Гроші

Розвиток експортного потенціалу України неможливий без ефективних стратегій держави та бізнесу

Розробка ефективної стратегії розвитку експортного потенціалу на національному рівні повинна стати державним пріоритетом

25 жовтня 2016, 16:45

А стратегічний підхід при виходу бізнесу на новий ринок обов'язковий. До такого висновку прийшли учасники III Міжнародного економічного саміту  "Україна і світ. Новий діалог ", що пройшов 19-20 жовтня 2016 року в Одесі в рамках Міжнародного Чорноморського транспортного форуму-2016.

Учасниками авторитетного щорічного заходу, що проводився втретє, стали представники провідних українських компаній, що реалізують експортоорієнтовані стратегії.

Основними темами програми заходу стали розвиток транспортної інфраструктури для експорту, ключові напрямки державної підтримки експорту, державно-приватне партнерство, нові ринки для українських аграріїв, розвиток експортного потенціалу малого та середнього бізнесу, спрощення митних процедур. Темами панельних дискусій стали здійснення експортно-імпортних операцій та сприяння зовнішній торгівлі, а також розвиток торгово-економічних зв'язків з Китаєм.

Поки йде розробка національної експортної стратегії, уряд робить певні кроки з підтримки виходу вітчизняного бізнесу на світові ринки. Про можливості державної підтримки розповіли заступник начальника економічного управління Міністерства закордонних справ України Володимир Хоманець та Тетяна Міськова, менеджер проекту "Рада з просування експорту" при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України. Разом з тим у українського бізнесу залишається багато невирішених питань і проблем.

Актуальні питання державного і приватного партнерства, що відкривають нові горизонти розвитку вітчизняного бізнесу, були висвітлені в ході виступу засновника юридичної компанії PavlenkoLegalGroup, екс-першого заступника міністра охорони здоров'я України Олександри Павленко. За її словами, з формуванням нової законодавчої бази у українських компаній з'явилися реальні перспективи участі в проектах, пов'язаних з невикористаною держвласністю. В першу чергу мова йде про об'єкти недобудови та земельні наділи, що перебувають у власності міністерств. На думку Олександри Павленко, на даний момент державі важливо відпрацювати механізм прозорого та чесного розгляду заявок на участь в подібних проектах, подібно до того, як це сталося з процедурою здійснення держзакупівель.

 Перспективи українського експорту на китайський ринок докладно висвітлив директор офісу компанії Fialan в Китаї Роман Кривошеєв. За його словами, в останні 2 роки спостерігаються активні спроби виходу вітчизняного бізнесу на найбільший, перспективний і платоспроможний ринок Китаю. Однак, ці зусилля до останнього часу носили тактичний, а не стратегічний характер. В результаті Україна продавала в Китай в основному агропродукцію або сировинні продукти з низькою доданою вартістю. Роман Кривошеєв впевнений, що ситуацію можна змінити в позитивному напрямку, правильно визначивши точку входу і стратегію поведінки на китайському ринку, що має свій особливий менталітет.

Проблемам вибору податкових юрисдикцій для здійснення торгівлі українських компаній-нерезидентів був присвячений виступ старшого юриста Міжнародної юридичної компанії ICF Legal Service Катерини Грабовик. За її словами, в цьому напрямку не існує універсальних рішень і необхідно робити вибір, виходячи з нюансів діяльності та завдань компанії. Серед найбільш цікавих з точки зору податкового режиму держав Катерина Грабовик назвала Кіпр, Мальту, ОАЕ, Естонії та інших країн.

На думку керівника проектів з розвитку логістичної компанії Delivery, Олександра Ільницького, питання поставок - ключові при реалізації зовнішньоекономічних угод. Адже, за розрахунками, в середньому витрати на доставку займають до 40% в кінцевій вартості товару. Для того, щоб бути конкурентоспроможними необхідно зробити правильний вибір перевізника - і часто вітчизняним компаніям вигідніше працювати саме з українськими логістами. Правильний вибір логістичних партнерів дозволяє знизити собівартість і бути більш конкурентоспроможними на зарубіжних ринках.

У роботі саміту взяли участь понад 100 учасників і партнерів.

Партнерами заходу виступили: ICF legalservice - Юридичний Партнер; FIALAN - Стратегічний партнер; PAVLENKO LEGAL GROUP - Генеральний партнер сесії "Держава і бізнес: нова формула партнерства"; логістична компанія "DELIVERY" - логістичний партнер; генеральний інформаційний партнер - газета "БИЗНЕС", генеральний новинний партнер - інформаційне агентство "Інтерфакс-Україна", офіційний медіа-партнер - газета "Деловая столица", генеральний телевізійний партнер - "Перший діловий". Інформаційні партнери: інформаційне агентство "Українські Новини", Delo.uа, портал liga.net, газета "Украіна.Бізнес.Ревю", журнал "LandLord", журнал "BusinessHerald".

 Організаторами III Міжнародного економічного саміту "Україна і світ. Новий діалог" виступили агентство маркетингових комунікацій "Маркет.Інфо" та РІА"МедіаКомпас Україна".

Більше економічних новин читайте на Depo.Гроші.

Loading...
Loading...