Міністр Пивоварський додав морпортам 6 млн тонн вантажів на рік

Міністерство інфраструктури України опублікувало на офіційному сайті підписаний раніше наказ № 316, який, на думку експертів, істотно збільшить вантажопотік через українські порти. Зокрема, завдяки днопоглибленню, вважають в Європейській бізнес асоціації

На думку координатора Комітету з питань логістики ЄБА Юлії Маліч, поглиблення акваторій морських портів України сьогодні є найважливішим питанням розвитку галузі.

"Наявність необхідних глибин - основа безпечного мореплавання, а також фактор, який безпосередньо впливає на розвиток перевалочних потужностей, зростання вантажопотоку і кількості суднозаходів. Приміром, днопоглиблення в акваторії порту "Південний"дає АМПУ щомісячне додаткове надходження $1,5 млн pа рахунок більшого розміру судів і збільшення вантажопотоку. Також можна зробити це і в інших портах, наприклад, в Іллічівському порту, тільки набагато швидше. Оскільки основні експортні масові продукти України: зерно, залізорудна сировина, вугілля постачаються в країни Південно-Східної Азії і конкурують з австралійськими, бразильськими, південноафриканськими та американськими аналогами (а конкуренти возять ці вантажі великими судами), то й Україні потрібно мати у себе глибоководні порти, щоб конкурувати на світових ринках", - зазначила Юлія Маліч.

Приватні стивідорні компанії відзначають, що підписання Мініфраструктури наказу № 316 подало довгоочікуваний сигнал існуючим та потенційним інвесторам морської галузі України, що в підсумку призведе до збільшення вантажопотоку через українські порти на 6 млн тонн на рік, заявив генеральний директор стивідорної компанії ТІС Андрій Ставніцер.

"Міністр своїм наказом фактично запустив у роботу дуже важливі механізми Закону "Про порти", чого не змогли зробити його попередники. Адже Закон прийнятий ще в 2013-му. Йдеться про норму, згідно з якою половина корабельного збору буде цільовим чином використовуватися тільки на поглиблення операційних акваторій, які були раніше створені стівідорними компаніями, а тепер будуть створюватися ще й нові. Раніше всі 100% цього збору розчинялося в загальному казані Адміністрації морських портів України. Акваторії не розвивалися, а приватні інвестори не мали стимулу нарощувати обсяги вантажопотоку. Цей крок міністерства позитивно позначиться на більшості великих стивідорних компаній України, таких як, "Нібулон", "Ніка-Тера", ТІС і залучить у галузь нових гравців", - упевнений Ставніцер.

Стівідори відзначають, що дане рішення Мінінфраструктури не є "знижкою" для операторів морської галузі, оскільки накопичені кошти є цільовими.

"На інші цілі ці кошти витратити неможливо - тільки на днопоглиблення. За нашими оцінками, таке рішення Мінінфраструктури в цілому здешевить вартість морських перевезень з українських гаваней на 3 долари з кожної тонни. Наші порти стануть конкурентоспроможними у світі. Вантажообіг збільшиться на 6 млн тонн на рік. Всі виграють. Залізниця отримає на 6 млн тонн більше вантажу і, відповідно, бюджетних надходжень. Для АМПУ це близько $10 млн на рік додаткових надходжень, нові робочі місця", - підкреслив Ставніцер.

Він додав, що інвестори повністю візьмуть на себе поглиблення операційних акваторій і причалів в той час, як за державою залишиться лише поглиблення підхідних каналів - до 19 метрів. У цілому, як вважають стивідори, Мінінфраструктури надало галузі прозорий і зрозумілий інструмент як інвестувати в порти.

Більше економічних новин читайте в розділі Гроші. depo.ua.