином має правильно переводитися зміст цієї графи, але вони все одно використовували свій варіант - можливо тому, що він обіцяв більше сенсацій?

25 березня 2016 року в акціонерний капітал кіпрської компанії була внесена частка в компанії «Рошен». Саме ця частка і служила оплатою "in-kind" за акції компанії. Будь-яких грошових переказів не було і не могло бути в принципі. Вартість, за якою частка була внесена в акціонерний капітал, становила 3 926 160 євро. До передачі частка належала українському Фонду і її вартість у звітності Фонду становила саме цю суму (в перерахунку за курсом НБУ). Ця сума істотно відрізняється від номінальної вартості частки, яка становить близько 18 000 євро (номінальна вартість випущених кіпрською компанією акцій). Всі, хто працює з українськими та іноземними компаніями, розуміють, що статутний капітал – не показник вартості компанії, її активів або обороту. Тобто це означає, що у реєстраційній формі журналісти побачили лише вартість частки, за якою вона відображена в бухгалтерському обліку Фонду, прийнявши її за неспростовні докази грошового обороту, що не відповідає дійсності.

Ми прекрасно розуміємо, наскільки складно журналістам розібратися в цій історії: велика кількість юрисдикцій, іноземне право, велика кількість інформації та документів. Ми розуміємо, що вони не юристи і не банкіри, і максимально намагаємося допомогти. Ми неодноразово пропонували їм особисто ознайомитися з документами, які підтверджують правдивість фактів, описаних в даній заяві, але вони щоразу відмовлялися це зробити. Крім того, ми неодноразово їм вказували на те, що вони роблять помилкові висновки, і пропонували звернутися до відповідних фахівців.

Також ми звернулися до деяких експертів, які надавали свої коментарі в сюжеті "Слідство. Інфо", і вони нам повідомили, що журналісти не показували їм наших роз'яснень, які ми надавали журналістам у відповідь на їх запити – це позбавило таких експертів можливості об'єктивно прокоментувати ситуацію.

У нас склалося враження, що журналісти "Слідство.Інфо" в принципі не хотіли об'єктивно розібратися в ситуації. Спосіб викладу інформації, а також подача очевидно неправдивих висновків мають всі ознаки відвертої маніпуляції громадською думкою. У той же час, ми сподіваємося, що отримавши документи, які явно спростовують їх заяви, журналісти утриматися від публікації недостовірної інформації в подальшому. Можливо, вони також знайдуть в собі сили визнати помилки і вибачитися", - йдеться в повідомленні.

 
 
 

Більше економічних новин читайте на Depo.Гроші

 

Loading...
Loading...