Мінінфраструктури зібралося нажитися на перевезенні руди, – учасники ринку

Найбільші гірничорудні підприємства України прогнозують зростання витрат на експортні вантажні перевезення ще на 10-13% у разі реалізації планів Міністерства інфраструктури затвердити наказ "Про внесення змін до збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України та пов'язані з ними послуги"

Про це повідомляється в листі керівників найбільших українських ГЗК, передає depo.ua з посиланням на "Ділову столицю".

Зокрема, в листі керівників ЦГЗК, ПГЗК, ПГЗК, Північного ГЗК, ІнГЗК, КЗРК, а також металургійних гігантів АМКР і ЗС на адресу першого віце-прем'єр-міністра - міністра економічного розвитку і торгівлі, а також Мінінфраструктури, Міністерства фінансів і Державної регуляторної служби, відзначено, що частка витрат на транспортування залізорудної сировини (ЗРС) в країни ЄС станом на червень становить 25% вартості реалізації продукції, після недавнього підвищення залізничних тарифів на 15%. У разі внесення змін до збірника тарифів, транспортні витрати зростуть ще на 10-13%.

При цьому в листі наголошується, що така ситуація може призвести до падіння обсягів перевезень, що негативно позначиться як на ситуації в "Укрзалізниці", так і на підприємствах.

Автори листа нагадують, що з січня 2015 року по січень 2016 ціни на ЗРС впали вдвічі, в першому кварталі трохи зросли, проте потім знову знизилися до рівня жовтня 2015 року та продовжують падати.

Топ-менеджери підприємств уважають неправильним зниження тарифів на короткі відстані на шкоду перевезень на довгі дистанції і наводять відповідні аналітичні дослідження.

"Зниження тарифів на одних напрямах за рахунок їх збільшення на інших не є прикладом ефективного механізму управління і запорукою успішних довгострокових реформ в галузі", - констатується в листі.

З огляду на вищевикладене, керівники підприємств закликають уряд, міністерства і відомства не погоджувати і не приймати перекази про зміни до збірника тарифів. При цьому вони відзначають, що даний наказ не має під собою серйозного економічного підґрунтя, аналізу та оцінки його регуляторного впливу на суміжні ринки.

На думку експертів, прийняття даного наказу може привести не тільки до погіршення становища всіх вантажовідправників на великі відстані, але і розбалансувати вкрай складну ситуацію в транспортній галузі після недавнього підвищення тарифів на 15%, а також знизити надходження в бюджет.

Як повідомлялося, раніше глави Федерації металургів України, "Укрметалургпрому", Союзу хіміків України, Української асоціації виробників феросплавів "УкрФА", Асоціації виробників цементу "Укрцемент" та Асоціації підприємств скляної промисловості "Скло України" направили в уряд і міністерство листи з проханням не допустити ухвалення наказу про зміни до Збірника тарифів.

У листі зазначалося, що проект наказу про внесення змін до збірника за тарифами містить в собі приховане підвищення залізничних тарифів на далекі перевезення при необгрунтованому зниженні цін на короткі дистанції.

"Беручи до уваги, що більшість вантажоперевезень провідних промислових галузей, зокрема, гірничо-металургійної, хімічної, скляної, виробництва будматеріалів, відноситься до перевезень на відстані, що перевищують 500 км, впровадження зазначеного нормативного акту призведе до суттєвих додаткових витрат з боку вітчизняних вантажовідправників, що вкрай негативно позначиться на конкурентоспроможності їх продукції на ринках збуту ", - відзначають промисловці.

При цьому автори листа уточнюють, що для окремих коротких відстаней "Укрзалізниця" закладає зниження залізничного тарифу до 600 грн за вагон, у той же час для довгих відстаней тариф збільшиться до 2600 грн за вагон.

"Таким чином, згаданий проект наказу можна розглядати як завуальовану спробу "Укрзалізниці" і профільного міністерства в черговий раз провести підвищення вантажних залізничних тарифів на додаток до недавньго збільшення тарифів на 15%, яке викликало справедливе обурення вітчизняних виробників промислової продукції", - наголошується в листі.

Промисловці попереджають, що чергове необґрунтоване підвищення залізничних тарифів призведе до значного погіршення фінансового стану українських промислових підприємств, а деякі з них взагалі будуть змушені припинити свою виробничу діяльність і звільнити тисячі працівників. При цьому в листі нагадується, що раніше промисловці неодноразово закликали навести порядок в "Укрзалізниці", прибравши корупційну складову. Автори документа також підкреслюють, що "Укрзалізниця" не надає розрахунки, за рахунок чого вона планує здійснити додаткове залучення податкових надходжень до держбюджету України в розмірі 387,9 млн грн, в тому числі 79,2 млн грн податку на прибуток, 38,2 млн грн - ПДВ, 270,5 млн грн - відрахувань частини прибутку в розмірі 75%.

"При цьому ніяких фінансових розрахунків додаткових доходів залізничників на коротких відстанях в проекті наказу не наведено: немає економічного аналізу потоків вантажів, що планується залучити, немає аналізу витрат за цими напрямками. Отже, практично неможливо зрозуміти, за рахунок яких саме вантажів будуть отримані зазначені підвищені. надходження в бюджет і реалістичні ці припущення міністерства в цілому ", - констатується в листі.

Промисловці просять віце-прем'єр-міністра - голову МЕРТ розібратися в ситуації і провести міжвідомчу нараду з залученням фахівців МЕРТ, Мінінфраструктури, "Укрзалізниці", Державної регуляторної служби, зацікавлених підприємств і галузевих об'єднань з метою створення робочої групи для підготовки якісного нормативного документа, який дозволить розробити обгрунтовані зміни до вантажних залізничних тарифів при перевезеннях в межах України. При цьому сам проект наказу промисловці вважають за доцільне повернути на доопрацювання

Більше новин про події в Україні та світі на Depo.ua
 

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme